Täsmälleen näin. Olen lähettänyt Katsomolle jo monta parannusehdotusta mutta vielä ei ole tehty mitään. Ärsyttääkö ketään muuta vaikkapa se että pelit ei ole katsottavissa kuin kaksi päivää? Mä teen reissutöitä jonkun verran ja saatan olla viikon kaks ulkomailla. CMorelta pysty katsomaan kuukaudenkin takaisen pelin vai olisiko jopa ollut niin et kaikki kauden pelit.
Mäkisestä, kaveri vaan vetää tunteella ja ymmärrän että tuo ei monen suomalaisen pirtaan oikein istu. Mutta selostaa silti hyvin itse peliä. Kestäisin siksi satunnaiset tunteenpurkaukset. Ja olihan tuossa esimerkin klipissä siihen ihan oikeaa aihettakin.
Kukaan ei kysynyt, mutta itse olen ollut MTV:n tarjontaan pääasiassa tyytyväinen. Palvelu toimii hyvin ja aiemmista huhuista huolimatta pyörii kahdella laitteella samaan aikaan ainakin toistaiseksi. Selostajat pääosin hyviä, mutta Mertaranta-Saukkonen -kaksikon siirtäisin jo toisaalle. Eilinen HIFK-ottelu oli kohtalaisen raskasta seurattavaa. Saukkosella jotenkin tuo flow pätkii isosti, eikä tunnu löytävän oikeita sanoja järjestykseen, jossa selostus virtaisi eteenpäin.
Niin ja kun se puolueellusuus paistaa läpi. Eilen selostaja ja kommentaattori kovin kallellaan punaisissa asuissa pelaaviin. Saravo toki tapparalainen, mutta ei hänestä juurikaan paista puolueellisuus.
Jos kommentaattori sanoo Tapparan painostuksen jälkeen “selvittiin tästä”, niin ei jää tulkinnan varaa. Ja näitä vastaavia oli useita. Kuten myös Åstenin teon vähättely yms.
Suomalainen pelaaja tekee NHL g7 jatkoajalla maalin ja samalla historiallisen hattutempun.
No, ilmeisesti sitäkin voi sitten jonkun mielestä hehkuttaa liikaa.
No ei kai kukaan sitä 45€ Katsomosta pelkästään Mäkisellä maksaisi, otetaan mukaan myös tuo Valioliiga selostuksineen ja studioineen.
Jos haluat viedä kommentointia mätiin omenoihin niin ViaPlayn varsin hintavaan pakettiin ei mielestäni tule mukaan yhtään mätää omenaa. Lajista riippumatta.
Mitä tulee muihin kuin ed. suomalaisten selostamiin änäripeleihin niin siinä se taso vasta nouseekin.
Olen monesti ihmetellyt että eivätkö nämä kotimaiset selostajat voisi kuunnella noita amerikkalaisia kollegoitaan.
Selostuksen intonaatiossa on iso ero vs. suomalaiset.
Vaikkapa hyökkäystilanteen päättävä laukaus voidaan kertoa niin kovin monella tavalla.
Mäkinen usein sanoo amerikkalaiseen tapaan 90s. jäljellä kun meillä voisi sanoa minuutti kolmekymmentä. Se kieltämättä kuulostaa hieman hassulta. Tai montako jalkaa ollaan omalta maalilta.
Kuitenkin kun sitä vertaa Saukkosen “nousevaan rikisorsaan” niin kuulostaa erikoisine termeineenkin oikein hyvältä.
Lepistö on siis HIFK:n miehiä eikä osaa peitellä, kuten Saravo. Jäi hänen mutinat itseltä vähälle huomiolle näköjään. Tai sitten minun oranssit lasit hehkuu vähän vähemmän kuin toisilla.
No olihan sillä soppari Hifkiin tälle kaudelle, mutta ei voinutkaan pelata. Omasta mielestä kommentaattori on töissä pyrittävä edes jonkin sortin tasapuolisuuteen. Ei voi olla “me” asenteella toiseen joukkueeseen.
Katselin huvikseni vanhaa tallennetta vuodelta 2003, tuossa alla. Selostamossa Saukkonen ja Kurri. Silloin 21 vuotta sitten elin Kärppien mukana melkoisella tunteella. Jokerien puolellahan tuo kaksikko silloin tuntui minusta ihan liikaa olevan. Kun pari minuuttia oli jäljellä ja Jokerit 0-2 tappiolla, Kurri sanoi, että me tarvitsemme kaksi maalia. (Hän korjasi kyllä heti, että Jokerit tarvitsee.)
Mutta nyt, kun tuota voi pitkän ajan kuluttua katsella ihan neutraalisti, niin ei tuo selostamo niin puolueellinen sitten ollutkaan kuin muistelin. (Eikä muuten ollut eilenkään HIFK-Tappara pelissä.)
Värilasit vaikuttavat arvioon. En pahoittanut mieltäni selostajiin tänään yhtään. Ei se Kurrin “mekään” ollut kuin inhimillinen pieni lipsahdus.
Jani Alkio on hyvä, kunhan Vallin ei ole samassa kopissa
Suvi Puukangas on hyvä studioemäntä
Tänään erätauolla Saravolla ja Lepistöllä oli ihan asiaakin. Peksi puhui hyvistä ja huonoista muistoista maajoukkueessa – olisin toivonut Rick Nash incidentin avaamista.