Minulla ei päivity liigan sivut ollenkaan. Onko vika koneessani vai onko pelit sittenkin peruttu puolen tunnin varoajalla ja liigaäijät on kuskattu lähipubiin katsomaan peliä?
Tulospavelu on nurin. Ei yhtään haise palaneelle se, että eilen asentelivat älykiekkosysteemejä…
Livetulokset näyttäisi ainakin pelittävän
Ok, käyttökatko on siis ohi. Sellaisesta tiedottivat tovi sitten.
Liigan twitter ilmoitti, että sivut ovat joutuneet hakkerihyökkäyksen kohteeksi. Ettei vaan olisi salaliitto, ettei katsojaluvut paljastu
Kävin Liigan sivuilla tsekkaamassa eilisen katsojalukuja, kun heillä oli eilettäin ongelmia sivujen päivityksen kanssa.
No,ehän siellä mitään vielä ollut tapahtunut, tilastot olivat aikalailla nollaa, seurantoja ei löytynyt, hyvä, että lopputulokset löytyivät. Minulla herää väkisinkin ajatus ylimielisyydestä faneja kohtaan, välinpitämättömyydestä, osaamattomuudesta sekä ymmärtämättömyydestä.
Liigan uunituoreen ja mukahauskan kirjoituksen ovat tuoreeltaan tuominneet jo melkein kaikki - ml. useampi pelaaja.
Liigan blogi “naisvalta jääkiekossa vuonna 2046”…Kaikkeni annoin ja kaiken puristin mitä lukusessioon oli laitettavissa ja luin sitä melkeen viidesosan, sitte ei vaan pystyny. En ymmärrä koko jutun ideaa
Mä tulkitsen kirjoittajan yrittävän sanoa, että liika perheystävällisyys on liikaa. Vauhti ja vaaralliset tilanteet ovat mistä lätkä elää. Olen siitä jossain määrin samaa mieltä.
Kuitenkin teksti itsessään oli ihan naurettavaa paskaa. Jos joku kehtaisi suoltaa mokoman tänne niin siinä saisi painiskella itsensä kanssa, klikatako roskakorikuvaketta vai antaako olla. Mutta että teksti julkaistaan tuollaisenaan Liigan virallisilla nettisivuilla… Joka hiivatun tasolla röhnöttävälle vastuussa olevalle puuhastelijalle kenkää. Tuollaista ei kerta kaikkiaan voi ilmestyä tuonne.
Kolme kertaa piti yrittää lukea tuo, ennen kuin onnistuin pääsemään alkua pitemmälle. Voi helevetti, mitä sontaa. Kuka viittii tuommosta suoltaa? Oliko tuo olevinaan hauska? Ihan oikeastiko kirjoittaja, luulee, että kylläpäs oli hauska juttu, minkä tein? Ei saatana.
Pärnänen kommentoi:
En välittänyt Pärnäsen tuotannosta urheilutoimittajana, mutta olin kuitenkin tyytyväinen kun kaveri meni Liigaan töihin. Liigan viestintä on aina ollut vähän niin ja näin, lätkäjermujen hoitamaa. Ajattelin, että ammattitoimittaja tuo tähän varmasti parannusta ja uusia ideoita.
Nyt tuntuu, että Liiga on tämän tästä jonkun viestintäkriisin äärellä ja Pärnänen ei tee muuta kuin kuseskelee tulipalojen päälle. Vastineet ovat aina yllämainitun kaltaisia epämääräisiä muminoita, eikä vastuuta oteta koskaan mistään, eikä virheitä tunnusteta. Ja tämän jutun kohdallla kenen tahansa täyspäisen ihmisen olisi pitänyt ymmärtää, ettei sukupuolinäkökulmalla mukahassuttelu ole järkevä idea. Ainakin se olisi pitänyt toteuttaa huomattavasti laadukkaammin kuin tämä. Huumori/satiiri on vaikea laji. Tämä juttu ei ole edes hauska.
Liiga jatkaa eeppistä sekoiluaan. Todettuaan hetki sitten julkisesti kirjoituksen olevan kelvollinen, on ko. kirjoitus nyt poistettu vähin äänin.
Pro-meininki.
voi jestas Nyt on kyl noloa jo =D
En ehtinyt lukea juttua ja kohu tuntuu olevan aika mielenkiintoinen. Sattuiko kukaan tallentamaan tai ottamaan kuvakaappausta blogista?
Yksi viesti siirrettiin uuteen ketjuun: Liigan viestintä ja PR
Liigan tilastosivujen mukaan Bonsaksen olisi ottanu kolme aloitusta tällä kaudella. Voiko pitää paikkansa?
Jaa’a. Onhan Liigan tilastojen mukaan Tomi Karhunenkin käynyt pommittamassa kolme laukausta hyökkäysalueella, kaksi näistä vieläpä ylivoimalla!
Todennäköisesti numerot menneet sekaisin. Nuo #34 Karhusen laukaukset sopisivat #38 Aallolle. #47 Bonsaksenin aloitukset voisivat kuulua #44 Järviselle.
Manuaalisen tilastoinnin haittoja, mutta kyllä noille joku kontrolli pitäisi jälkikäteen olla.
Tehdäänkö Tampereella vielä ihmistyönä tilastointia kuten laukasukartta?
Tammikuussa Tapparan ja Ilveksen kotipeleihin piti tulla älykiekko jonka pitäisi automatisoida statistiikan keruuta. Tosin eihän se esim laukasukarttaan auta kiekon sijainti kun pitäs pelaajatkin olla lähettimin systeemissä.
Eikös pelaajiin pitäny tullakin lähettimet? Näin mä ainakin muistan lukeneeni.
Edit: Juu näinhän se oli
Älykiekon hallissa oleviin antenneihin lähettämien signaalien perusteella saadaan tarkkaa ja reaaliaikaista tietoa kiekon sijainnista ja liikkeistä jäällä. Paikkatiedosta voidaan määrittää esimerkiksi kiekon nopeus tai sen korkeus jään pinnasta. Lähettimien kiinnittäminen pelaajiin mahdollistaa edelleen moninkertaisen datamäärän keräämisen ja hyödyntämisen. Paikkatiedolla voidaan tuottaa automaattisia laukaisukarttoja, kerätä pelaajakohtaista tietoa kiekonhallinta-ajasta tai luistelunopeudesta ja vaikkapa analysoida syöttöketjuja.
Linkki uutiseen