Omasta mielestä tältä palstalta voisi bannata kaikki tarraliimaajat, ihan sama minkä joukkueen tarroja liimaavat.
Ja miksi? Kuinka iso tarranliimaaja pitää olla että saisi bannin? Joutuisinko banniin kun olen liimannut myös tarroja hyvin näkysälle, vaikkakin omaan omaisuuteen hyvin pitkälti ja omassa käytössä olevaan valtion omaisuuteen? Vai meneekö raja siinä että liimaat tarran yleiseen vessaan ja vieraskatsomoon? Aika huono ehdotus kyllä tuo, edes huumorilla…
Luulen, että ymmärsit mitä kommentillani tarkoitin.
Joo en ymmärrä. Mitä haittaa jos yksi tai kaksi tarraa on vieraskatsomossa tai jäähallin vessassa tai satunnaisissa tolpissa? Välillä on hyvinkin virkistävää bongata vaikka ulkomaisten joukkueiden tarroja kyseisissä paikoissa. Ainoa mitä en ymmärrä on se mitä jotkut tekee että tunkee sen kaks kymmentä samanlaista tarraa vaikka sähkökaappiin tai liikkeiden ikkunoihin miten sattuu tai vaikka liikennemerkkeihin. Mutta mihin vedät sen rajan…
Juuri kyseisen selittämäsi vaikean rajan takia vetäisinkin rajan ihan omaan omaisuuteen. Ja jos katsot, mihin viestiin vastasin, niin nyt on sankarillisesti liimailtu omia tarroja ympäri Kalevaa. Pidän yhtä järkevänä levitellä Tappara-aiheista muovi-paperimateriaalia kaduille.
Aikuisena ihmisenä sinunkin pitäisi tämä tietää.
Vain omaan omaisuuteen liimaaminen on ok.
Ping @Mikki
Itselläni on mielessä helppo raja: ei liimailtaisi ollenkaan siitäkään huolimatta, vaikka muut tekisivätkin niin. En itse pidä kauniina edes sinioransseja tarroja pitkin lyhtypylväitä.
En epäile että sielläkin. Tämä Itä-Tampereella. Tulipa tehtyä pikku kävelylenkki illalla alkoholipohjaisen ikkunapesuainesuihkeen kanssa. Kotikadulla ei ilvekset juhli.
Sain marraskuussa eräältä SO aktiivilta tarroja ja olen erittäin kiitollinen. Ne ovat osa vieläpä kekselijäitä mihin sytyn itse. Etenkin Hilfiger Tappara.
Itse lätkäisin ne omalle seinälle kotona ja seinän koristaa ylipänä Shopista ostettu " menee tunteisiin" -kyltti.
Sappeessa ravintola Huipun miesten vessaan oli joku puupää liimannut Tappara-tarran. Olis voinu jättää laittamattakin.
Eiköhän @rosolli77 selviä oikein hyvin.
Sappeen ravintolayrittäjä maksaa kuitenkin jollekin palkan siitä, että työntekijä puhdistaa yrittäjälle kuuluvaa, sotkettua omaisuutta.
Tässä tapauksessa liimatun tarran.
Jos se on sulle ihan ok asia, niin otathan yhteyttä tähän yrittäjän ja tarjoudut maksamaan kyseisen työn tuomat kustannukset.
Sen jälkeen voit kysyä äidiltä ja isältä että mitä tarkoittaa toisen ihmisen omaisuuden kunnioittaminen.
Tampereen kaupunki vois toimia samalla tavalla kuin graffitien kanssa: Ilmoittaa alueita ja paikkoja, esim isoja seiniä mihin saa mennä maalailemaan ja vaikka liimailemaan niitä hemmetin tarroja. Siinähän sitten nuoriso juoksee kilpaa liimailemaan kunnes kotiintuloaika koittaa ja katsotaan, kenen tarrat ovat päällimmäisinä. Eihän tämmönen koskaan toimi, koska aina löytyy niitä keiden mielestä on niin kiva rikkoa sääntöjä, mutta toimiessaan olisi jopa hauskaa istuskella muutaman oluen kaa näköyhteyden päässä ja seurata sivusta.
Eipä ole hetkeen tullut vastaan insestitarraa, mutta sellainen löytyi tällä kertaa Orituvan vessan seinästä.
Sitä mä vain mietin, että kuinka sekaisin pitää liimaajan olla, että kikkeli kädessä päättää tuollaisen tarran liimata seinään? Toki liimaaja on varmasti sen verran yksinkertainen, että tuskin onnistuu tekemään kahta asiaa samassa hetkessä.
Tällainen juttu taas esillä:
Ihan aiheesta valittaa, suurin osa noista tarroista on todella karun näkösiä.
Muutenkin, eikö Ilves-faneilla ole tosiaan mitään muuta tapaa ilmaista itseään? Onko tämä se ainoa keino tuoda ilmi, että Ilvestä(kin) kannatetaan Tampereella?
Ihan samaa sanoisin Tapparasta. Omaan silmääni jokainen tarra vaan aiheuttaa negatiivisen julkisuuskuvan. Tappara näkyy muutenkin todella hyvin, ei pilata sitä tarroilla.
Tuossa naapurin foorumillakin käydään tätä keskustelua. Osa puolesta, osa vastaan. Joku kommentoi asiasta kertovan lehtijutun miestä sanoin “hankkisi elämän”, kun hän raaputtelee tarrat sateella pois. Ehkä kaikki ei tupsukorvatarroista tykkää ja heilläkin on oikeus poistaa tarroja tolpista ja sähkökaapeista siinä kun jollain liimata niitä. Itse kysyisin liimaajilta samaa. Eikö elämässä todella ole muuta sisältöä, kun kiertää laputtamassa tolppia öisin?
No, lähikorttelit taas laputettiin eläimenkuvilla, vuosiluvuilla ja aforismeilla niin kuin muutaman kuukauden välein ilmeisesti tulee tehdä. Samalla tuli graffitit bussikatokseen yms. En syytä näistä ketään, kun en viestiäkään ymmärrä, mutta Tammelan kentän valmistumisvuosi alta löytyy. Epäilen siis vaikka Tammelan kentän kannatusyhdistystä (jos sellainen olisi). Veronmaksajat kiittää.
Saa myös meidän puolelta loppua saman tien! Tosi pettynyt että meidän sinioranssit eivät ole tuominneet tuota. Antaa Ilves kannattajien aiheuttaa negatiivista huomiota omalle seuralleen, mutta pidetään meidän seuram brändi puhtaana!
En tiedä kenen vastuulla noiden siivoaminen on, mutta tässä omalla asuinkadulla ja omalla kadunpuolella kaikki tarrat on raavittu pois, yhdessäkään valotolpassa ei ollut kuin jämiä jäljellä kun tänään katsoin.