Läpsyttimet ja keskustelua kannattajakulttuurista yleisesti

Kurja työnantaja.
Kuten yllä taisinkin jossain vaiheessa jo todeta niin minä napsuttelin töissä kaapin oveen kotopelikalenterin mistä mun työnantaja voi katsoa mun työvuorot.
Tosin, mun työnantajakin ymmärtää tunnustaa oikeita värejä.

6 tykkäystä

Minullakin on ihan toivepohjaisesti sujunut hyvin. Olen joutunut jättämään viimeksi kotipelin väliin sen takia, että oon ollut kipeä. Ja ne pari kertaa, kun on osunut pahasti niin ihan itsekseni oon saanut vaihdeltua.

2 tykkäystä

Minulla ei työnantaja ole sen tyyppinen, että välittäisi lainkaan mitä seuraa tuhannet alaiset kannattavat. Työt pitää tehdä, ja nimenomaan siinä kellokortin antamassa aikajaksossa. Piste.

Edit. Ja joskus TODELLA ottaa päähän, että porukka joka ei ole edes syntynyt vielä sinä aikana kun minulla jo oli kausikortti ja pelit olivat ihan yhtä surua, niin alkaa nyt täällä kommentoida että kuka on sopiva “fani” ja kuka ei.

Edit. sana kannattaja → fani.

7 tykkäystä

Mitä tulee fanin määrittelemiseen ja kannattajan sekä fanin eroon niin mielestäni on hyvä pitäytyä tässäkin kohdassa henkilön omassa määritelmässä.

Jokainen, joka määrittelee itsensä Tappara-faniksi niin saa oman määritelmänsä pohjalta olla fani. Mitään rahamääriä, kausimääriä yms. on turha laskea, koska fani on onnellinen ainoastaan ollessaan fani. Minulle Tappara on sydämen asia ja se on minulle valtava voimavara arkeeni. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa, miten joku muu minut määrittelee tai mitkä ulkoiset kriteerit täytän. Tää on tunnejuttua alusta loppuun.

17 tykkäystä

Ei ole kaukana että tuon viestisi saisi naulata ketjun ylimmäiseksi ikuisiksi ajoiksi.
Äärettömän hienosti kiteytetty!
Vielä kun sait puristettua tekstin noin lyhyeksi niin sekin puoltaa edellämainittuja seikkoja.

6 tykkäystä

Kannatusmoralistisesti vähän etäämpää seurattuna on jollain hyvillä tavoilla hieman huvittamaankin pyrkivää keskustelua jännitteineen, määrityksineen.

Erinomaista että vaatimustasot ovat näin keväästä korkealla myös yleisöjen riveissä. Samalla on epäilemättä hyvä huomata, että yleisöt taustoineen, tilanteineen ja kävijäkäytöksineen muodostavat hyvin monipuolisen tunnuskunnan. Tämähän on hyvä asia: laaja ja (tunnetusti) uskollinen kannatuspohja on perinteikkään jääkiekkoseuran vahvuus.

Toivotaan että Tapparan tuleviin kotipeleihin änkeytyy entistä enemmän väkeä myös halliin - joukkuekin on esiintynyt aika hienosti ja ansaitsee yleisönsä. Täytyy katsoa, missä vaiheessa näiltäkin sijainneilta saisi taas vaellettua pääpaikoille. (Itse en ole milloinkaan tykännyt määritellä itseäni “faniksi” missään asiassa huolimatta intohimojen ja aktiivisuuksien tasoista, eli olen siis ennemmin “kannattaja”, joka reagoi toiminnassaan huomaamiinsa lieviin “fanaattisuuksiin” itseään rauhoittelemalla ja ilmiöt kieltämällä. Tietenkään näissä määreissä ei yleisemmin ole mitään vikaa, päin vastoin: Fanittakaa vapaasti, ja koitetaan kannattaa itse kukin omin tavoin.)

Oli muuten erittäin komeaa vieraskannattamista kuuluvissa puolivälieräsarjan Rauman otteluissa. Ehkä eritoten kakkospelin loppuvaiheiden alivoimaparaatin aikoihin. Välittyi hyvin ja tuli useaan otteeseen erikseen kiitellyksi myöskin tv-lähetyksessä. Kiitokset vaan siis tästäkin myös täältä, ja lisää tätäkin, kiitos…!

3 tykkäystä

Taisi olla viime kotipelissä kauden tyylikkäimmät läpsyttimet?
Oli sen verran tyylikäs että vein yhden työkaverillekin joka sitä osasi arvostaa.

1 tykkäys

Mihin on hävinneet “kyltit” katsomosta? Aiemmin niitä oli. Nykyään ehkä NHL:ssä “Marner marry me” ja Leijonien kotipeleissä. Onko kaikki vaan pelkkää tifoa nykyään?

Itte muistan kuinka heti ekaan peliin tehtiin kaverin kanssa kyltit. “TPS on paska”. Ei se paljoa ollut, mutta rehellistä ainakin. Varmaan jollain lyijykynällä kirjoitettiin. Tämä joskus takavuosina. TPS voitti.

Käsityöt on kuoleva taiteenlaji.

19 tykkäystä

Jes! Tänään HPK-pelissä oli pari nuorempaa fania askarrelleet kyltinomaisia ja kamera löysi ne ihan videokuutiolle asti. Olivat värikkäitä ja niissä luki ainakin Tappara. Heti tuli hyvä mieli, kun joku toi aitoa kannattajakulttuuria halliin asti.

