KalPan Miikka Pitkäsen taklaus Ilveksen Eemeli Suomeen 29.02.2020

Oikea tuomio, muttei taaskaan oikein linjassa aiempiin. Esim Tommi Tikan saamaan yhden pelin tuomioon, kun luisteli päin maalivahtia. Sekin tapahtui tämän uuden kovennetun linjauksen jälkeen.

Osittain olen kanssasi samaa mieltä, mutta on 7 peliäkin paljon lähes puhtaasta niitistä.

“Nemecek suorittaa taklauksen kiekolliseen vastustajaan, Nemecek tulee taklaukseen liukuen, matalassa asennossa ja hänellä käsivarret kiinni vartalossa. Kiekollinen Kivenmäki on tietoinen Nemecekin lähestymisestä

vaikka Nemecekin tilanteen pelaamiseen ei taklauksen osumista päähän lukuun ottamatta liity moitittavuutta, pääosuman voimakkuus huomioiden tilanteesta määrätään seitsemän ottelun pelikielto”

Mulla on nyt vähän sellainen vaikutelma että pääniiteistä alimmat rangaistukset on kohotettu 5 ottelun mittaisiksi. Eli jos tuomio olisi 1,2,3,4 tai 5 peliä niin se on nyt sen minimin, eli viisi. Siitä ylöspäin vanha taulukko pitää vanhan muotonsa, ja näin ollen näyttää sitten hassulta kun vanhan linjan 3 ottelun rangaistuksesta saa nyt 5 peliä mutta 7 on edelleen 7. Mielestäni kuitenkin hyvä että alarajaa on nostettu, koska se tuo aina tuntuvan rangaistuksen päähän taklaamisesta.

2 tykkäystä

En vaan näe miten voi olla mitenkään oikein tai reilua ketään kohtaan, että yhteentörmäyksissä joissa toista pelaajaa kolahtaa päähän, toinen saa viiden ottelun pelikiellon “huolimattomuudesta”, vaikka se itsensä kolhija on ihan yhtä “huolimaton”. Voikohan muuten jostain törmäyksestä tulla kummallekin törmääjälle pelikielto, jos kumpaakin kopsahtaa päähän?

Samaan aikaan sitten voit pistää vastustajan täysin väärällä hyppytaklauksella viikoiksi sivuun (Lennart Petrell vs. Matias Lehtonen) ja selviät kaksiminuuttisella, koska ketään ei kiinnosta, kun se ei kuulu tähän päähänosumishysteriaan.

25 tykkäystä

Olen eri mieltä tästä, tosin olen tihrustanut tätä vain kännykältä.

Mielestäni Pitkänen lukee tilanteen niin että kiekko tulisi Suomelle ja hakee tämän etupuolelle taklausta/screeniä/blokkia jotta pääsisi riistämään kiekon. Yhtä kaikki, menee pelaamaan Suomen kroppaa, mutta pelitilanne kehittyykin toisella tavalla.

2 tykkäystä

Kyl tästä sen 2-3 olis voinu antaa mutta kun sidottu kädet tähän 5 pelin minimiin niin sillä mennään

1 tykkäys

Pakkohan se viisi peliä antaa kun näin on linjattu. En nyt Petrellin taklausta mitenkään tähän kuitenkaan yhdistä, se oli kakkosen arvoinen taklaus, vaikka Lehtoselle kävi huono tuuri ja loukkaantui. Päähän kohdistunut on aina pahempi, niistä ne vakavimmat vammat tulevat.

Tässä näen koko perustan tilanteelle erilailla. Minä en luettele tuota vahinkotörmäykseksi, vaan tarkoituksellisesti tehtynä pienenä rottailuna. En toki 5 peliä olisi antamassa, mutta näillä mennään nyt.

Mä en vois olla enempää samaa mieltä tästä asiasta. Jopa se @Messi mainitsema Reetan äitikin näkee, että tossa ei haeta taklausta, vaan kyseessä on juurikin epäonninen yhteentörmäys, missä Suomea kolahtaa päähän. Katsokaa nyt tota Pitkäsen asentoa ja tuloa tuohon, ei se hae mitään niittiä. 5 peliä tosta nii oijjoi, tää liiga menee huonoon suuntaan.

2 tykkäystä