Liiga MTV Katsomossa (ent. CMore): Sisältö, selostajat ja studiotiimit

Kyllä on Anzankin kalsarit kuin kalarepun pohja…

2 tykkäystä

Meikäläisen mielestä tuo Mertarannan selkeästi puolueellinen selostaminen saattaisi jopa toimia, jos kotijoukkue olisi aina “Suomi”. Eipä ainakaan tulisi yllätyksenä kumman puolella Mertsi on.

Tappara - HIFK pelissä tosin ei paljoa naurattanut. Tappara painoi päälle kuin yleinen syyttäjä samalla kun Mertaranta voivotteli HIFK jäähyjä ja tuuletti maaleja…

3 tykkäystä

Piti oikeen kattoo toi Pelsu-Ipa kooste ja olihan se karmeeta kuunneltavaa. Onpa jännä nähdä puututaanko tuohon kauden mittaan. Syytä kyllä olisi.

Taidanpa kirjoitella palautetta CMorelle, suosittelen muitakin avaamaan vähän sanaista arkkua.

8 tykkäystä

Noo, ihan sopivaa on kuitenkin olla lievästi kotijoukkuepainotteinen. Moni olisi tänäänkin ollut.

…Kyllähän tuossa totta puhuen silti vähän jotain sävy- ja volyymieroja oli eri päihin tehtyjen maalien välillä havaittavissa. Vieläkin räikeämpää tosiaan voi olla, jos samanlaiset painotukset osuvat otteluiden kotijoukkueita “vastaan”, tai aina tiettyjen samojen joukkueiden puolesta.

Nyt meikäläinenkin myöntää kritiikin Antsaa kohtaan oikeutetuksi. Olipahan tosiaan puolueellista selostusta Ipan pelissä.

3 tykkäystä

Oli myös pakko toi kuunnella. Harmittaa Ilves-kannattajien puolesta.

2 tykkäystä

En viitsi kuvaa tänne laittaa, mutta lainaan tekstiä kuvakaappaukseta mikä kiertää whatsappissa.
Eli joku antanut palautetta Telialle/ Cmorelle :

”Antaisin vähän palautetta, kuunnelkaapa Pelicans- Ilves pelin huippuhetket selostus Mertarannalta, on sitten pikkasen puolueellinen selostus, mitä ihmettä?”

Ja vastaus

”Tervehdys, no Mertsillä on sitten sellainen päivä :slightly_smiling_face: // Joona”

Ei kai siinä, jos kerran on sellainen päivä ollut😂

11 tykkäystä

Mulle on tullu semmonen kuva, että Mertsi on semmosessa asemassa, että on aikalailla itte saanu sanella ehtoja, mitä haluaa selostaa ja millon ja missä. Ehkä joskus 20 vuotta sitte oli jotain aihettakin maksaa Mertsille. Mutta enää ei oo mitään syytä ohittaa asiaa tommosella: No Mertsillä oli sitten semmoinen päivä ja hymiö. Ehdottomasti pitäis pystyä sanoon entiselle kansansuosikille, että nyt selostus kuntoon tai ovi on tossa. Kuitenki oven takana on varmasti nuoria potentiaalisia selostajan alkuja odottamassa vuoroaan.

7 tykkäystä

Katsoin myös tuon maalikoosteen. Jumankauta, Ipan maali kun tuli niin, äänen nuotti ei noussut missään maalissa juuri lainkaan. Ja kun Pelsu teki ainokaisensa, niin ääni oli kuin mestaruusjuhlissa konsanaan, hidastukset mukaan lukien. Ei näin!

6 tykkäystä

Pistäpäs linkkiä kanavaan mistä palautteen lähetät. Itse etsiskelin viime viikolla Telian/C-Moren nettisivuilta palautekanavaa, mutta laihaksi jäi tulokset (minun osaamisella).
Laitetaan porukalla tarpeeksi monta viestiä samaan osoitteeseen niin jospa joku edes lukisi palautteet.

1 tykkäys

Mertsin pääduuni on varmasti C Morella Leijonien pelit. Siinä kyljessä tekee urheilutoimitusta ja selostaa Liigaa. Aluksi voisi C More tehdä ratkaisun, että Mertsi ei selosta Pelicansin pelejä, vaan laittaisivat ajamaan Kouvolaan, Lappeenrantaa, Helsinkiin, Mikkeliin, Hämeenlinnaan, Tampereelle ja Jyväskylään.

4 tykkäystä

Siitä vaan antamaan palautetta palautelomakkeella @Kyle ja muutkin. Itse kannoin jo korteni kekoon.

