Läpsyttimet ja keskustelua kannattajakulttuurista yleisesti

Itseasiassa voi hajota ja on hajonnutkin. Sen takia käytän mieluummin läpsytintä. Ja vaadin että se on myös toimiva sellainen. Ja kyllä, voin siis käyttää käsiä jos läpyttimiä ei ole jaossa, mutta en pysty sitten taputtamaan koko peliä ainakaan niin paljoa kuin haluaisin.

4 tykkäystä

Olin jo unohtanut tämän: hyvä oli läpsytin, kesti ehjänä loppuun asti, ja ääntäkin lähti!

Todella harvoin tulee napattua läpsytin pelistä mukaan mutta kahteen kertaan kauden aikana kävi näin.
Ensimmäisessä taisi olla kaikki Tappran kotipelit ja jälkimmäisessä oli jäljellä olevat kotipelit.
Nämä oli kiva napauttaa töissä kaapin oveen, mistä oli nopea ja helppo tarkistaa koska ei jäädä ylitöihin.:grin:

5 tykkäystä

Tamperelaiset gloryhuntterit!
Puolivälierissä mökki on puolillaan, ja sitten kun koittaa mitalipelit niin tullaan paikalle saate sanoilla “aina kannustanut tätä jengiä!” Puhumattakaan siitä jos torijuhla on edessä.
Savu nousee korvista, jokaikisenä keväänä.

3 tykkäystä

Niin? Kaikki arvottavat asiat eri tavalla. Ei se hallilla läsnäolo tee toisen kannattamisesta parempaa kuin sellaisen joka tulee hallille harvemmin. Joukkueen kannattaminen on subjektiivinen kokemus. Hienoahan se olisi, jos mökki olisi täynnä heti pudotuspelien alusta alkaen, mutta ei realistista näillä leveyspiireillä.

Enemmän olisin harmissaan Tapparan joka keväisestä tavasta hankaloittaa tavantallaajan mahdollisuuksia finaalilippuihin tuolla yhteistyökumppaneille lippujen varaamiselle. Välierissä ollut mielestäni joka kerta parempi tunnelma kuin finaaleissa pönöttäjien määrän johdosta.

16 tykkäystä

Mua vi… harmittaa tämmöset ulostulot. Ei kaikilla ole aikaa, mahdollisuuksia tai rahaa käydä joka pelissä.

En aio käydä yhdessäkään pleijaripelissä, saaks mä silti tulla torille jos siellä tänä keväänä juhlitaan?

24 tykkäystä

Asun Espoossa, kävisin todella mielelläni katsomassa runkosarjaa ja pudotuspelejä, mutta asuinpaikka vähän tätä hankaloittaa. En luokittele itseäni gloryhunteriksi, vaikka sitten mahdolliseen finaalipeliin matkustaisinkin katsomaan. Katson lähes kaikki pelit telkkarista kotona. Eli elän joukkueen mukana hyvin vahvasti, vaikka hallille en pääsekään. Jos asuisin Tampereella, minulla olisi kausari.

15 tykkäystä

Veit Jussip95 sanat suustani. Me asutaan Naantalin syrjäkulmilla… Yksi runkosarjapeli oltiin katsomassa Hakametsässä (Ekkupeli) ja molemmat Tepsipelit Turussa. Keskiviikkona mennään Raumalle!! JEE!!
Ja telkusta loput matsit. Esim eilen katsoin lauantaisen matsin kun olin silloin soittokeikalla.

4 tykkäystä

Sitä kuule joutui jättämään playoff-kausarinkin ottamatta kun pitää tehdä sellaista välttämättömyyttä kuin työtä. Ei oikein viitsisi lopputiliäkään ottaa Tapparan pudotuspelien takia ja tällä hetkellä työt on niin ettei molempiin pääse. Se on nyt pakko gloryhunttailla radion ja Telian kautta. Anteeksi vaan kaikilta kenen mielen pahoittaa näin itsekäs teko.

8 tykkäystä

Mää oon kannattanut Tapparaa 50 v. Henkeejaveree ja sää tuut sanoon mua gloryhunteriksi väärinkannattajaksi, kun jääkiakko ei ole numero yks just nyt mun elämässä. Jotain häpyä.

7 tykkäystä

Mä uskon, että @Rebeto67 tarkoitti puheillaan heitä, joilla on kaikki mahdollisuudet tulla halliin mutta eivät tule, koska “ei sitä vielä jaksa, semeissä sitten”. Näitä itsekin tiedän pari ja puolityhjässä hallissa alkaa tällainen asenne harmittamaan. Gloryhunter on hieman vahva sana tosin tässä tilanteessa.

Se on tietenkin ihan eriasia, jos ei ole aikaa tai rahaa tai muuten mitään mahdollisuutta/järkeä tulla.

8 tykkäystä

Mä en ole käynyt hallissa Patrik Laineen 59:59 -maalin jälkeen, mutta olen silti seurannut melkein kaikki Tapparan pelit senkin jälkeen. Saanko vielä tulla hallille jos mahdollisuus koittaa?
Ai niin, asun Tampereella.