18 tykkäystä

(https://twitter.com/VirtanenTatu/status/1222180131168538628?s=09)

Toive: ei tätä pahviroskaa uudelle areenalle. Tästä on vastuullisuus kaukana.

Läpsytinroskaa katsomot täynnä

5 tykkäystä

Läväytetäänpä ihan suoraan kuvamateriaali tiskiin.

Tän skeidan jakamisen vois kieltämättä lopettaa areenalla kokonaan, vaikka kuinka tuliskin ylimääräistä rahaa.

3 tykkäystä

Onko muuten tietoa, että miten järjestetään ottelutapahtuman jälkeinen siivous? Kuka tai mikä taho on vastuussa?

2 tykkäystä

Tää ei vastaa itse kysymykseen, mutta selviää että ongelmia on ollu ja asiasta on reklamoitu.

14 tykkäystä

Okei, hiusten halkomista, mutta läpsyttimien osaltahan tilanne on parantunut; saatiin ne keräyslaatikot ja useimmat malttaa niihin läpsyttimensä kiikuttaa. Toki aina on niitä jotka viskoo roskansa maahan vaikka seisoisivat roskiksen vieressä.
Nyt ongelmana oli noi DNA:n kypärät. Ei oikein lähtenyt tuo tempaus ja ehkä joka viideskymmenes laittoi ko. hirvityksen päähänsä. Ja yksi katsoja viisikymmentä. Toisin kun jonkun kevään Tappara-kypärät, nuo oli valmiiksi taiteltu eli keräykseen palautettunakin edellyttäisi aivan järjetöntä keräsylaatikkoa. Tämmöisistä voisi minunkin mielestäni luopua.

Tuo mainittu siivouspalveluiden laatu on osunut myös omaan silmään; saippua monesti loppu vessoista jo ennen ottelun alkua ja pyyhkeet ekalla erätauolla.

10 tykkäystä

Toivottavasti viimeistään Areenassa nää läpsyttimet ja väsyneet kypärät jää pois!

4 tykkäystä

Uusi toimari paljastaa lukevansa foorumia ja nimenomaan ottelutapahtumaketjua → keskustelu siirtyy siinä kohtaa läpsyttimiin. Ei sillä että omat juttuni kausarihaasteista tai subscription-malleista olisi jotenkin merkittävästi arvokkaampia tai ratkaisuja yhtään mihinkään, mutta sanonpa vain että tällä foorumilla on sen verran näkemystä Tapparaan liittyvistä asioista että ME PYSTYMME PAREMPAAN kuin jauhamaan pahviläpysköistä.

Mennään eteenpäin.

3 tykkäystä

Sehän on varsin relevantti osa meidän ottelutapahtumaa. Valitettavasti meillä ei ole samanlaista porukkaa kuin Ilveksellä ja ollaan muutenkin totuttu menestykseen. Käsien läpsyttäminen hiljentää valmiiksi hiljaisen Hakametsän. Varsinkin kun pelissä on toisinaan hyvin vähän kohtia, joissa yleisö voi edes lähteä mukaan ja aina kun yleisö pääsee vähän vireeseen niin Liigan mainoskatko tuhoaa tuon ilon.

3 tykkäystä

Mielipiteesi läpsyttimistä.
1 = typerää, ehdottomasti pois
5 = hyvä juttu, ehdottomasti jatkoon

Vastausta miettiessäsi lähtökohta on se, että pahvinkierrätys ja jätteiden kerääminen hoidetaan asianmukaisesti ja läpsyttimiin on myyty mainospaikkoja jne.

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

0 voters

Läpsytinongelman pihvi:
Ei haluta läpsyttimiä, mutta halutaan ihmisten taputtavan ja pitävän ääntä.

Muistan hyvin Hakametsän ilman läpsyttimiä = hiljaista kuin kirkossa. Hakametsä läpsyttimien kanssa = 100 kertaa äänekkäämpää kannustamista. Maailma olisi täydellinen, jos ihmiset taputtaisivat, eikä läpsyttimiä tarvittaisi.

→ Maailma ei ole täydellinen ja valitettavasti juuri kukaan ei taputa, mutta läpsyttimiä jaksaa nekin heilutella, jotka ei muuten taputtais → hallissa mökää ja tunnelmaa → läpsyttimet ovat “pakollinen paha”, jos ei oikeasti haluta siihen kirkkomeininkiin palata. Et sillee… :neutral_face:

23 tykkäystä

Nyt meni viestinsiirrot toisesta ketjusta vähän sekavasti, mutta ei kai sillä niin väliä.

Somekaakatukset vaikuttivat tavalliselta naapurikaunansekaiselta tekopyhistelyltä ylevän ympäristömoraalin voimalla taas. Vaikka asiakin (siivouksen puutteet) oli siellä jossain roskan alla kai seassa.

Läpyskät eivät suuremmin haittaa, eikä haittaa luonteikas hartaudellisuuskaan välttämättä. Suht neutraalia, onko näitä nykyisiä apuapparaatteja tai ei – käsistä lähtee hienompi ääni, mutta läpsyttimien ilon suo niistä pitäville. Tyylikkäämpiä noista oheisliitteistä on ehkä myös joskus ihan mukava tallentaa hallilta mukaan muistoiksi.