Kristian Tanus

Tässä varmaan vähän ajateltiin tulevaisuuteen molemmin puolin. Kristian ei varmaan heti ole lähdössä eteenpäin, niin silloin on järkevää seurankin sitoutua projektiin. Kuten yllä todettu ei mikään teinitähti, joka heti revitään parikymppisenä isoihin valoihin.
Kyllähän Tapparankin pitää vähän ajatella myös sitä kuinka pitkäksi aikaa pelaaja on sitoutettavissa seuraan - etenkin jos on oletettavaa ettei juuri tässä nyt pelaaja ole breikkaamassa liigatasolla.

Hyvä, tätä vähän odoteltiin, ja toteutuikin sitten. Tärkeimmät näkökohdatkin on jo aika tyynni lueteltu (keskustan leveys, tämän kauden tilanteet / vaihtoehdot, tulevaisuus, taustat…).

Kiintoisaa nähdä, millaisiksi Tapparan seuraavien kausien keskushyökkääjistöt muodostuvat. Aina hienoa kun tärkeisiin rooleihin on tyrkyllä nuoria voimia omista kasvateista. Mukava seurailla pelejä ja kehityksiä.

2 posts were merged into an existing topic: Kipinävahti: Aron ja Tapolan viimeiset peliliikkeet 2019-20

Mun mielestä Tanus on jo semi valmis pelaamaan liigatasolla, toki fysiikka ja puolustuspeli vaatii vielä kohtuu paljon kehittämistä, mutta taidoista ja pelikäsityksestä se ei jää kiinni.

Kun katselee tuota räpellystä ylivoimalla ilman Kuuselaa, ihmettelen suuresti jos ei Tanusta edes kokeilla kakkos yyveessä loppukauden aikana.

Ite pistäisin Tanuksen alustavasti kolmosketjun keskelle, Rauhalan ja Iacobellisin kanssa. Ja kakkos yyveehen jakaan lättyä Bertrandille.

4 tykkäystä

Ei vois paljoa enemmän samaa mieltä olla. Rauhala-Tanus-Iacobellis kuulostaa todella hyvältä. Siinä olis taitoa, nopeutta ja kovuutta.

Itse laittaisin myös Tanuksen kakkosylivoimalle. Sais Bertrandin kanssa varmasti tulosta aikaan.

2 tykkäystä

Tänään Kooveessa ykkösen keskellä.

31 tykkäystä

Sen takia, että saa pelituntumaa.

9 tykkäystä

https://www.instagram.com/p/B9J7Jgcl42z/?igshid=7916m0jgtr63
Pienen karusellin laittoi pystyyn. :grin:

30 tykkäystä

Hieno haastattelu tehty Tanuksesta, ja tää juttu jäi päällimmäisenä mieleen.

“Tappara ja tapparalaisuus merkitsee minulle tosi paljon. Pikkupojasta asti olen seurassa pelannut. Isä ( Michel Tanus ) on toiminut Tapparan lääkärinä ja sitä kautta olen päässyt jo pikkupoikana Liiga-joukkueen koppiin. Tappara on minulle kuin toinen perhe.”

47 tykkäystä

Pahoittelen, että spämmään eri pelaajaketjuihin juttujani.

Tanus on äärimmäisen taitava kaveri. Pärjää hyvin myös vääntö pelissä. Se mikä tuntuu toistavan itseään on se, että lähes jatkuvasti vie kiekon kulmaan, kääntyy ja joutuu vaikeuksiin. Pitäisi löytää enemmän suoraviivaisuutta. Tällä hetkellä vähän tukahduttaa kiekkorakkaudellaan ketjun pelin.

6 tykkäystä

Minulle tulee Tanuksesta vähän mieleen Ilveksen Arttu Ruotsalainen.

Vähän näpräilyksi ja kikkailuksi tuo peli välillä menee ja kärsii jonkun verran pituudestaan. Tavallaan kun ulottuvuutta ei ole ihan samalla tavalla kuin monella muulla.

1 tykkäys

Tanus tänään ensimmäistä kertaa sentterinä ja ainakin aloitukset sujuivat loistavasti (8/10). Muutenkin ihan kelvollista pörräystä, mutta vielä se viimeinen silaus uupuu. Taitava kyllä ja tarvittaessa sähäkkä, mutta jotenkin vielä kaipaisi jatkuvampaa liikettä. Ei pelkää vääntöjä, mutta mielellään näkisi välttävän laitapainit vikkelyydellä ja oveluudella, kun ei koolleen mitään mahda.

5 tykkäystä

Enemmän suoraviivaisuutta kaipaan, niin tulee hyvää jälkeä. Liike ja vääntövoima on yllättävän hyvällä tasolla, pelisilmästä puhumattakaan.
Vähän turhan usein jää sinne kulmaan pyörimään.

1 tykkäys

Kyllä. Usein pyörähtää yhdestä vastustajasta eroon, mutta sitten jää "ihmettelemään " ja hakemaan toista vielä hienompaa suoritusta, kun olisi paikka tehdä tehokkaampia ratkaisuja.

Lisätään vielä, että ei näytä onneksi jääneen minkäänlaista varovaisuutta kovien taklausten seurauksena. Pelirohkeus riittää kyllä.

1 tykkäys

Nyt tulee sitä vastuuta, mitä Tanukselle luvattiin. Alivoimat, tyhjät maalit jne. Kyllä Tanuksesta vielä hyvä liigasentteri saadaan.

16 tykkäystä

Näyttäisi siltä, että alkavat nuoret ottaa vähitellen täysipainoisemmin ja lujemmin paikkojaan kokoonpanosta, vastailla mahdollisuuksiin… Toivotaan hyviä suuntia edelleen edesauttavia tuloksenteonkin onnistumisia jatkoon.

Jalkoihin ja keskivartaloon kovalla työllä lisää ruutia niin tässä voi olla ajan kanssa uusi Miksa Järvinen

2 tykkäystä

Aika paljo pyöri kulmassa, mutta usein heitti sieltä poikkisyötön viivamiehelle. Pari-kolme hienoa syöttöä. Hyvältä näytti Tanuksen peli kyllä.

9 tykkäystä

Tämä oli sellainen peli, mitä Tanukselta on vähän odoteltukin. Ei nyt mikään statement, mutta muistutus, että täältä tullaan. Ehkä tuo keskusta on tutumpi ja siten parempi ruutu näyttää osaamistaan. Jotenkin unohtunut, että tämä jantteri on elokuussa puhaltanut vasta 20 kynttilää kakun päältä.

17 tykkäystä

Kauden paras peli eilen ja hyvä esitys. Kamppailee kokoonsa nähden hyvin ja kiekko pysyy matkassa. Hieman suoraviivaisempi saisi paikoin olla ja laittaa kiekkoa liikkeelle.

Ei kaukana ollut palkinto maalin muodossa.

5 tykkäystä