Liiga.fi - Liigan viralliset nettisivut

Onko liiga/mtv3 muuttanut video upotukset niin, ettei voi enää linkata maalivideoita sivuiltaan. Ennen sai suoraan liigan sivuilta, nyt ei. Mtv3 sivuilta ei löydä yksittäisiä maaleja. Granathin maalin meinasin linkata hänen sivulleen.

Liigan sivuilla on upotettuna yksittäisetkin pelissä tehdyt maalit, kun klikkaa auki ottelun ja sieltä videot. Maalikoosteen ja lehdistötilaisuuden lisäksi siellä on kukin maali erikseen. Ne ovat siellä jo paljon ennen lehdistötilaisuuden ja ottelukoosteen videoiden ilmestymistä, luullakseni tulevat jo pelin aikana. Mutta linkkaaminen ei tahdo onnistua. Jaettu linkki vie tuolle sivulle, jossa ovat kaikki videot, ei yksittäiseen maaliin.

Ennen ton videon sisältämän linkin pystyi kopioimaan tänne, nykyään ei. Videon linkin kun kopioi, niin tulee virhe 404, sivua ei löydy. Nyt et pysty linkkamaan suoraan oikeaan videoon.

1 tykkäys

Maalivideot ilmestyvät seuranta-, ja videot-välilehdille melko nopeasti ottelun aikana mutta jostain syystä niitä jää aina välillä puuttumaan. Esim. Thomasin maali IFK-pelissä löytyy vain ottelukoosteesta.

Tilastosivu käyttäytyy myös ihmeellisesti. Sivu päivittää itseään muutaman sekunnin välein. Jos yrittää esim. järjestää maalivahtitilastoa torjuntaprosentin mukaan, tilastoa voi katsoa vain hetken kunnes sivu päivittyy ja tilastot näkyvät täysin satunnaisessa järjestyksessä.

3 tykkäystä

Eilisestä KalPa-Kärpät pelistä löytyvät yksittäisinä klippeinä kaikki muut maalit paitsi jatkoajalla tehty, joka on vain koosteessa.

Suorat linkit videoihin löytyy (vaikkakin huomattavasti hankalammin) mtv.fi:stä (tabi jaksot ja klipit ja pienestä alasvetovalikosta kohta huippuhetket).

Esim tuolta etin Granathin maalia, enkä löytänyt. Liigan sivuilla se on, mutta ei voi linkittää suoraan videoon. :man_shrugging:

En nyt sitten otteluohjelmasta löydä pudotuspelien aikataulua. Onkos jollain tietoa pelipäivistä?

Tuolla otteluohjelmaketjussa siitä on keskusteltu. Eri kierrosten ajankohdat julkaistiin viime viikolla, mutta ei tarkkoja päivämääriä. Ennen koronaa pudotuspelien otteluohjelma julkaistiin jo kesällä. Olisihan tarkat päivät voinut julkaista edes viime viikolla kommentoimalla, että tamperelaisilla joukkueilla voi olla poikkeavaa ohjelmaa areenan varauksista johtuen.

3 tykkäystä

Näin playoffien alkamisen kunniaksi ainakaan toistaiseksi liiga.fi-sivuihin pohjautuvassa mobiiliappissa ei näy muita tilastoja kuin maalit ja rangaistukset. Laukaukset, torjunnat, aloitusvoitot, kiekonhallinta jne. kaikki loistavat poissaolollaan.

Niin ja TPS:n kokoonpanosta on sivussa Liigan sivujen mukaan muun muassa Kai Kantola ja Juraj Slafkovski.

Ammattimaista toimintaa, jälleen kerran.

12 tykkäystä

Löysin täältä, ihan lopusta:

tällaisen maininnan:

" Neljännesfinaalien säännöt

Neljännesfinaalisarjat käynnistyvät sunnuntaina 27. maaliskuuta ja ne pelataan paras seitsemästä-järjestelmällä."

Taitaa olla viimevuotinen teksti :thinking:

Kello on yli puolenyön ja liigan virallisille sivuille ei oo saatu ottelukoosteita saati lehdistötilaisuuksia säälipleijareiden ratkettua, en tiedä kuka nuhanenä näistä on vastuussa mutta varmaan tarvis kattoo jos vaihtopenkillä ois jotain parempia?

Kyllä nyt kenen tahansa pitäis ymmärtää että yleisö haluaa nähdä ne kohokohdat jos peli on jääny kattomatta mahdollisimman pian. Ei ketään kiinnosta kattoo mitään toissapäiväsiä kohokohtia, on melkosta puuhastelua.

1 tykkäys

Liigan sivuilla playoffien pistepörssin top10:ssä 4 Tapparaa: Lehterä, Ojamäki, Levtchi ja… :drum: :drum: Kelleher.

…hmm? Oliko tarkoitus siis todeta, että top10:n kuuluu 4 Tapparalaista vitsillä laskien Kelleher myös Tappara-pelaajaksi (tässä tapauksessa viesti varmaan väärässä ketjussa)?

Vai bugaako sulla Liigan sivut näyttäen Kelleherin Tapparan logolla? Mulla siinä on ainakin Pelicansin logo.

Mä luulen, että noissa sivuissa on jotain pahasti vialla välimuistiin jäävän tiedon kanssa (tjms; en nyt niin hirveästi webbidevauksesta ymmärrä, vaikka jotain reactjs-kikkareita olen vääntänytkin). Monesti nähnyt tilanteita, joissa joku väittää jonkin asian X olevan väärin, kun pitäisi olla Y ja itse käyn sivulla, niin se on kyllä Y.

Näkyy Kelleher Tapparan pelaajana, sekä etusivulla, että tilastosivulla. Näemmä Kelleherin omassa ketjussa on kuvankaappauskin aiheesta. Pelaajalistassa ja pelaajan omalla sivulla on oikea tieto.

Huomasin tuon kuvan nyt, ja tässä tosiaan mun näkymä (pahoittelut kuvasta). Jotain outoa noissa on pakko olla ja en ainakaan itse keksi muuta kuin välimuisti? Löytyisiköhän joku, joka osaisi vaikkapa neuvoa Liigalle, miten tuon voisi korjata? :smiley:

Sama taitaa toistua niin monessa muussakin jutussa.

Ongelma ei ainakaan vaikuta olevan asiakaspään välimuistissa, vaikka asentaisin uuden selaimen, tulee silti tarjolle Tapparan Kelleher. Toki välimuistia löytyy myös palvelinpäästä (ja myös välityspalvelimet tekevät välillä paluuta, vaikkakin https rajoittaa näiden toteutustapoja).

En nyt puhelimella jaksa lähteä yrittämään sen syvällisempää analyysiä, että mistä vian esiintyminen voisi riippua, mutta aiemmin olen huomannut, että otteluseurannan pelikellot saattavat välillä hyppiä taaksepäin; mikä viittaa siihen, että pyyntöihin vastaa useampi eri palvelin, joiden tila ei välttämättä ole aina synkronissa.

4 tykkäystä

Jahas. Nyt mullakin on Tapparan Kelleher. Tuo useamman serverin epäsynkka on hyvä selitys.

Mulla näkyy tilastot sivulla tekstinä Kelleher Tapparan pelaajana :sweat_smile:
Pelaajan sivulla taas tilastot ja joukkue oikein :face_with_monocle:

Samoin, pejaakortti oikein , kaikki muut väärin. àrsyttää kun katsoo Tapparan tilastoja niin joka sorttauksessa sen sotkee Tappara legenda Kelleher

1 tykkäys