5 tykkäystä

Hienoa että ymmärsitte kommenttini :pray::pray:.
Ensinnäkään en tarkoittanut asiaa sillä tavalla että jos olet töissä,koulussa tai asut jossain x kilometri määrän päässä tampereelta ja et paikalle kerkiä. Enemmän tämä kommentti oli viitattu niille ihmisille ketkä väittävät kannustavansa Tapparaa mutta ilmestyvät paikalle vasta välierissä ja/tai finaaleissa ilman mitään syytä. Ostavat lippuja 30 kappaletta, myy niistä 29 ja käärii voitot taskuihinsa ja tulee itse sillä yhdellä sisään saate sanojen kera.

Meni hieman tunteisiin taas muutamalla,
ja aivan täysin turhaan. Rauhoittukaa hyvät herrat.

3 tykkäystä

12.3km kotoo Hakamettän parkkikselle ja 11v jaksoin kausarilla lähes joka pelin käydä kattoon. Nyt ei oo mitään muuta syytä etten käy paikanpäällä peleissä, kun juurikin se etten jaksa ja ei nappaa. Onneks kuitenkin “aina jengiä kannattaneena” kuitenkin näin mestaruuden ratkeamisen paikanpäällä.

En mää pois sulje ettönkö peräti kausariakin joskus viä ottas, mut tällä hetkellä sohva ja tv vie voiton 100-0

Niin no, aikaa, mahdollisuuksia ja rahaa sattuu vaan löytymään kun ne tärkeät pelit alkaa ja joukkue menestyy.

No, ehkä se oleellinen pointti on nimenomaan tuo tärkeys. Jos sulla on syystä tai toisesta mahdollisuus käydä katsomassa vaikka 5 peliä kauden aikana, niin kannattaako niitä tuhlata niihin marraskuisen tiistai-illan SaiPa-läpsyttelyihin vai sit vaikka pleijareihin?

9 tykkäystä

Pakko ottaa tähän kantaa siinä määrin, että 7 kautta omistanut viime aikoina kausikortin (muistaakseni, lähes ennen tätä oli junnukausari) ja istuinnaapuri muistuttaa aina tosipelien tullen, että gloryhunteritkin saapuu paikalle, kun ollut vaan n. 75% kotipeleissä mukana. Ja toki nykyään vieraspelitkin jäänyt valitettavasti vähemmälle.

1 tykkäys

Kyllä se nyt valitettavasti kertoo siitä himosta siihen kannattamiseen, jos menestys on ainoa syy lähteä katsomaan jäähallille.

Ja tämä nyt ei sitten pidä lainkaan paikkaansa.

Itselläni ollut kausikortti yhteensä yli 20 vuotta.
Aluksi 90-luvulla, kun menestystä ei tullut lainkaan.
Sitten kahteen eri otteeseen 2000-luvulla, työstä ja opinnoista riippuen.

Kun ei meillä kaikilla vaan ole aina mahdollista asettaa jääkiekkoa elämässä ensimmäiselle sijalle, vaikka kuinka itse haluaisimmekin. Ainakin minulla tähän on sanansa sanottavana esimerkiksi työnantajalla. Voin kyllä toisinaan mennä töihin myöhään tai pitää kokonaisen vapaapäivän - mutta EN jatkuvasti syyskuusta toukokuuhun enkä edes maaliskuun lopulta huhtikuun loppuun.

Ja ikävä kyllä asuminen, syöminen ja muut laskut on maksettava.
Jos ihan pakko on valita, niin kai sitä sitten mieluummin pitää työpaikkansa kuin käy kaikissa Tapparan peleissä. Kyllä, näin epä-tapparalainen siis olen.

Pahoittelen, jos tämä tekee minusta “huonon fanin”.

Mutta upeaa, jos sinulla on varaa ja mahdollisuus käydä paikan päällä kaikissa otteluissa.

12 tykkäystä

Ei ole olemassa huonoja faneja. On ainoastaan olemassa erilaisiin fanien segmenttiin kuuluvia henkilöitä. Segmentissä matkustetaan oman elämäntilanteen mukaan. Ikä, elämäntilanne jne. jne. vaikuttaa tällaisiin asioihin. Itse olen asettanut nyt kuusi vuotta Tapparan melkein ykkösasiaksi ja paljon oon sen takia vääntänyt. Niin kauan kuin koen, että oon roimasti voitolla tästä ja saan enemmän kuin menetän niin aion jatkaa näin. Uskon kuitenkin, että elämäntilanne ajaa minutkin eri segmenttiin lähitulevaisuudessa, koska työt, muut harrastukset jne. aina vain isommassa roolissa.

Aikaisemmin pyrin katsomaan kaikki pelit, mutta tällä ja viime kaudella olen jo luopunut vieraspeleistä. Niitä katson ainoastaan, kun on mahdollisuus, mutta niiden takia ei enää kyllä työvuorot vaihdu tai palaset liiku.