Kyllä Tapolan (ja muutaman pelaajan, mm. Tuukan ja Henkan) olis pitänyt ehdottomasti jättää nuo ylimääräiset tuomarimussutukset sekä kommentit Kärppien rosterin kalleudesta väliin. Tuo turha mussuttaminen on kääntynyt itseään vastaan, kuten moni tälläkin palstalla pelkäsi. Nyt me ollaan se säälittävä mussuttajajoukkue, joka löytää aina syyn tappioonsa jostain muusta kuin omista pelillisistä tekijöistä. Meille nauretaan… Näkihän sen jo siitä Rönnin vierailusta studiossa ennen eilistä peliä. Käytiin oikein vidoeklippien avulla läpi ne tiistain kiistanalaiset tilanteet läpi ja näin ollen “todistettiin” Tapolan ja Tuukan itkemiset aiheettomiksi. Siitä sai sellaisen kuvan, että koko studiotiimi vähän naureskeli sille tuomarointi-itkulle! Tappara nyt tuntuu herättävän negaa monien silmissä, joten miksi lisätä sitä mussuttamalla turhista. Koko joukkueen täytyisi ehdottomasti keskittyä pelkästään pelillisiin asioihin ja jättää tuo säälittävä mediapeli väliin!
Nyt oikeasti jo nyt. Tässä mitään naureta. Jos itse olet niin pihalla, että uskot jokaisen median syöttömän kohuskuupin tästä niin se olet sinä, jolle nauretaan. Eilenkin Tapola kommentoi äärimmäisen asiallisesti peliä ja jos ei ymmärrä asiallisen ja provokaation eroa niin on itse ihan pihalla.
Samaa peliä siellä Marjamäki pelaa ja kaikki muut valmentajat ja faktuaalisesti Tappra myös eilen sai tuomariedun puolelleen eli taas kerran näet, että se Liigan paineistaminen ei todellakaan ole turhaa. Ja älä nyt vielä varmuuden vuoksi usko Rönnin puheita telkkarissa. Kaikki nauravat Rönnille, joka on tuollaisessa haastattelussa kuin rampa ankka.
Eihän Rönn voi sanoa mitenkään missään olosuhteissa, että joku tuomari olisi suosinut jotain joukkuetta tai vaihtoehtoisesti sanoa, että se mitä Tuukka Mäntylä sanoo on totta. Liiga osoittaa sen oman “johtamiskyvyttömyytensä” ihan toisella tavalla kuten varmaan olet huomannut. Sen takia nuo valmentajat siellä remuaa Marjamäestä alkaen, että SILLÄ ON TODISTETUSTI VAIKUTUSTA kuten varmaan eilen näit.
Tappara sai Levosen ulos Hakametsästä + hyvän tuomariparin tilalle, joka vielä vihelsi hyvin, mutta kotivoittoisesti. Mäntylän ja Tapolan puheet siis tuottivat tulosta, eivät naurua. Tätä samaa se Marjamäki siellä kulisseissa Junnon kanssa tekee.
Edit: Itse oon peräti ylpeä Tapparasta, että se nyt viimein uskaltaa leikkiä tällä samalla hiekkalaatikolla kuin muut joukkueet. Tässä on nyt kolme kautta nähty, kun joka kausi Kärpät/HIFK/Ässät on jonkinlaisen mediapelin käynyt Tapparaa vastaan ja selkeästi hyötynyt siitä. On Tapparalta ja Leinoselta täysin oikea analyysi, että tästä on ihan oikeasti meille hyötyä ja sen näkee kilometrin päähän. Tämän vuoksi Tappara viimein vastaa niin kuin sille huudetaan ja se on vain ja ainoastaan rehellisyyttä ja oikein.
Oon itse paljon tyytyväisempi tähän, että me vastataan mediapeliin ja suhmurointiin samalla mitalla takaisin muille. Kolme vuotta ollaan katseltu kädet puuskassa, kun milloin Ässien apuvalmentaja, Marjamäki ja media ja Törmänen ja media on vienyt meitä ja tuomarilinjaa kuin pässiä narussa. Nyt ei todellakaan enää mitään seisokelua. Näettehän te nyt senkin, että Aho filmaa, jos voittaminen sitä vaatii. Tappara ei.
