Tilannehuone konkari T. Tikkan kauden avaus. Pellaaja ihmetteli ensin että mistä, kun Tuulola kuulemma pyörähti alle. No hidastuksista vaihtoi mielipiteensä. Onnistuu huitasemaan kiekon pois, mutta sen jälkeen suoraan numeroihin ja metri laidasta. Lähellä oli että olis neljäs runkopakki telakalla, onneks ei sattunut pahemmin.
Kovin moni liigapelaaja ei vedä numeroihin tuollaisessa paikassa, mutta Tikka on Tikka. On syytä muistaa jälleen parin pelin pelikiellolla, todella vaarallinen tuuppaus selästä.
Aamulehdessä olleen jutun mukaan Tuulola oli vähän kritisoinut myös omaa pelaamistaan tuossa tilanteessa. Pitäis olla valmiimpi ottamaan pommi vastaan.
Mutta ethän sä Tikkana aja irti laidasta olevaa pelaajaa noin!
Mitä voi odottaa kaverilta jolla ei liiku edes silmät päässä?
Aika tekemätön paikka Tommi Tikalle. Todella heikosti pelattu tilanne Joni Tuulolalta. Totta, että Tikka antaa pienen töytäsyn täysin selkäpuolelle ja silloin lennetään helposti. Livenä näytti, että Tuulolalla tökkää luistin, kun pelaa niin kummallisesti, mutta nyt videolta katsottuna ei näytä tökkäävän.
Ei pelikieltoa.
Tikka on aina ollut pelaajana epäkypsä ja idiootti. Tänään taas muistutti tästä meitä kaikkia.
Eihän se edes osaa kertoa omille pakeilleen ennen alotusta, että miten pelataan. Sen verran vähän on 30 ikävuoteen mennessä tarttunut oppeja itse pelistä.
Mulla on eri käsitys pienestä töytäisystä. Mutta kaippa se on sit vaan mun osaamattomuutta ja tietämättömyyttä.
Sama täällä, ylihän tuossa Tikka pikemminkin ajoi. Toki Tuulolakin pelasi tilanteen huolimattomasti, ja olisi voinut ottaa taklausta paremmin vastaan.
Itse laittaisin yhden pelin istuntoa + uusijalisät, jos Tikalla on saldoa.
Tikka painaa käsillä yläselästä laitaa kohti olevaa pelaajaa. Juuri sellainen raukkamainen liike, jota voi odottaa Tommi Tikalta. Tikka on paska kiekkoilija. Aina haittaa omia. Kuka tälle jotain maksaa, laittaa eurot tuuleen.
Tuulola pelaa tilanteen pehmeästi ja Tikka kovaa. Ei törkeä, vitone pelissä enemmän ku tarpeeksi ja eteenpäin.
Tilanteen katsoneena niin 5min naurettava tuomio! Tuulola”! Älä enään näin pelaa ja olevinaan ole”
Täysin oikea tuomio, tekeminen kentällä peilautuu täydellisesti sääntökohtaan. Onko syytä lisärangaistuksiin? Ei mielestäni koska tuo ei ollut mitenkään erityisen törkeä vaan vajaajaisen peliälyn ja lajitaidot omaavan pelaajan testohöyrytys.
En nyt näe, että Tuulola pelaa tilanteen pehmeästi vaan hukkaa kiekon ja on huonossa asennossa. Tikka näkee vain pelajaan (ei ole aikomustakaan pelata kiekkoa) ja ei edes suorita taklausta vaan työntää turhan voimakkaasti laidasta irti olevan pelaajan päätylautaan.
Jos sääntöihin ei ole tullut muutosta, niin yhden pelin istunnoissa ei huomioida uusijalisiä. Mutta samaa mieltä, että yksi peli riittää tästä.
Johtopäätöksenä tästä tilanteesta: Tuulola on hieno mies. Jos oli jollekki oli vielä epäselvää. Onneksi selvisi ns. säikähdyksellä.
Arvostettavaa toimintaa Jonilta myöntää, että omakin pelaaminen tilanteessa olisi voinut olla parempaa.
Okei, mielenkiintoista. En suoraan sanottuna ymmärrä ihan, että miksi näin, koska nuo uusijalisät ovat muutoinkin mielestäni aika kesyjä. Hyvä tarkennus kuitenkin, kiitos!
Eikös Aamulehden jutussa Tuulola ollut itse sitä mieltä, että pelasi tilanteen huonosti kun ei ollut valmiina ottamaan taklausta vastaan?
Tuulola pelasi tilanteessa hiukka löysästi kuten itsekin sanoi. Mielestäni ei kuuluisi antaa pelikieltoa. Tikalla oli kyllä kaikki tilaisuus olla tekemättä taklausta eli 5 min oli perusteltua, mutta ei tästä pelikieltoa kyllä kuuluisi antaa.
Kahden ottelun pelikielto sieltä tuli.
Mielestäni aivan oikein. Kiekko lyöty pois Tuulolan lavasta ja sen jälkeen tuuppaus numeroihin ja Tuulola pää edellä laitaan.
Tikka olisi jättänyt tuuppauksen tekemättä, niin kaikki olisi mennyt hienosti. Tikalla ei ollut mitään mahdollisuutta päästä kiekkoon tuossa tilanteessa kun tuuppasi Tuulolaa.