Edit. Testasin linkin, vie suoraan yhteydenottolomakkeelle vaikka näyttää hyvinkin geneeriseltä.

4 tykkäystä

Tänks, tämä lähti:

"Pyydän itseni ja monien muiden puolesta että vapauttaisitte Antero Mertarannan liigapelien selostustehtävistä.
Antero on ok maaotteluselostaja kun kaikki lähetystä katsovat kannattavat Suomen joukkuetta, mutta liigapelejä katsovat molempien joukkueiden kannattajat ja Anteron yksipuolinen hehkutus pilaa pelien tunnelman. Ymmärrän että vuosikymmenet Suomi-Ruotsi pelejä selostaneena ei yhtäkkiä voi muuttaa tyyliään tasapuoliseksi molemmille joukkueille, siksi olisikin parempi suutarin pysyä lestissään eikä edes yrittää selostaa liigapelejä.
Antero ei vaan kertakaikkiaan sovi tähän sapluunaan. "

Enempää merkkejä ei kupongille mahtunut joten jouduin siistimään/pidättelemään vuodatustani😉

5 tykkäystä

Ymmärrän kritiikin Mertarantaa kohtaan, mutta itse suhtaudun näihin huumorilla. Toisaalta maajoukkuepeleissä koko kansan puolueellinen “Mertsi” ärsytti.

Saukkosen paluuta tervehdin ilolla. Omalla tavallaan hauska mies ja se hauskuus tulee tavallaan tahattomasti. Alkio ja muut taas yrittää olla hauskoja ja se ei oikein uppoa.

Mun mielestä on lähinnä virkistävää ja mielenkiintoista kuulla välillä hieman puolueellistakin selostusta. Haluaa meinaan entistä enemmän voittaa. Mertsi selostaa kuitenkin varmaan vain muutamia Tapparan matseja kaudessa.

1 tykkäys

Mua hiersi ainakin tossa Ipa-Pelsu pelissä se, että Ilves teki oikeesti hienoja maaleja ja kaveri selostaa niitä kuin lukisi iltasaduksi puhelinluetteloa. Ja sitten ne harvat paikat, mitä Pelsuilla on, oli ääni oktaavin ylempänä ja fiilis lähes orgastinen.

Noin voi selostaa vaan paikallisradiossa tai mm-kisoissa. Näin itse ajattelen. Voi olla, että olen väärässä, mutta sitä tapahtuu kyllä äärimmäisen harvoin. :laughing:

13 tykkäystä

Cmorelle siirtymisessä ei muita huonojapuolia olekkaan, kuin Mertaranta ja Saukkonen.

7 tykkäystä

Joka haluaa Mertarannasta jatkaa vuodatusta, niin asialle löytyy oma ketju. Menkää sinne.

Tämä ketju liittyy C Moren sisältöön ja tiimiin yleisesti.

2 tykkäystä

Kun katson tätä erityisesti Mertarantaan kohdistuvaa kritiikkiä niin väistämättä mieleeni tuleen, onko tässä menossa kuitenkin jonkinlainen katsomokulttuurin muutos? Kotimaisissa kiekkopeleissä selostaminen on hyvin erilaista kuin kansainvälisissä peleissä, koska kotimaisessa Liigassa on toivottavaa, ettei selostaminen ole hirveän puolueellista.

Kansainvälisissä peleissä puolestaan on äärimmäisen tärkeää villitä yleisöä ja selkeästi olla hyvin puolueellinen omaa maataan kohtaan. Mertarannan parhaat ominaisuudet osuvat sinne kansainväliseen spektrumiin ja saattavat jopa sopia johonkin isoon kiekkoliigaan kuten KHL:n. Liigassa selostajat, jotka haluavat katsoa vain värilasein ja selvästi valita puolensa kuuluvat selostamaan paikallisradioihin, josta kohderyhmä löytyy.

Tästäkin voisi ihan hyvin tehdä tuotteen. Mertaranta laitetaan selostamaan kaikki Pelicansin pelit ja laskutetaan Pelicansin faneilta kotilisää sitten sen mukaan. Vastaavan tuotteistuksen voi tehdä myös muille. Sen sijaan useamman kauden olen tottunut hyvään tasoon Liigassa selostuksessa ja vaikka kaikki jokseenkin hokevat samoja fraaseja niin selostuksen puolueellisuus häiritsee eniten. Samoin kuin asiantuntijuuden. T: Lehkonen & TPS.

1 tykkäys

Mertarantaa ei vain jaksa kuunnella kun ei tiedä kiekosta ja joukkueista mitään. On vain pari kertaa vuodessa kiekkoa katsovia pelle ja tunnelmankohottaja.

2 tykkäystä