Kuusela oli kyllä hyvä. Erityisen hieno suoritus oli Platzerin maalissa, kun jätti kiekon Platzerille. Tuosta liike jatkui täydellisesti ajoitettuun liikkuvaan maskiin ja kiekko maalissa.
Kaksikko ei ole vain golfkavereita. Heidät mielletään monesti suunnilleen samanikäisiksi Tapparan kasvateiksi, mutta juuret ovat vielä syvemmällä – Etelä-Pohjanmaalla.
“Krisse” ja “Kontsa”, kuten Kuuselan Martti -isä kutsuu Kontiolaa, ovat aloittaneet lätkäuransa S-Kiekossa. He pelasivat jo alle kymmenenvuotiaina samassa joukkueessa Seinäjoella.
Tiedän jo etukäteen, että tämä viesti aiheuttaa harmaita hiuksia joillekin, mutta kirjoitan silti.
Kuuselan pistetahti rupeaa näyttämään siltä, että menee jälleen kerran 40 pisteen rajapyykki rikki. Erityisen tyytyväinen olen siihen, että Krisse on ottanut työkalupakistaan mukaan myös fyysisen pelin. Kovia taklauksia antaa lähes joka pelissä.
Ja kyllä. Edelleen 5vs5 pelissä on annettavaa.
Mä luulen että ainoa tapa jolla Krisse pääsee takas johonkin pelimoodiin on tuo fyysisen pelin antaminen, jos jää vaan liukumiseksi niin tunnetaso jää alas, eikä tule tilanteita, heti kun hyökkääjä haluaa laittaa vastustajan ahtaalle, on se paljon lähempänä myös irtokiekkoa.
Eli lisää vaan fyysisyyttä, sopivasti peliaikaa ettei oo sitte liian puhki.
Älyttömän hieno pommi Krisseltä Ipan vaihtoaition edessä tänään.
Jotenkin näyttäisi siltä, että Kuusela on hieman yksinkertaistanut omaa peliään - en tiedä miten tämän paremmin muotoilisi.
Lisäksi on tuonut peliin mukaan myös taklauksia. Tämä hyvä, koska osaa tuon fyysisenkin pelin hyvin.
Mulla jäi se vasta taklaus mieleen Ipan päässä. Se oli komee ![]()
Missään en ole nähnyt mainintaa siitä, että Kuuselan hieno taklaus edesauttoi Rauhalaa saamaan kiekon ja tarvittavan tilan siinä kolmannessa maalissa. Hyvä, suoraviivainen liike ja kova vauhti ja hieno taklaus. Toki Rauhalalta huikea maailmanluokan viimeistely, mutta koko ketjulta erinomainen peli tässä(kin) vaihdossa.
Krisse hyvillä käsillä ja pelikäsityksellä varustettu rouhija.
Hyvä poika siitä viel tulee
2 pistettä niin 700 täynnä. ![]()
Sama jäi minulle mieleen. Vastataklaus, jossa Elorinne pyllähti jäähän. Kertoo paljon Kuuselan hyvästä tasapainosta ja jerkusta reisissä.
Joskus noista lähtee boksiin. Nyt oli pituusero meidän puolella niin vastatälli ei tu leukaan. Ja kyllä se takanatuleva on kiekoton … tiedän että tulee närkästyneitä vastauksia. Mutta mitkä etäisyydet tekee kiekottomasta vastuulliseksi ottaa itse pommin vastaan?
Tätä kirjoittaessa 8.12.2021 Tappara-Saipa ottelun toisella erätauolla Kuuselalla on toistaiseksi kasassa 699 tehopistettä. Tän kauden pistevauhdilla pistesaldo on 720 pistettä kun sopimusta on vuosi jäljellä.
Vaatisi siis 2x 40 pisteen kautta rikkoakseen tuon Ojasen Jannen 799 pisteen ennätyksen. Jäädään seuraamaan kuinka tässä käy, vaatisi toki vähintään vuoden jatkosopimuksen myös.
Onnittelut, Krisse
#700
Jos Krisse pysyy terveenä niin tää menee rikki.
Nuori ja nälkäinen kuten selostaja totesi. Onnittelut ja kohti kärkeä mennään.
Kunhan ei tehdä Niemisiä. Toivon, että sopivan hintainen jatkophvi ja joku mukava rooli.
Kovat pisteet on Kuusela urallaan tehnyt. Nyt kun vetäisi piste/peli loppukauteen ja tiukka ensikausi niin saattaisi tuota Ojasen ennätystä hätyytelläkkin. Mutta saas nähdä kova on ison kasin ennätys.
Pieni pettymys, että Kääriäinen ei millään tapaa huomannut/tiennyt millainen rajapyykki napsahti rikki. Olisi nyt edes jotenkin pitänyt tuo huomioida. Kuusela tarjoili Levtchille myös todella maukkaan paikan kolmannessa erässä, mutta valitettavasti Levtchillä ratkaisu kesti turhan pitkään ja Markkanen ehti torjumaan.