Kärppien Jussi Jokisen taklaus JYPin Julius Nättiseen 21.09.2019

Olihan tuomio… Ei näissä ole mitään linjaa. Hyvä, että annetaan tuomioita yrityksestä eikä vammoista…

Nyt sitten aina porukalla kerimään, jos edes käy taklaus lähelläkään päätä. Ehkä muutaman vuoden päästä saadaan mukaan sanktiot myös filmaamisille.

1 tykkäys

Kyllä tuo aika kova tuomio oli. Viime vuonna se oli 1-2 peliä ja kyllä Kukkosen tälli oli pahempi viime vuonna josta tuli peli. Saapa nähdä pitääkö linja. En usko, koska kevääksi se muuttuu.

Manner ainakin pelaa jonkinlaista legendaarista ja ikiaikaista mediapeliä samaan aikaan.

Ja kaikki kunnia Mannerille, hieno valmentaja & upea urheilu-ihminen.

Mutta anna mun nyt kaik’ kestää: “kaikki tiedämme, että ei tehnyt tahallaan.” No ei tuossa nyt ainakaan mitään varsinaista syytä ole videon perusteella esittää muuta: eihän tuota voinut tehdä kuin tahallaan.

“Vaistomaisesti pelattiin ja nopea tilanne, huomasin, että katosta on yksi lamppu pimeänä ja sitä sitten lähdin siinä suoristamaan ja Nättinen osui samalle luistelulinjalle.”

21 tykkäystä

Ei mitään logiikkaa näissä tuomioissa. 8 peliä on todella kova tuomio muihin verrattuna.

Olisi nyt sanonut rehellisesti asian. Eli:

Yritti taklata, taklaus suuntautui ohi. Ja sitten tuo Jypin Nättinen kalasti. Hän näki mitä tulevan piti ja haki ison jäähyn.

Minun mielestäni tässä rangaistiin yrityksestä, mutta mielestäni rangaistiin ylimitoitetusti.

2 tykkäystä

Itse taklauksesta, tuomiosta ja tapahtumista uskon, että löytyy erilaisia mielipiteitä - en epäile ollenkaan.

Yhtä kaikki Jussi Jokinen tiesi tuossa tilanteessa aivan tasan tarkkaan, missä Nättinen menee ja hän kohdistaa täysin tietoisesti iskun päähän."

Sille ei ole mitään selitystä olemassa, että kyseessä ei olisi tahallinen teko. Tässä ei ole kyse mistään luistelulinjojen törmäämisestä. Jokisella ei ollut mitään aikomusta karvata kiekolliselta pelivälinettä pois ja jo matkalla kulmaan tulee selväksi, että hänen tavoitteenaan ei ainakaan ole hakea kiekkoa pois Nättiseltä.

Hetkellinen pimentyminen ok - sitäkin voi vielä selitellä. Mutta väittää TAHATTOMAKSI on täysin absurdia :stuck_out_tongue:

4 tykkäystä

Tämä oli ehkä maailman selvin tapaus. Pinna palaa aivan selvästi Jokisella kiekon menetyksen jälkeen jonka jälkeen lähtee täysin tarkoituksella suuntaamaan käsiään kohti Nättisen päätä. Onneksi ei sattunut pahemmin, mutta olisi huonolla säkällä sattunut.

Aivan verrattavissa esim. Lassilan maila teurastukseen.

8 tykkäystä

Vaihtoon menossa. Näytti vielä käsi ylhäällä, että “vaihto”. Sit joku märkäkorva luisteli eteen.

19 tykkäystä

Verrattuna Varakkaaseen tuntuu linja pitävän:

• voimakas kontakti päähän
  • tarkoituksellinen
  • myöhäinen

Varakas sai neljä peliä + uusijalisät, kun kroppaan tähdätty taklaus osui myös päähän. Jokinen sai pari peliä enemmän (6+ uusijalisät), kun kontakti päähän katsottiin tarkoitukselliseksi.

Kova tuomio, mikä ei ole lainkaan huono asia. Toivottavasti linja kestää tänä vuonna kevääseen asti

17 tykkäystä

Kyllä kai se päähän osuu silti? tässä rangaistiin tahallisuudesta, koska Jokinen ei yrittänyt taklata, vaan veti kädet ylhäällä päähän. Haki päätä, osui päähän, täysin selvä tapaus. 6 ottelua teosta, kaksi historiasta. Nättinen filmas, mutta Jokisen temppu oli niin tyhmä ja törkeä että tuomio on ansaittu.

1 tykkäys

Olen kirjoittanut, että yritti taklata. Ja taklasi äärimmäisen heikosti.
Nyt rangaistiin rankasti yrityksestä, ei suorituksesta. Esim. Berger ja Strömberg on tätä taklauksia rumempia. Miksi?
Ne osuvat päähän ja kunnolla. Molemmissa vielä kiekottomaan pelaajaan. Tässä käy hipaisu ja Nättinen hakee ison rangaistuksen, eli annetaan rangaistus huonosti suoritetusta kostosta ja filmaamisesta.

Ehkä minulle nyt eniten menee tunteisiin tuo Nättisen filmaus, joka alkoi melkein jo ennen taklausta.

Nyt mennään liian syvälle mun ymmärryksen osalta, joten tiputan keskustelun tältä osin. En ole koskaan joutunut kaukalossa taklatuksi enkä taklannut, joten olen väärä ihminen arvioimaan tätä nykyistä enempää.

Mun mielestä tuon Varakkaan tuomion jälkeen tämä ei jättänyt mitään vaihtoehtoja. Ja olen samaa mieltä tuosta Bergerin tilanteesta, mutta sitä ei tutkittu edes. Liigassa ei ole myöskään salaisuus, että nimi selässä vaikuttaa aika paljon sekä joukkue, jota edustaa.

Jokisesta tehtiin nyt sopivan varoittava esimerkki - erittäin kunnioitettu ja tunnistettu pelaaja.

Varakkaan taklaus on muuten paljon rumempi kuin tämä. Ei kahta sanaa, mutta tämä riittää minulle tässä keskustelussa:

Tässähän oli Jokisella vain ja ainoastaan mielessä teloa Nättinen! Kiekko ei kiinnostanut ollenkaan. Siitä pitääkin rankkua antaa. Se on taas lisä häpeä jos et edes siinä onnistu.
Muihin tapauksiin en tässä ota kantaa

13 tykkäystä

Jos linja pysyy, oikein meni.

Jos linja ei pysy jatkossa samana, olisin Kärppien kannattajana melko suolainen tästä tuomiosta.

Ja tätä en ole kieltänyt missään vaiheessa. Epäilen silti sitä, että kuinka paljon tuo oikeastaan osuu päähän. Ei kai yrityksestä pitäisi tuomita?
Tuo Nättisen filmi on minulle silmiin pistävä. Jos osuu päähän kunnolla, niin ei pelaaja noin reagoi.

Ja Varakkaan taklaus osuu paljon voimakkaammin päähän kuin tämä.

Yllättävän kova rangaistus. Ajattelin että tulee 3-4 peliä huilia.

Tänä vuonna on linjattu että rangaistaan teosta, ei seuraamuksista. Varakkaan taklaus näytti pahemmalta koska kohde loukkaantui, mutta nykylinjauksella sillä ei ole merkitystä. Tahallisuus on tottakai aina koventava asia ja pitää ollakin.

4 tykkäystä

Mahtavaa Liiga ja kurinpito!!!

3 tykkäystä

Käsittämättömiä näkemyksiä päivän selvästä tilanteesta. Oikea tuomio, eikä kumarreltu kuvia.

8 tykkäystä