Kenestä Tapparan päävalmentaja Tapolan 2020-23 sopimuksen jälkeen?

Mä mietin kauan vastausta tähän ketjuun, koska en ollut ollenkaan varma siitä, mitä mieltä loppupeleissä olen. Ensimmäinen ajatus oli, että päävalmentajaksi Ville Nieminen ja hänelle kakkoseksi Matias Lehtonen.

Nyt asiaa aika kauan mutusteltuani olen tullut siihen lopputulokseen, että Maso päävalmentajaksi, ja päättäkööt itse apurinsa. Hän tietää kenen kanssa saa homman toimimaan ja keneen luottaa 100%.

Satun tuntemaan kyseisen ihmisen aika hyvinkin, ja toisi niin uudenlaisen ja raikkaan meiningin touhuun, että ainakin minä haluaisin sen nähdä. Toki liigatasolla kokematon, mutta mitä sen loppupeleissä on väliä? Ei sun tarvitse olla “kaiken nähnyt” ja meritoitunut pääkoutsi pärjätäksesi uudessa ja tasokkaammassa sarjassa.

Kaiken lisäksi, omistaa kirveen muotoisen sydämen ja tiedän, että haaveilee juurikin tästä pestistä ja tekee sen eteen duunia ihan järjettömän määrän, joka ikinen päivä.

14 tykkäystä

Vaikka Rautakorvelle olen ikuisesti kiitollinen työstään Tapparassa, en silti haluaisi, että Jukka olisi seuraava päävalmentaja. En ehkä haluaisi Nemoakaan vielä, apuvalmentajaksi käy. Mieluusti Lehtonen, Kari tai Jukka Jalonen, Marjamäki tai joku uusi raikas tuulahdus tähän kaivattaisiin.

12 tykkäystä

Toivottavasti Tapparassa on se aika ohitse kun valmentajina kaiken maailman harjoittelijoita. Tappara on yksi suurimmista ellei suurin eikä todellakaan päävalmentajaksi noin kokematonta kaveria harjoittelemaan valmennushommia.

1 tykkäys

Juurikin tämä on se ajatusmalli mikä mättää.

“Kaiken maailman harjoittelijoita.” Hahhah.

Tuskinpa kukaan Mestiksen valmentaja niitä hommia enää on harjoittelemassa.

13 tykkäystä

Sitten taas joku “Tero Lehterä” ei olisi harjoittelija…

Tuo Nieminen on ajatuksena vähän erikoinen, koska on itse sanonut, että ei ole valmis tuon tason tehtävään. A-juniorit voisi olla Niemiselle sopiva paikka seuraavaksi ja siitä sitten Liigan apuvalmentajuuden jälkeen ehkä päävalmentajuutta.

Maso Lehtonen on mielenkiintoinen nimi. Kovaa jälkeä Mestiksessä. Ei ehkä suoraan päävalmentajaksi, mutta apuvalmentajaksi ja sen jälkeen päävalmentajaksi olisi hänelle se sopivin reitti Tapparassa. Jossain pienemmässä seurassa voisi mennä ehkä suoraan ykköseksikin. Liigasta löytyy tälläkin hetkellä ainakin yksi Masoa heikompi päävalmentaja (Jokinen).

En paljoa tunne Mestistä, mutta eräskin Nieminen meni sinne harjoittelemaan päävalmentajan hommia.

Kyllä Tapparan päävalmentajaksi pitäisi jotain polkua olla. Esimerkiksi nyt olisi ollut järkevää, että Tapolan rinnalla olisi tuleva päävalmentaja ellei sitten täysin valmista tavoitella ulkopuolelta.

Mistä me tiedetään vaikka siellä olisi jo tuleva päävalmentaja?

Totta. Siinä kohtaa alkaisi omat vähättelevät puheet Mestiksestä harmittaa kun Pasi Puistolalle tehdään 3 vuoden päävalmentaja pesti.

