Joni Tuulola

Koulovan stintti meni itseltä aika pitkälti ohi, pl. Ilves-sarja jossa Tuulola veti muun joukkueen kanssa aivan vihkoon.

Mutta minulla on kontakteja Kerhoon, jotka ovat nähneet koko HPK-uran todella läheltä. Hämeenlinnan agentin luonnehdinta oli yksinkertaistaen taitava mutta löysä. Eli jonkinlainen muodonmuutos tässä on vuosien varrella tapahtunut, koska tuo kuvaus ei enää pidä paikkaansa.

Erinomainen hankinta ja todella tasainen suorittaja. Potentiaalia on parempaan pistekertymään.

1 tykkäys

En yleensä harrasta pelaajien moittimista, enkä tee sitä nytkään. Muotoilen näin, että jos vaikkapa vertaa @Oijennus mainitsemaan Kinnuseen, vanhan kuvailun ymmärtää.

Toki liuku ja potku on verkkaisempi ja siinä ei sinällään mitään ihmeellistä. Mutta sellainen yleisosallistuminen pelin muihin aktiviteetteihin, kuin itse siihen kiekolliseen peliin lötä lavassa, toivoisi ehkä napsun verran aktiivisuutta - tulevaisuudessa.

Mutta tavallaan on aika kiva huomata, että sellainen verkkaisuus on enemmänkin mielentila kuin fyysinen ilmentymä. Rauhallisuus on välillä todella hieno piirre. Olen aina arvostanut lätkässä taitoa, missä uskalletaan harhauttaa niin, ettei oikeastaan tehdä yhtään mitään.

2 tykkäystä

Yllättävän vähän tullut viestejä tähän ketjuun. Kertonee siitä, että Joni on suorittanut hyvällä tasolla, eikä ole ollut tarvetta nostaa tikun nokkaan virheistä.

Ollaan saatu Tuulolasta kyllä todella varma peruspakki. Tällä hetkellä yksi alakerran jämäköimmistä suorittajista. Kiekollinen osaaminen ja luistelu ovat ihan mukavalla tasolla ja pystyy näin välillä itse nostamaan jalallakin. Pidän tuosta pelirohkeudesta, joka kaverilla on.

Tänään painoi kyllä näppärän syötön Merelän maaliin. Harvoin tuollaisia pakeilta näkee

Lähinnä petrattavaa vielä on ainakin laukauksen kanssa. Melkoinen hehtaaripyssy tuntuu välillä olevan ja usein pysähtyy myös blokkiin.

Toki ei se maalinteko enemmän puolustusorientoitineelle puolustajalle mikään itseisarvo ole ja kyllä Tuulolalta saadaan tällä hetkellä varmasti juuri sitä mitä toivottiin.

E. Typo korjattu.

17 tykkäystä

Näyttää olevan myös hymy herkässä kentällä ja pelaaminen maistuu. Jos en väärin kuullut lähetyksessä niin kellottaa pakiston isoimpia minuutteja?

3 tykkäystä

Pelityyli on tosi taloudellinen - tuskin koskaan joutuu luistelukilpaan. Näyttää tästä johtuen jopa hitaalta suoraluistelussa, mutta luulen että siellä on isot vaihteet kokonaan käyttämättä.

2 tykkäystä

Eikös Tuulola itse todennut silloin julkistustilaisuudessa tai jossain kesän henkilökuvassa, että tuli Tapparaan kehittämään nimenomaan liikettään.

Tänään hyvä peli. Taas. Isot minuutit, pari syöttöä, pari plussalla ja ekassa erässä kova taklaus hyökkäyspäätyyn JYPin U20 kypärä pelaajaan.

4 tykkäystä

Oli kyllä näyttävä syöttö (sai kiekon Antonilta) ja moni olisi tuossa kohtaa laittanu silmät kiinni ja vetäny kaikki mitä lähtee, mutta mitä vielä antoikin kunnon namun takatolpalle ja kaikilla levee hymy naamalla.

1 tykkäys

Joni Tuulola ilmoitti tavoitteekseen paluun NHL:aan, kun sopimus Tapparaan julkaistiin. Siihen on vielä matkaa. Ei ole ykköspakki, vaan luksuspakki 2-3 pariin.

3 tykkäystä

Kyllähän tuo liikku takaperin ja sivuttain ihan hyvin, mutta omaan silmään luistelutyyli eteenpäin on todella erikoinen ja tehottoman näköinen. Vahva etukeno ja jalat heiluvat kummallisesti.

Mutta muistaakseni jossain pelissä otti yllättävän kovan spurtin kun oli pakko.

Niin tai näin, tosi tasainen ja hyvä kausi, vaikka ei ole ollut se pistemies mitä itsekin julkkarin haastattelussa toivoi.

