JYPin Braden Christofferin huitaisu Lukon kiekotonta pelaajaa Henri Ikosta polvitaipeeseen 15.12.2023

Melkoista mailankäyttöä muutenkin oheisella videolla, mutta loppupuolella näkyy itse huitaisu polvitaipeeseen (noin 2:00 ajassa):

Liigan X:ssä ei tainnut olla mainintaa, että tilanne olisi mennyt kurinpitodelegaation käsittelyyn - otetaan kuitenkin muistiin, mikäli vastaavia tapauksia tulee jatkossa.

3 tykkäystä

Eikös tää oo Liigassa ennenkin sikaillut vai muistanko väärin?

Kyllä. Ei todellakaan ole ensimmäinen telomisyritys ja tuskin viimeinenkään. Pelikieltoja nopealla googlailulla löytyi 3 lähivuosilta.

2 tykkäystä

On kyllä melkoista halonhakkuuta täynnä koko tuo pätkä tuosta laitatilanteesta ja kaikki huipentuu sitten tuohon törkeään huitaisuun polvitaipeeseen. Jäähyn olisi voinut antaa useamastakin huitaisusta jo tuota ennen. Jalan käyttö vastustajan tukijalkaan hetkeä ennen on kyllä melkoisen aggressiivista niin ikään.

Ei näyttänyt kovin kovalta huitaisulta, Tapparaa vastaan ei olisi tullut edes jäähyä. Nää on näitä, erittäin typerä teko joka tapauksessa…

4 tykkäystä

Samaa juuri katselin, että lyönti ei näytä kauhean voimakkaalta, mutta hyvä että rangaistus tuli että koiruudet vähenisivät. Polvitaive on paikkana varsin herkkä ja seuraamukset voivat olla ikävät.

Toisaalta ymmärrän vähän Rautakorpeakin jos isku oli oikeasti pieni näpäytys yläpohkeeseen.

2 tykkäystä

Miksi tällaisia (tai tuomioista valittamisia) pitäisi ymmärtää? Kaikki pois vaan, nollatoleranssi. Vai tappaisiko sekin ”tunteen” lajista?

1 tykkäys

Ai niin sinä olet vai sitä koulukuntaa, jonka mielestä auktoriteetti on aina oikeassa eikä sitä koskaan pidä kyseenalaistaa - ja näemmä itse asiassa muiden tekemää kyseenalaistamista ei pidä edes ymmärtää?

Tuo tuomiohon oli aivan täysi farssi. Ei noista Liigassa (tai varmaan missään muuallakaan) ole koskaan vihelletty isoja rankkuja. Aivan täysin ymmärrettävää - eikä vain sitä, vaan myös oikein ja hyväksyttävää - jos Rautakorpi on tuomiosta hiiltynyt. Tuomio ei ollut minkään linjan mukainen.

1 tykkäys

Eivät auktoriteetit ole aina oikeassa. Pointti oli, että lajista tuskin katoaisi mitään oleellista, jos tuollaiset vaan kovilla rangaistuksilla karsittaisiin pois. Simple as that.

Sitä paitsi otsikossa lukee että oli hävyttömän sikamainen temppu. Onhan sen silloin oltava sellainen.

1 tykkäys

Aivan juu, tämän voin sinänsä ymmärtää. Oletko kuitenkin samaa mieltä siitä, että tuo vihellys ei ollut Liigan linjan mukainen (vrt. esim. case Clendening-Puhakka)? Siitähän tässä nyt kuitenkin on lähtökohtaisesti kyse.

Tietenkin voimme keskustella myös siitä, mikä sääntöjen ja niiden soveltamisen tilan pitäisi olla;

Olisihan tuollaisten pois karsiminen isoilla rankuilla mahdollista, mutta tällainen linja johtaisi minun nähdäkseni melkoiseen epätasapainoon esimerkiksi sallittujen avojään taklauksien ja pelirangaistukseen johtavien verrattain kevyiden huitaisujen välillä. Itse en pitäisi tätäkään kauhean hyvänä asiana. Selvyyden vuoksi Christofferille olisi mielestäni ehdottomasti kakkonen puhaltaa.

Hieman auki minulle jäi vielä se, että mikä ongelma on siinä, että ymmärtää Rautakorven tuomareille antaman kritiikin tilanteesta?

1 tykkäys

Toivottavasti Ikonenkin saa sitten yhtälailla penalttia jos tästä nyt suuremmin jotain tulee. Mailahan siinä taisi kolista JYPin miehen leukaperiin pienen bambitanssin jälkeen. Aika mitätön näpäytys pohkeelle.

1 tykkäys

Tämä ketju suljettiin automaattisesti 2 päivän kuluttua. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.