Olen edelleen sitä mieltä, että olet hajulla, mutta samaan aikaan väärässä. Näiden hyvien analyysien ongelma on se, että nyt annat kohtalaisen ison merkityksen yhdelle yv-maalille finaalisarjassa. Samanlaiseen ilmiöön törmää myös, kun jutustellaan Tapparasta täällä.
Jääkiekko on hetken peli, mutta aina, kun joku peli ratkeaa game 7:n jatkoajalla niin mukaan tarvitaan myös taivaan tähdet. Ne olivat tänään HPK:n puolella ihan vähän. Pelillisesti joukkueiden välillä oli eroa yhtä vähän kuin Tapparan & Kärppien välillä kaudella 2014-15.
Joku sen maalin jossain vaiheessa tekee. Tässäkin Kärppiä sätitään todella kovaa pelkästään tuloksen takia. Kärpät oli maalin päässä back-to-back-mestaruudesta. Se, että Kärpät ei saanut “parastaan irti” playoffeissa on monen asian summa. Isoin asia kuitenkin se, että Kärpät eteni puolivälieristä jatkoon 4-0 ja voitti myös IFK:n 4-2. Lopulta se hävisi sitten itse sen neljä kertaa, mutta voitti myös kolmesti. HPK:n sarjan meni aika nostalgisesti 4-1, 4-2 ja 4-3.