Nyt olisi sitten Tuulolalle tarjolla sitä Seppälän paikkaa…olisi hienoa, jos tämä kaveri onnistuisi vielä nostamaan tuota urheilullisuutta seuraavalle levelille. Uskoisin, että siihen olisi mahdollisuus Tapparassa.
Sytyn tälle jatkolle. Yksi Liigan aliarvostetuimpia pakkeja mutta onneksi nauttii suurta suosiota tapparalaisten keskuudessa. On ollut loistava roolissaan mutta kenties ensi kaudella olisi vielä suurempaa vastuuta tarjolla.
Jumituin selaileen tota vanhaa Liigagalleriaa, ni laitetaan nyt Joninki haastattelu tähän:
Joni on kova, loppupeleissä esitti sellaista kiekollista osaamista että voipi olla tason nostoa edessä, jos rooli kasvaa.
Aina oon tykännyt.
Kelailin mestaruusjuhlaa vielä YLEltä läpi ja Jomppa puhu hienosti että itsekkin ollut tossa fanin asemassa ja muistaa kuinka harmitti kun joku pelaaja ei antanut sitä nimmaria tai läpyä. Sanoi että “Kyl mä siinä vaiheessa päätin että jos mä oon joskus tossa samassa asemassa niin mä annan ihan jokaiselle fanille läpyt joka kerta ja nimmarit tai kuvan mitä ikinä haluaakaan, he tulee kattoon mua niin kyllä mulla on aina aikaa heille.”
Upee miäs ![]()
Jonin jatko on sikäli yllätys, että hän oli haastateltavana julkkari-streamissa ja sanoi silloin että “ylivoimaa ja kiekollista roolia” Rautakorven kurtistellessa vieressä. Lopputuloksena oli tiukka roolitus puolustavaan asemaan. Kiekollisia avuja on aina ollut. Jännästi tuntuu playoffeissa tekevän rohkeampia pelejä.
Tämän olen noteerannut, että aina käy kaikki läpi. Yksi syy miksi tehnyt noi suuren vaikutuksen
Tänään myös hauska kohtaaminen.
Pikkuveli kysyi että saako pelipaidan? Tuulola vastas, että ei, mutta helkkarin hyvä kysymys.
Tuli fiilis, että se oli ehkä ite kysyny joskus samanlaisen kysymyksen
Jompalle vois tehdä vähän extradiiliä ja annettais pelaamisen lisäks tapahtumavastaavan/juontajan roolin mahdollisiin mestaruusjuhliin. Ei tästä organisaatiosta löydy samalta planeetalta olevaa yleisön villitsijää.
Joni jakoi nimmareita kultajuhlien jälkeen,ja aika loppu kesken,eikä ehtinyt antaa kaikille nimmaria niin huusi et seuraavalla kerralla annan kaikille nimmarin ![]()
Juoksi viimmesenä bussii ,mutta ei ollutkaan viimmene bussilla vaan Kuusela joka ehti viälä muutaman nimmarin antaa jonka jälkeen bussi jatkoi matkaa Areenalle.
Mestaruusjuhlien kohokohta kyseiseltä herralta
Arvostan myös että käy pelin päätteeksi kiittämässä ihan koko hallia, eli kiitoskierros kaukalon ympäri eikä vain kohti seisomokatsomoa. Otto on myös tehnyt samaa, jo ennenkuin valittiin kapteeniksi ![]()
Aina välillä unohtuu, että tämäkin herra pelaa meillä. Tässä on sitten pelaaja, jolla on valtavasti vielä ulosmitattavaa potentiaalia.100% luotto, että ottaa vielä sen seuraavan stepin urallaan, kunhan saa ehjän kauden vedettyä
Seuraavan askeleen ottamista helpottaa se, että Joni Tuulola alkaa laukomaan. Jopa Veli-Matti Vittasmäki pyrkii laukomaan enemmän. Tuulola panttaa turhaan hyvää laukaustaan.
Jonin mitoilla voisi kuvitella, että varaa olisi olla napsun ilkeämpikin. Seppälän ja co poistuttua, siinä olisi työnsarkaa.
Voiko tällaisia asioita edes muuttaa itsessä. “Alampa tässä ilkeämmäksi jääkiekkoilijaksi”. Vertaan tätä melkein johtajuuteen. Sitäkään ei ole, jos sitä ei ole.
Mulkkuus ja ilkeys on varmaan enemmän luonteenpiirteen ja persoonan kautta tuleva ominaisuus kuin vaikkapa jokin tekninen, harjoiteltava asia. Vaikka teknistä suoritusta kait se ilkeilykin joiltain osin on. Ja kaikkea voi harjoitella ja “unlearn”, mutta ilkeyttä pyydettäessä kajotaan melkein jo siihen, kuka ihminen on.
Kun Tuulolan veljekset pelasivat männä kaudella vastakkain, juuri mietin sitä jyrkkää kontrastia, mikä veljesten habituksen välillä on. Joni nimenomaan se leppoisampi.
Miksi ei voisi, sehän on vain pelitapa ei vaadi että luonne muuttuu. Esim Austin, Polasek tai vaikka Blood, kukaan niistä ei ole ainakaan mun havainnoissa ilkeä ihminen. Taklaa enemmän, pikkasen lisää voimaa peliin. Onhan Joniltakin nähty pilkahduksia silloin tällöin.
Omalla tavallaan myös Levtchi rupesi viime kaudella “ilkeämmäksi” toki lammikon toinen puoli avasi varmasti siltä osin silmiä mut kuitenkin
Kyl Jonilla siihen aihio olisi