Kyselytutkimus Tapparan fanituotteista

Siirretään keskustelu Fanituotteiden tutkimuksesta tähän ketjuun.

Tämä kysely toteutetaan tässä yhteisössä ja täysin vapaaehtoisvoimin. Kyselyyn vastaaminen on vapaaehtoista eikä tätä varten tarvitse jättää minkäänlaisia yhteystietoja. Minulla ei myöskään ole mitään siteitä Tapparan organisaatioon ja tämän tavoitteena ei ole taloudellinen etu kellekään vaan parantaa kokonaisuudessaan Tapparan fanituotteiden laatua. Tiedot / tulokset toimitan Tapparalle viikonlopun jälkeen.

Otetaan vielä LOPPUKIRI vastauksissa. :slight_smile:
Vastauksia tällä hetkellä on 138.

Kyselyyn vastaaminen ei vaadi rekisteröitymistä Tappara.co-palstalle eikä vastaaminen itsessään vaadi kirjautumista. Kyselylomake sulkeutuu huomenna aamulla (la 28.1.2017) klo 9.00.

Edit:
Tähän tulee nyt ainakin ensi viikolle asti ylimääräisiä vastauspäiviä, koska menen toiseen asiaan liittyen helmikuun puolessa välissä Tapparan toimistolle puhumaan. Silloin, kun itse joka tapauksessa sinne menen, tämän kyselyn tuloksien esittely onnistuu loogisesti ja parhaiten samalla kertaa.

En halua spammata asiaa, mutta linkki on jäänyt jo aika ylös ketjuun. Kenenkään ei ole pakko vastata, mutta vastaukset luonnollisesti ilahduttavat minua ja otanta alkaa mielestäni olla jo aika kattava.

Tähän mennessä kysely on avattu 87 kertaa ja vastauksia on 76. Erittäin korkea vastausprosentti ja kiitos kaikille jo vastanneille. Nostan linkin nyt vielä kerran tähän ketjun kärkeen, siltä varalta, että halukkaita vastaajia on vielä. En usko, että hirveästi uutta on siltikään tulossa. Aika monet tässä ketjussa keskustellut tematiikat esiintyvät myös vastauksissa.

Edit: Suljen kyselyn tänään, koska tuloksia on tullut hurjasti / riittävästi, joten pointti ja otanta lienee tältä osin selvä. Kuten lupasin, toimitan tulokset Tapparalle. Linkki on täällä avattu 88+45 kertaa eli omalla koulumatematiikalla se tarkoittaa 133 kertaa. Vastauksia kyselyyn tuli n. viikossa 113. Kyseessä on aivan huima vastausprosentti, hyvä yhteisö!

11 tykkäystä

Joko tulokset menivät?
JOS saat jonkun vastineen Tapparalta niin kerrohan meillekin.

@BlueOval lähetykseen on varattu viikonloppu, koska muulloin en tällä viikolla ehdi.
Itse asiassa vähän luulen, että tietoihin ei tule mitään vastinetta, koska paljon riippuu myös siitä, kuinka luotettavana vastaanottaja pitää saamaansa dataa ja otantaa. Minä toimitan tiedot, mutta se, käytetäänkö tietoa tai tapahtuuko tietojen perusteella jonkinlaista reagointia ei todennäköisesti välity minulle missään vaiheessa, koska tietojen käyttö on aina vastaanottajan vastuulla.

Enemmän kuin se, että itse saisin haalimalleni datalle jonkin vastareaktion, odotan itse asiassa paljon konkreettisempaa vastinetta, joka realisoituisi Tapparan parantuneena fanituotevalikoimana ja laatuna. Ja se on varmaan myös koko yhteisön yhteinen halu.