Jos en aivan väärin muista, niin aikoi ainakin kehittää puolustuspelaamistaan.

Tuulola sanoi ainakin jossain haastattelussa, että vanhat kilogrammaluvut eivät pidä enää lainkaan paikkansa, vaan massaa on tullut (=hankittu) selvästi lisää.

Nyt on kyllä ollut puolustuspäässä erittäin hyvä. Tehojen valossa ei pelaa ihan parasta kauttaan, mutta ei ole siitä kaukanakaan. Maaleja toki voisi olla jokunen enemmän. (Tasaisella tahdilla tulossa noin 23-24 pistettä, ennätys on 30.)

Pistää silmään, että jäähyminuutteja on Tuulolalle kertynyt vain 6 tällä kaudella, kun edellisellä kaudella tuli 34 ja sitä edellisellä 22. Ei ole joutunut rikkomaan.

Myös tehotilastoon on jo tähän mennessä kertynyt oikein mukava +19, kun viime kaudella tuli +8.

14 tykkäystä

Saipa tätä hakea kaukaaaa…

Ei oma eikä ehkä monen muunkaan suosikki, mutta:

  • pakkien +/- ykkönen
  • eniten peliaikaa yli 10 peliä pelanneista Tapparan pakeista
  • Tapparan pakkien pistepörssin kakkonen (okei, ei ehkä kovin taso)
  • uran pienin runkosarjan jäähymäärä
  • ihan näppärä paluu tänään uran 300. peliin

Pidä tämä Joni poffeissa, saa myös petrata!

40 tykkäystä

Ei mitään valittamista. Kova on joukkueen taso, jos tämä on perus/ns. runkopakin taso.

1 tykkäys

Aloitussyötöt mahtavia! Kovasti on viime peleissään myös maalipaikkoihin itse hakeutunut. Mulla ei ole pahaa sanottavaa. Ylivoimaankin voisi ehkä taas kokeilla. Ei se kovin tehokasta eilenkään ollut… Ylempänä mainittu,ettei monen suosikki,mutta oma suosikki kyllä :smile: Mahtava persoona ja lähes aina hymy huulilla.

Tuli jo muutamaa muuta pakkia kehaistua, niin kyllä myös Tuulola ansaitsee Lukko-sarjan esityksistä sulan hattuunsa!

Läpi koko sarjan hyvin vakuuttavaa peliä ja pari tärkeää maaliakin. Varsinkin tämä tämäniltainen oli kyllä sellainen viimeinen naula arkkuun. Kun veto on tarpeeksi kova, niin menee vaikka maalivahdista läpi :smile:

26 tykkäystä

Parasta on vielä ku kattoo Tuulolan ilmeitä pelin aikana. Luulen, että tässä on kaveri, josta ei voi olla pitämättä, jos tuntee. On kyllä aidon näköstä riemua ku jotain tapahtuu ja vaikka mitään ei tapahtuis, ilo paistaa tekemisestä.

20 tykkäystä

Samoiten oli hieno nähdä, kuinka kirosi itseään ottaessaan hölmön jäähyn vikassa erässä. Kaikinpuolin aidon ja suoraselkäisen oloinen mies.

10 tykkäystä

Tossa just kelailin omaa tän kauden all-stars kentällisen (poislukien viimehetken hankinnat) Niin itselläni pakistosta löytyy kaksikko Austin-Tuulola.
Tuulolla on ollu koko kauden perusvarma, ainakin omaan silmään. Ei erotu pahassa eikä erityisesti loistakaan. Vähän sellainen hajuton ja mauton. Kuitenkin aina silloin tällöin löytää myös tulostaululle. Tykkään kovasti ja onneksi mies jatkaa meillä ainakin yhden vuoden vielä :slight_smile:

2 tykkäystä

Jonin velipoika palaamassa Eurooppaan, vois Joni houkutella Tapparaan. Eetu käsittääkseni rightin voimahyökkääjä, joille aina on tarvetta.

1 tykkäys

Tää on todella hieno pelimies. Menkää halliin ja seuratkaa Tuulolan touhuja. Kokoajan pientä kivaa johonkin suuntaan. Vihellyksen jälkeen saattaa ohi mennen käydä tökkimässä, sitte hymy naamalla. Koppiin mennessä antaa jokaiselle pikkupojalle läpyt. Iskee maaleja ja kattokaa ilmeitä maalien jälkeen. On kyllä hyvän tuulen tuoja tää Tuulola.

57 tykkäystä

Mieletön pelaaja ja ihminen. Alusta alkaen ollut ehdoton suosikki. Ja nyt pleijareissa ollut parhaillaan! Ilo katsoa miehen pelaamista ja olemista. Niin iloinen, että on saanut useita onnistumisia nyt. Positiivinen kaveri!

4 tykkäystä