Älkää nyt herrajumala työntäkö Tapolaa tavarajunan alle. Sarjahan on vasta 2-2. Nyt veljet ja sisaret ei arvostella keskentekoista työtä valmiina. Tää on vuoden parasta aikaa ja nyt jos koskaan pitää olla joukkueen tukena (Ei äijätkään kopissa luovuta). Kyllähän tuo eilinen syö itsetuntoa kuin sirkkeli sormia, mutta Tapolan vika olis… ei hemmetti. Meitähän povattiin pauttiarallaa kuudenneksi ja nyt ollaan edelleen matkalla kohti hienoa kevättä vähintään topnelosessa. Miten pitkälle matka kestää, sen aika näyttää, mutta on meillä vaan hieno joukkue mukaanlukien koko johtoryhmä ja taustaorganisaatio. Tää on mun Tappara. Tapola: Saatanallinen ralli päälle vaan Raksilassa!
Tapola alotti itkemisen, jo ennen ku yhtään välieräpeliä oli ees pelattu
Eikös Tapparankin sitten pitäisi ehdottomasti lähteä mukaan myös tähän filmaamiseen jos kerran nykyjääkiekossa voittaminen sitäkin edellyttää? Olet sitä mieltä, että nyt on ollaan vihdoinkin oikella tiellä kun Tapola on ottanut mediapelinkin haltuun. Eikös filmaaminenkin sitten kannattaisi ottaa mukaan “pelikirjaan”? Joka vuosi suurin osa Tapparan kannattajista ovat kritisoineet voimakkaasti vastustajien valmentajien mussuttamista ja tätä ns. mediapeliä. Nyt kun oma joukkue sitä vihdoinkin tekee niin tämä kaikki onkin hienoa ja täysin hyväksyttävää. Siinä olet Peterra oikeassa, että mä olen varmaan ihan pihalla, mutta mun mielestä ollaan pilaamassa koko suomalainen jääkiekko jos voittaminen vaatii filmaamista kentällä sekä mediapeliä vastustajan joukkuetta vastaan. Kai tässä täytyy muuttaa omaa asennetta ja alkaa hyväksymään tämäkin puoli. Parhaimmalle ne voitot kuitenkin tuntuisivat jos ne pystyttäisiin ottamaan ilman em. tekijöitä.
Siinä olet Peterra myöskin oikeassa, että media luo jatkuvasti kohuskuuppeja ja provosoi irrottamalla lauseita asiayhteydestä. Näin ollen on joskus hyvä olla antamatta medialle pienintäkään mahdollisuutta tähän, ettei se käänny pitkässä juoksussa itseään vastaan. Jos mediapeliin kerran täytyy lähteä mukaan niin se täytyy osata täydellisesti. Jää nähtäväksi miten hyvin Tapola sen osaa.
Jupella on vielä oppimista median kanssa pelaamisesta. Toimittajat ovat nostaneet aika hanakasti pari irrallista kommenttia juttujen rungoksi. Näissä pitäisi vaan olla tarkempi. Tarkoitus ei varmaan ole lähteä isommin itkulinjalle.
Tapola kyllä aloitti mediapelin ennen sarjaa ja on lyönyt lisää löylyä kiukaalle, mutta niin on tehnyt Marjamäkikin tällä kertaa marttyyriä esittäessään. Herroilla on vielä 2-3 yhteistä löylyttelyhetkeä jäljellä… Näistähän on jo sovittu kesken pelinkin.
Mutta mitä lehtiin tulee niin on olemassa asiallisia toimittajia, jotka tekevät äärimmäisen hienoa työtä, jota on ilo lukea ja sitten toisessa ääripäässä on nämä kaikki “klikkihuorauksella” elävät tietyt kohutoimittajat. Valitettavasti vain monesti näkyvämpi otsikko ja isompi kohu myy paremmin, kuin pelkkä hienosti kirjoitetty artikkeli, jos sille antaa mahdollisuuden.
