Terminator kranaatti joikari oli ihan ehdoton noissa vemputuspeleissä. Decathlon ja vastaavat. Ei mennyt rikki edes niissä. Toimii edelleen 80-luvulla ostettu Terminator kaksikko. Tac 2 sitten loistava vähemmän joikkaria kuluttavissa peleissä…
Tuttuja pelejä. PC:lle löytyi myös nämä Pinball Fantasies ja Dream flipperit. Tunteja on taulussa täälläkin. Muistan kun itse pelaamiseen nämä vaati erillisen bootti korpun. Piti vapauttaa Pentium 133MHz koneesta jotain ylämuistia autoexe.bat ja config.sys asetuksista, jotta sai soundblasterin 16bit äänikortin pelaamaan tai pelin yleensä päälle.
Onko Pinball Arcade tuttu? Farsight Studios on tehnyt todella hyvää työtä mallintaessa oikeita pöytiä digitaaliseksi. Joskus pelasin pleikalla yhden seasonin 20 pöytää 100% läpi. Jostain trophy tilastosta selvisi että maailmassa oli kymmenkunta muuta oli tehnyt saman. Pari todella vaikeaa pöytää.
ps: Se fiilis kun olit hakannut tunteja pleikalla jotain pöytää ja sitten se samainen pöytä tuli vastaan jossain Tampereen biljardi baarissa
Toi Arcade ei tuttu. Pitää ehkä hieman perehtyä asiaan. Sain just tehtyä Kaupat Amiga 500 laitteesta. Laitteeseen kuuluu usb-asema missä pitäis olla paljon pelejä. Alkuperäinen korppuasemakin kuitenkin toimii jos/kun haluaa fiilistellä
Kysyin pikkuveljeltä ja sillä olis edelleen mun vanha A500, 1084-monitori ja hiiri. Lisälevari on kuollut kauan sitten, mutta pelejä olisi joitakin satoja korppuja.
Jos tykkäsi Aiden Pearcen hahmosta Watch dogsin ekassa osassa. Niin nyt mahdollisuus pelata 3 osa pääkampanja(Jos haluaa Aidenilla) ja DLC(Pelataan Aidenilla), niin nyt se on mahdollista. Itse julkaisussa jäi pariin tuntiin pelailu, mutta tuo Bloodline lisäri imaisi Aidenin takia mukaansa taas. Eli eiköhän pääpelikin aloiteta alusta… Virallinen DLC Bloodline traileri:
Tässä vierestä seurasin Fortniten pelaamista ja ihmettelen suuresti pelin suosiota. Puupölkkyä ja tiilenpäitä lentelee ja itse sain epilepsian ja adhd:n pelkästä katsomisesta.
Jos jotakin pyssypeliä pelaisin, siinä kykittäisiin pusikossa puolipäivää kunnes harkitusti ammuttaisiin yksi laukaus kohti vihollista ja sen jälkeen toiset puolipäivää kuluisi iltanuotiolla.
Täälläkin ollut PS5 kohta puoli vuotta, enkä ole ostanut yhtään PS5:lle olevaa peliä. Sen sijaan uudelle sukupolvelle paranneltuja versioita on tullut ladattua (ilmaiseksi) ja pelattua paljonkin. Näistä esimerkkeinä mainittakoon Destiny 2, Elder Scrolls Online (pieniä kaatuiluongelmia tosin) ja Skyrim (60fps modin saa ladattua). Erityisesti D2 on aivan täysin eri peli PS5:lla, ja sitä on muutoinkin tullut eniten pelattua.
Ja kyllähän tuolla laitoksella PS4-pelitkin pyörii aivan tajuttoman paljon paremmin; ei ole “frame rate dropeista” oikeastaan tietoakaan.
Kyllähän nuo PS4 pelit pyörii hyvin. Itse olen huomannut, että jos lataa nelosen pelin vitoseen niin normisti enemmän vaatii tallennustilaa lisäksi pelin toimivuuden varmistumiseen ja PS5 ohjainten toimivuus vaatii omat tiedostot joka latauksessa.
Itsellä se ongelma, että tila loppuu näitten lisätiedoqtojen takia niin kysäsen että latailekko pelejä ja poistelet niitä kun uuden haluut vai miten ratkaisit ongelman?
Ensiksikin vaihtelen pelejä ylipäätään melko harvoin - uskoakseni harvemmin kuin moni muu pelaaja. Keskimäärin pärjään muutamalla yhtäaikaisesti asennetulla pelillä hyvinkin pitkään. Itse en ole edes huomannut, että pelit ilmeisesti sitten vievät enempi tallennustilaa PS5:lla verrattuna PS4:een
Joka tapauksessa olen kuitenkin siis välillä poistellut pelejä vapauttaakseni tilaa. Kotoa löytyy sen verran hyvä nettiyhteys, että 100 Gt latautuu noin tunnissa, eli pelien lataaminen ei ole ollut ongelma.
Itse huomannut ja tarkistanut asian ja asia on niin että jos haluaa pelata PS5lla PS4 pelejä vaatii ne muistia jokainen lisää toimiakseen enemmän kuin lataus sisältää. Mutta eipä siinä mulla paljoo oo ongelmia, koska mää enemmän noita PS5 pelejä pelaan nykyään niin tämä tuska ei oo enää kauaa.
Osta ulkoinen SSD. PS5 takaa löytyy vapaita portteja.
PS4 pelit voi siirtää ulkoiselle asemalle kun taas PS5 pelit on pakko olla sisäisellä (nopeammalla) SSD:llä. Latausajoissa ulkoiselta SSD:ltä USB3:n yli en ole huomannut juurikaan eroa sisäiseen levyyn. Muista vaan hankkia ulkoisen SSD:n, ei tavallista “2.5” kovoa".
Itsellä on 1TB SSD PS5 perässä. Mahtuu jo lähes kaikki sellaiset pelit mitä nyt käytännössä enää edes satunnaisesti pelailee. Sisäinen levy jää puhtaasti PS5 pelien käyttöön.
E1: Asetuksista voi valita meneekö PS4 pelit ladattuna oletuksena sisäiselle vai ulkoiselle levylle. Tehty helpoksi.
E2: Jos nurkista löytyy ylimääräisiä SSD levyjä, pääsee halvemmalla ostamalla pelkän kotelon. Tämä malli ei enää myynnissä mutta on toiminut itsellä ilman ongelmia Samsung SSD:n kanssa PS5:ssa.
Itselle tuo PS5 pieni tallennustila ei ole ongelma, kun laite on Sonyn loistavien yksinoikeuksien takia.Niitä tullut nyt omaan makuun 3.Miles Morales, Returnal ja Ratchet & Clank. Kaiken muun pelaan Series X.