Kysymyksiä ja vastauksia jääkiekosta

Mä en ole muuten ikinä pelannut alumiinimailalla, vaan siirryin suoraan lasikuiduista niihin komposiitteihin, johon pystyi lapaa vaihtamaan. Ne oli ihan hyviä mailoja.

Komposiitti oikealla flexillä omaan voimatasoon tuottaa myös paljon lisäpotkua vetoon. Eli hyvällä ohjauksella pystytään välineellä tehostaan nykyään ihan eri tasolla myös junnujen kiekonkäsittelyä ja laukaisutaitoa.

Ennen haettiin marketeista vaan ehjä ja uusi puumaila ja kuolattiin naapurin kauppiaan pojan Kohon ”täys”lasikuitumailaa ymmärtämättä mailan taipumisarvoja lainkaan saatika mikä olisi itselle kokonaisuudessaan paras.

1 tykkäys

Mutta nythän alu-Eastonit alkavat olemaan keräilytavaraa. Jos nurkista sellainen löytyy, niin mitä paremmassa kunnossa ja mitä kalliimpi 90-luvulla sen parempi.
@Jussip95

Musta tuntuu, että tuo mun Easton on valitettavasti jäänyt tässä elämän verrella jonnekin, ei mulla sitä ainakaan enää ole.

1 tykkäys

Vahva eri. Tietenkin jos ei “kädet ei käy”… niin saattaa olla hyväkin. :wink:

Noista Eastonin mailoista kun puhe, niin onko kyse siitä hopean värisestä varresta. Tuohon muistaakseni piti irtolapa laittaa? Joku Gretzky-malli? Kyllä sai kateellisena katsoa, toki oma Montreal Granite oli paras.

Laitetaan täky myös @Oijennus

Niitä oli kyllä erivärisiä, hopeinen ehkä se legendaarisin. Mutta joo irtolapalinen varsi.

Paljonkos Tapparalla meni parhaimmillaan niitä mustaharmaita montrealeja rikki yhen pelin aikana? Niitähän meni alvariinsa rikki.

1 tykkäys

Olikos ne juuri nämä Nitrot, mitkä lahosivat käsiin aina hyvissä lämäripaikoissa? Kantorilla ainakin oli omat spreijatut mailat, kun Nitroista ollut mihinkään niiden muulinpotkujen kanssa.

1 tykkäys

Wayne Gretzky teki Eastonin kanssa miljoonaluokan ja useamman vuoden sopimuksen. Se oli menetys suomalaiselle Titanille, kun Gretzky vaihtoi Titanin Eastoniin.

Montrealin 99 Granite oli todella jäykkä. Varmasti jäykempi, kuin jotkut Eastonit. Jutilakin tuolla pelasi.

Näitä mailoja meni paljon rikki. Kuva napattu Tappara.fi kausikertomuksista. Taisi kulkea nimellä hammastikku ja muistaakseni jossain julkaisussa muistan lukeneeni ko mailojen kestävyydestä.

1 tykkäys

Jos jollakin sattui olemaan kultainen, niin sai kyllä eniten ihailevia katseita. Hopeisen ja sellaisen tummanruskean olen omistanut joskus.

2 tykkäystä

HIFK (Ranen termistössä ”iso-IFK”) pelaa Tampereella liigaa keskiviikkona ja torstaina. Tietääkö kukaan tältä foorumilta jäävätkö yöksi?
Ainakaan torstaille heillä ei näy Hakametsässä jäävuoroa joskin Tapparalla on päällekkäiset vuorot Haka 1 ja 2. Voisikohan tuo Haka 2 olla varattu Mickelle ja kumppaneille?

Tuli mieleen kysymys konkareille. Onko kuinka kauan ollut kuulutukset jäähyn loppumisesta? Miksi nuo edes on? En ole aiemmin edes miettinyt, mutta areenan ketjussa nousi esiin.

Itse muistelisin, että aina. “Joukkueet täysilukuiset”, “Joukkueet tasalukuiset” jne.

Ja “aina” tarkoittaa mitä?

No joo, niin kauan kun minä oon peleissä käynyt. 80-luvulta. Saatan toki muistaa väärin.

Joo. Ihmetyttää vaan, miksi. Tuomareille ehkä helpotus?

Varmasti näin, mutta kyllähän se toki helpottaa myös alivoimalla pelaavaa porukkaakin, kun kuulevat, että saa viidennen jäälle. Tästä syystä myös ylivoimalla pelaavan puolen maalivahti hakkaa jäätä mailalla, pakit tietävät, että kohta on selän takana yksi ukko irrallaan.

Kyllä, maalivahti ohjaa peliä muutenkin ja kuuluu peliin, kuuluttaja ei. Toisaalta olishan se hauska, kun Kääriäinen kuuluttelis, kuinka vastustajan hyökkääjä kärkkyy pakkien selän takana.

1 tykkäys

Osaako joku valaista miksei Cardiantin - “Kirves Rinnassa” kappaletta enää soitella Tapparan tapahtumissa?