Konsertti, jonka olisit halunnut nähdä?

Perhana, tän olisin jo halunnut unohtaa…
Vuonna 1995 Megadeth kävi Helsingin jäähallissa, ja heidän kaksi viimeisintä levyään Countdown To Extinction ja Youthanasia, olivat nostaneet tämä bändin ihan ehdottomaksi suosikikseni.
Olin tuolloin vielä alaikäinen, joten olin menossa tuttavani kyydillä keikalle. Mulla oli paitsi pääsylippu kädessäni, myös alkuperäislevyn mukana tullut signeerattu backstage-passi.
Keikkapäivän iltapäivänä nousi aivan älytön talvimyrsky, lunta tuli vaakasuoraan monta tuntia. Tuttavani ilmoitti vartin sovitun lähtemisajan jälkeen, että hän ei voi lähteä, kun tuli lapsi kipeäksi. Paskat, sanon minä, hän ei vaan halunnut lähteä ajamaan siihen keliin. Sen ymmärrän kyllä, en minäkään olisi halunnut ajaa, mutta miksi pitää keksiä jotain tekosyitä? No, oli miten oli, tämä keikka meni siis ohi. Asuin noin 150 km päässä Helsingistä, ja siihen maailman aikaan korvaavan kyydin järjestäminen noin nopealla aikataululla oli käytännössä mahdotonta.
Jäi harmittamaan ihan hitokseltaan, mutta onneksi sain revanssin vuonna 2004 Tuskassa, kun ensin soitti W.A.S.P. ja perään Megadeth.

Edit. Käännän veistä omassa haavassani: sovittu kyyti ei ottanut mitään yhteyttä, vaan odottelun jälkeen itse soitin hänelle, kun lähdön aika meni jo.

1 tykkäys

Tuo on jo sadistinen takaisku. Voin kuvitella fiilikset, ja ehdottomasti topicin ydintä. Harmittavia juttuja, mutta näitä on kiva lukea. Joskus asiat pienestä kiinni…

1 tykkäys

Lisää sadistiikkaa…
Nyt kun oikein muistelen (olen pyrkinyt unohtamaan koko homman ja onhan tuosta jo paljon aikaa ja oli kaikin puolin tosi paska homma), taisi olla vieläpä niin, että olin ostanut tälle oletetulle kyydilleni pääsylipun kyytipalkoiksi. Uuuuuhhh… :weary::weary:

1 tykkäys