8 tykkäystä

Tulosta koko kyselyn data paperille ja lähetä perinteisellä postilla lisäksi?
Tai vielä parempi olisi jos joku veisi sen henkilökohtaisesti.
Menisi ainakin varmasti perille…

Voi olla että kyselytyyppisen tiedon välittäminen ei saa aikaan vastinetta. Jos kuitenkin alustat miksi kysely, mitä kysyttiin ja jos pikkasen itse fanin näkökulmasta purat vastauksien suuntaviivat niin voi olla että sieltä Tapparasta reagoidaan. (1)
Pitää muistaa ettei siellä toimistolla kuitenkaan ole ihan hirveästi aikaa paneutua tällaisen raakadatan purkamiseen, joutuvat vielä perhtymään kysymyksiinkin.
Kokemuksesta tiedän että Tapparassa huomioidaan kyllä perusteltu ja mietitty palaute. Karrikoidusti palautteeseen “me halutaan parempia fanipaitoja” ei luonnollisestikaan tule vastinetta.

(1) ja sitten poiketen tämän palstan kirjoitteluusi, tekstin pituus ei tuo tulosta vaan lyhyt ja ytimekäs asiateksti. :slight_smile:

2 tykkäystä

Teen parhaani @4_TRA oman osaamiseni puitteissa. :slight_smile:

2 tykkäystä

Otanta on ainakin kaikkea muuta kuin neutraali, koska kohdistuu vain Tapparan hardcore-asiakkaisiin. Matti ja Maija Meikäläinen eivät välttämättä oivalla pelipaitojen nyansseja ja ostavat lapselleen ilomielin oranssin Fruit of the Loomin.

Edit: Minä olen vähän pettynyt tuohon vastausmäärään - vieläkö se on auki? Kyllä nyt muutama sata vastausta pitäisi irrota.

1 tykkäys

Minusta se on tärkein segmentti, jolla on eniten vaikutusta myös muihin. Olen mielelläni myös väärässä, mutta tämän segmentin pitäisi olla yritykset suurin rakkaus, joka on täällä.

Siis hetkinen. Olen vähän pihalla. Minkälainen tutkimus on kyseessä? Kannatan ehdottomasti jo pelkkää ajatusta tästä. Toimiston fanituoteväen tulisi myös ymmärtää ettei pelata Suomisarjaa.

Oli ehkä kohtalaisen pröystäilevää nimetä lyhyt kyselytutkimus, joka toteuttiin täällä viime viikolla “tutkimukseksi” :stuck_out_tongue:

Tein siis lyhyen kyselyn liittyen Tapparan fanituotteisiin täällä palstalla viime viikolla ja täältä saatiin tuo otanta, minkä mainitsen tuolla ylempänä.

Lupasin toimittaa tulokset Tapparalle, siinä kaikki :slight_smile:

1 tykkäys

Oukkei, hyvää aktiivisuutta silti. Vissiin on jo siis kysely sulkeutunut?

No siis periaatteessa voin avata sen kyllä uudestaan, koska tosiaan pakerran aiheen parissa toden teolla viikonlopun aikana, jos halukkaita vastaajia nyt löytyy edelleen :slight_smile:

Tässä linkki kyselyyn.

1 tykkäys

Tämä oli “pakko” täyttää. Jokaiselta pitää löytyä muutama minuutti tähän. Laadukkaampien fanituotteiden puolesta!!

1 tykkäys

@peterra Otetaas loppukiri.

Koska tänään on Tappara - HIFK, pitäisi aktiviteettia olla ja pinnasin tämän palstan nokkaan tämän päivän ajaksi.

Jostain syystä kyselyn avaava viesti ei ole tässä ketjussa. Kannattaisi muokata tuota ketjun ekaa viestiä ja laittaa siihen kutsu tutkimukseen. Lisäksi kannattaisi mainita ettei siihen osallistuminen vaadi Tappara.co rekisteröitymistä/kirjautumista, koska täällä pyörii jäsenmäärään nähden moninkertainen joukko lurkkeja.

6 tykkäystä

KYSELY ON NYT SULJETTU. Lopullinen vastausmäärä oli 184.
Tulokset on nyt eritelty ja tällä hetkellä vielä viimeisen hetken peer review menossa, mutta sen jälkeen tulokset matkaavat toimistolle. Eli jo tänä iltana.

Kiitos kaikille vastanneille!

7 tykkäystä