Käyttäjäpallojen ulkoasu etusivulla

Jatkoa ketjulle Äänestys: Tappara.co Discourse ensivaikutelma?:

Jatketaan täällä.

Tosiaan noissa palluroissahan on jo tieto kuka on viimeisin postaaja eli valinta onnistuu ihan CSS:llä. Vaikkapa näin:

.avatar {
    display: none;
}
.latest{
    display: inline;
}

Vielä kun tuosta keskittää nuo pallot. Sarakkeen otsikko on Käyttäjät koska siinä on alunperin kaikki pallurat. Kaippa senkin modattua saa.

Oho toi kadottaa postauksistakin pallot. Pitää vähä hienosäätää CSS:ää mutta siis tuohon tyyliin se onnistuisi.

Myös Sam Saffronin (yksi perustajista) oma Sam’s Minimal mod voi antaa vinkkiä miten tuo tehdään. Ymmärtääkseni noissa ylikirjoitetaan myös JavaScriptia/HTML:ää, jotta etusivu saadaan määriteltyä uudelleen ja sekin onnistuu suoraan täältä ylläpidosta koodia copy-pastaamalla. Ei vaan prkl taidot riitä.

Ja huom! Nuo käyttävät 1.5b haaraa. Olen Sam’s minimalia tänne suoraan yrittänyt laittaa ja pallot katosivat kokonaan.

Ozzi teki oikeaoppisen ketjun haaroitukset :kissing_heart:

Mä osaan kyllä JavaScriptiä ja CSS:ää sen verran että pikku modaukset pitäs onnistua. Ja tunnen jokusen kaverin joka tekee noita ihan työkseen ja voi varmasti mua jeesiä. Voin koittaa jotain räpeltää huomenna.

1 tykkäys

Aivan mahtavaa. Discoursen Metaa kannattaa plärätä - siellä on paljon asiaa. Pitää vaan varoa, ettei kustomoinnista tule jatkuva yllääpidettävä. Useampi kaveri on jo varoittanut, että alustana Discourse elää vielä turhan paljon. Perustajat itse suosittelivat vain kevyttä CSS kustomointia jos tavoite on maksimaalinen luotettavuus.

Tutkailin noita palloja. Näyttäs siltä että stable ja beta versiossa Topic-luokkassa, josta siis nuo pallurat tulee tuohon etusivulle, on melko paljon eroa. Jotta tähän nykyseen stable-haaran etusivuun saatais tuo viimesimmän postaajan pallura, pitäisi tuolta modailla Ruby koodiakin. Nämä muutokset ei sitten taas keväällä toimi päivityksen jälkeen. Tuo on minusta jo sen tason muokkaus että ylläpidettävyyden kannalta on järkevämpää pitäytyä nykyisissä palluroissa.