Ja Tapola on antanut mahdollisuuden. Niin on antanut mahdollisuuden myös kaikkien muiden pudotuspelijoukkueiden valmentajat. Kaikki keinot käytetään keväällä - näin se on aina ollut. Lukekaapa vaikka edellisten kausien juttuja.
Kohujutut voi lukija jättää omaan arvoonsa, mutta minusta huolestuttavampaa olisi, jos Tampereen jääkiekkoilusta ei kirjoitettaisi mediassa mitään näin keväisin… Miettikääpä sitä vaihtoehtoa.
Tässäkin pääosin kyse yksittäisestä toimittajapellestä joka paikallisena tarkoituksella kusee Tapparamuroihin
Sanotaan, että muutamasta, mutta jatketaan tästä eteenpäin Tapolan otteista keskusteluun ja jätetään toimittajien höpinät omaan arvoonsa.
Sen verran itselläkin nousee välillä herne nenään noista toimittajien kohujutuista, että meni omakin juttu vähän ohi otsikon…
Tapola oli eilen ilmoittanut kuinka Tapparassa jyllää kova tauti, vie voimia pelaajista. Halusiko heittää pyyhkeen jo kehään tällä avautumisella. Tosin se taannoinen vatsatautikin Lukko -sarjassa kerrottiin. http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art-2000001154237.html
Luulen, että tauti jyllää jokaisen välieräjoukkueen riesana.
Tuntuu että Tapparan joukkueessa sairastetaan kaikki mahdolliset kulkutaudit mitä vaan vähänkin on liikkeellä
Joukkuelajeissa on herkkää tautien leviäminen mutta pikkuhiljaa ihmetyttää onko huollolla kaikki asiat tehty mitä voi estääkseen epidemiat.
Siis niinkin yksinkertaiset asiat kuten käsien pesu hallille tultaessa, ruokailuun mennessä, juomapullot henkilökohtaisia ja aina käytön jälkeen pesu. Onhan tuo tietty rasittavaa mutta ei se ainakaan huonna tilannetta.
Meinaan perheellisenä meillä on kotiin tullessa aina heti pesty kädet ja ollaan kyllä poikkeuksellisen vähän sairasteltu.
Niin Tapolaan tää edellinen ei liittyny juurikaan, Mutta nyt Jussi malttia noitte reporttereiden kanssa ja pistä siihen joukkueeseen ylivaihde päälle. Prkl.
Viittasin viestillä siihen juttuun, mikä oli Tapolan osalta jatkumoa TPS valmennuksen kitinöille. Siinä ei tarvinnu median irrotella kommentteja toisistaan, ihan selkee itkuvirsi.
Mikäs itkuvirsi se oli? Luitko edes muuta kuin otsikon?
Tapola totesi, että toivoo linjan pysyn samana toisinkuin pari kautta sitten.
No sitähän se.
Muistaakohan täällä kukaan, kuinka itse kukin palstalainen mussutti viime keväänä Törmäsen itkuista
Siinä Ylen jutussa taisi olla yksi rivi aivan lopussa jossa mainitsi tuomarilinjan muutoksesta. Koko muu sivu haastattelussa olikin aivan muuta asiaa. Toki tuon yhdenkin lauseen olisi voinut jättää pois, mutta sen haastiksen pääagenda ei ollut tuomareista itkeminen. Sikäli Jupella on vielä opittavaa, että siitä yhdestäkin rivistä saa pääotsikon, eli parempi jättää kokonaan lausumatta nämä.
Hyvä valmentaja.
Tuostahan se hyllytetty Jussi Eskola itki. Ylekin seuraa nykyään klikkei eikä itse uutisella ole väliä. Tuossakin haettu lopusta se pieni lipsautus ja otsikot valmiina… Ei ihmiset avaa twitteristä/ muusta feedistä uutista jossa Tapola sanoo että omiin virheisiin hävittii, huomenna paremmin.
IMO Tapola saa koko Tapparan näyttämään vähän tyhmältä kaikkine huuteluineen.
Ensin huudellaan paitsiota (joka ei lähelläkään paitsiota ollut) ja nyt valitellaan, että vastustajalla on kalliimpi joukkue. Harmittaa.