4 tykkäystä

Edelleen uskon että Tuokkola on nyt osa tätä jatkoa. Tai tuntuu jontekin loogiselta vaihtoehdolta.

Saattaa ollakin. Mutta itselle tulee tästä skenaariosta mieleen Ilveksen tilanne 2010-luvun taitteessa jossa kaikki odottivat potkuja Mälkiälle, mutta seurajohto palkitsi tämän jatkosopimuksella. No sai lopulta kenkää muutaman kuukauden päästä.

Mutta siis vahva ei tälle suunnitelmalle. Ennemmin vaikka se “mestisharjoittelija” tai V.Nieminen.

5 tykkäystä

Tuokkolan aikakausi Ilveksessä oli lopulta pannukakku. Kaikki mitä olen sieltä suunnilta kuullut, ovat liittyneet pelaajiston ja valmennuksen erimielisyyksiin.
Tuokkolan aikaisen Ilveksen ongelmat olivat kutakuinkin samantyylisiä, mitä nyt Tapparassa on ollut aistittavissa.
Eli pelaajiston ja valmennuksen on ollut vaikeuksia tulla toimeen ja pelata samaan pussiin.

9 tykkäystä

Ei Tapparan tasoinen organisaatio voi palkata jotain kaveria harjoittelemaan päävalmentajuutta Liigaan. Puhumattakaan, että palkattaisiin kaveri, joka ei edes itse usko itseensä Liigan päävalmentajana (Nieminen).

Tuollainen olisi ammattitaidottomuutta ja osaamattomuutta.

14 tykkäystä

Meillä on lukuisia hyviä valmentajia Suomessa, jotka pärjäisivät ihan varmasti Tapparassa. Itse kuitenkin pidän tärkeänä valmentajaa valittaessa, että millainen vetovoima hänellä on pelaajien silmissä. Rahallahan saa kenet tahansa pelaajan, mutta jos pelaajat tietävät, että juuri tämän valmentajan alaisuudessa voi saada uralle nostetta, niin varmasti tulijoita on jonoksi asti.
Rautakorvesta olen sitä mieltä, että mitään pois ottamatta hänen saavutuksistaan, niin uuden hallin myötä meidän pitää mennä valmennuksessakin uutta kohti.

4 tykkäystä

Olen siitä samaa mieltä, että jossain määrin tässä on valmennuksenkin osalta hyvä uudistua, mutta tason pitää pysyä samana, eli kovana. Ei mitään toivotaan toivotaan tyyppiä ja kun nyt on mukava kaveri ja heittää kivoja juttuja. Näyttöjä pitää olla useammalta kuin yhdeltä kaudelta. Ja tietyllä tavalla on sovittava Tapparan kulttuuriin. Toki aina jotain muutoksia tulisi uuden valmentajan kanssa, mutta mitään kaiken muuttavaa kaveria en kaipaa.

Pitää muistaa, että Tappara on Suomen mittapuulla kova paikka valmentaa ja paineita on. Se on vähän eri valmentaa jotain pientä seuraa, Mestiksestä nyt puhumattakaan.

4 tykkäystä

Voiko haaveilla tässä ketjussa tulevasta entisestä jokerivalkusta?

1 tykkäys

Yksi omista suosikeista, eli Pennanen on ilmeisesti allekirjoitusta vaille Jokerien seuraava valmentaja.

4 tykkäystä

Marjamäki olisi hieno nähdä Tapparan penkin takana. Toisi paljon osaamista ja organisaatio on varmasti siinä tilassa, että “puuhastelioita” ei tuonne haluta.

Pekka Virran joukkueiden peliä on ollut mukava katsoa viime vuosina. Kyllä kai Virtakin yksi vaihtoehto on muiden hyvien ehdokkaiden joukossa.

4 tykkäystä

Itse asiassa ei ole, koska sopimus SaiPaan loppuu vuonna 2024.

1 tykkäys