Kun ei oikein ehdi ja muutenkin iän myötä tekeminen heikkenee, niin pakko ottaa fyysisyys mukaan kuvioihin.
![]()
Mukava katsella kun miehellä taas kroppa kunnossa, eikä tarvitse säästellä! Laidat ja verkot paukkuu!
On Kuusela tuon fyysisen elementin kaivanut työkalupakista aiemmillakin kausilla esiin, muttei näin varhaisessa vaiheessa.
No nyt jotenkin tuntuu, että on taas löytänyt itsestään vähän uudenlaisen pelaajan. 1 vs. 1 ei enää kiekon kanssa ole entisensä, eikä ole ylivoimalla kerännyt kiintiösyöttöjä, mutta taas on löytänyt uusia keinoja 5-5-pelissä päästä tulostaululle – mitä alkukaudesta toivoin löytävän.
Oman silmään Krisse on modannut peliään samalla tavalla kuin kevään 2019 MM-kisoissa. Siellä näytti alkuun, että on aivan kisaturisti eikä niillä Liigassa nähdyillä tempuilla niissä peleissä pärjää ollenkaan. Mutta niin vaan kaivoi repustaan temppuja joilla pelasi itsensä kokoonpanoon ja merkittäväksi pelaajaksi.
Tätä olen jo aiemminkin Krisseltä toivonut ja odottanut myös Liigassa. Ja hienoa, että aika on taas koittanut.
Taitaa Kuuselalla olla paikat kunnossa, kun pystyy pelaan noin fyysisesti. Hyvin on kyllä luistinkin alkanut taas liikkuun ja vetoja on pitkästä aikaa tullut, joita piikattiin melkein yksi kausi
Hienoa Kristian. Aito legenda.
Ei ihan joka kaveri tee tommosta maalia noin kaukaa ilman maskia. Nätisti hämy lämyllä veska jäihin, pieni sivuttaisliike jolla länget aukee ja napakka, tarkka veto längistä sisään. Kaunista, niin kaunista. Harvoin näkee noin upeaa suoritusta ja maalivahtia vietiin täysin.
Halusin vain kirjata talteen sen tosiasian, että Kristian Kuusela on hieno herrasmies. Joukkuepelaajana viimeiseen pisaraan asti on varmasti nähnyt sivusta miten Bertrandilla on maalinteon kanssa “pientä” tuskaa ja eilen Rouenin vieraana Ranskassa halusi pedata Charlesille maalin, siinä tokalla yrityksellä onnistuen. Olisi itsekin voinut limpun heittää tyhjään, mutta totesi herrasmiehenä että nyt joukkueelle olisi parempi kun Bertrand tekisi. Ja niin teki.
Tästä haki Kuusela vielä syötönpaikan takana tulevalle Bertrandille.
Kuvasta näkee myös kuinka kova halu Callella on mennä maalipaikalle.
Ei tarvi tammikuulle odotella tässä asiassa.
Kuusela on ollut äärettömän hyvä jo pitkään! Nousi nyt Merelän kanssa tasapisteisiin ja painaa 7 pelin pisteputkessa, tehnyt niissä nyt 4+7. Kova on tahti 38v kaverilla!
Ja nimenomaan tasakentällisin ollut hyvä, mistä häntä paljon parjattu. Tekee älyttömän työmäärän illasta toiseen, taklaa, karvaa, taistelee ja tekee niitä ”pieniä asioita” kokoajan hyvin.
Ilolla seuraa edelleen illasta toiseen miehen otteita! Ja tulee edelleen keväällä olemaan tärkeimpiä pelaajia.
Juu, tänään oli sitä Kuuselaa mitä olen odottanut.
Niin se on Maestro taas vaan 46 pisteen tahdissa. Huh huh.
No ei kannata enää sitten odottaa. Esim. tuossa Luodon maalissa oli Kuuselalta sellainen nousu, mitä ei ole tehnyt sitten kauden 15-16. Erilainen pelaaja nykyään, mutta jälleen tehokas.
Ei riitä. Tahti kovenee aina keväällä. Voi hyvinkin ehtiä pistepörssin TOP3 vielä. Olisi kyllä kova suoritus.
Jännä kyllä. Alkukaudesta vaikutti, että nyt ei kyllä pysy enää vauhdissa mukana. Parantanut kokoajan ja nyt ehdottoman hyvässä tikissä.
Ja tuota täällä koitettiin pessimistisimmille puupäille sanoa, mutta ei meinannut mennä perille. En siis tarkoita sinua.
Kausi on pitkä, ei kannata höntyillä.
Ja kun tosipelit alkaa niin Kuuselan rooli korostuu. Näin se vaan menee. Johtavat pelaajat ottavat isompaa roolia.
Monesti voittava joukkue tarvitsee kokemusta ja myös ” raikkautta” ja uusia ratkaisijoita tiukoissa kamppailuissa. Meillä löytyy kaikkia näitä, kevät näyttääkö riitttääkö tämä?
Puolustuspuhe niille jotka kritisoi niin kyllähän Kuusela putosi kärkiketjusta alaspäin ja vastuu pieneni, viime kaudella putosi jo alivoimalta pois. Nyt Kuusela taas sopeutunut pienempään rooliin ja alkanut tuottaa tehoja sekä myös muutakin hyödyllistä kentällä. Ei joka seppä osaisi sopeutua omaan ikäänsä.
Vielä alkukaudella vähän näytti, että liikkeen kanssa alkaa olla haasteita. Mutta nyt ei enää näytä.
Aika kova seppä on Kristian Kuusela tälläkin ikää vielä.
