Liiga MTV Katsomossa (ent. CMore): Sovellukset ja tilausvideopalvelu

Jos sinulla on hyvä vaihtoehto Tapparan vieraspelien seuraamiseen niin olen enemmän kuin kiinnostunut.

2 tykkäystä

Radio on mun vaihtoehto, olen siihen niin tottunut vuosien varrella. Ei toki sovi kaikille mutta Tappara-valmentaja Aki Näykin mukaan Raumalla on lupa odottaa vauhdikasta ja viihdyttävää peliä – Kiakkoradio ja jos muita pelejä niin joskus tulee Yle Puheelta jonkun pelin selostuksia (pitää kaiketi olla 3 peliä per kierros vähintään).

1 tykkäys

Tavallaan ymmärrän pointin. Joissakin tapauksissa varmaan samassa taloudessa katsellaan eri paikoissa lähetystä. Suurin syy tälle kuitenkin varmaan on väärinkäyttö, eli ns. yhteistilaukset.

Varmaan toi 48h tuntia lähetysten säilyminen jatkossa on myös positiivinen asia. Hintakaan ei noussut, eiku.

2 viestiä siirrettiin ketjuun: Liiga-televisiotuotteiden tilausasiat ja hinnoittelu

No sehän meni kivasti. Muksu katsonut äidillä ollessaan Tapparan pelit mun tunnuksilla. Kai se pitää sit ite jättää vieraspelit katsomatta :sweat_smile:

Täähän meni just niin kuin odottaa saattoi. Huomioitavaa tämän lisäksi:

Hinta periytyy suoraan aikaisemmasta tilauksesta ja jos kyseessä on C Moren tilaus niin tuohon hintaan tulevat MTV:llä mainokset päälle.

Mainokseton vaihtoehto on n. 43 € / kk sitten.

Tämä tiedottaminenhan on vielä surkeammin hoidettu (ja täysin tahallaan) kuin Viaplaylla aikanaan.

Edit: C MORE SPORT+ PAKETTI MUUTTUU PAKETIKSI ILMAN MAINOKSIA. MAINOKSIA EI OLE TULOSSA, VAIKKEI HINTA KASVAKAAN.

5 tykkäystä

Ei ole todellista. Sieltä taas kunnon konnankoukku…

Mulla C Moren kautta ja ilman mainoksia 32.95 euroa.

1 tykkäys

Sen verran pehmennän tätä, että kyseessä on toistaiseksi (tiedottamiskaaoksesta johtuen) oma tulkintani asiasta, mutta sanoin itse jo kaksi viikkoa sitten saman: vanhat merkit, jos pitävät paikkansa niin MTV ottaa käyttöön tuon 1 livelähetys/urheilussa/tilaaja. Se toteutui ja on nyt varmistunut.

MTV Urheilun sivuille on ilmestynyt Katsomoon kaksi eri urheilupakettia, jotka eroavat toisistaan siten, että toiseen kuuluvat mainokset ja toiseen eivät. Oletan siis, ihan hintoja katsomalla, että ns. siirtyvät aikaisemman sopimuksen asiakkaat eivät suinkaan ole “mainoksettomia alemman hinnan maksajia” vaan he ovat nimenomaan automaattisesti siirrettynä tuohon kategoriaan “mainokset+urheilu” ja jos he haluavat pakettiaan päivittää niin se maksaa rahaa.

Kerrannaisvaikutukset ovat merkittävät. Tässä sitten kysytään jo luonnetta tilaajalta, että laitetaanko poikki kokonaan.

Jos sinulla on määräaikainen sopimus niin tänään sinä et enää ole Urheilun osalta C Moren asiakas vaan olet siirtynyt MTV Urheilun asiakkaaksi ihan niin kuin me kaikki muutkin. Hintasi saat sopimusehtojen puitteissa pitää (kuten me kaikki muutkin), mutta siirryttäessä MTV Urheiluun tapahtuvat seuraavat muutokset - myös sinun paketissasi:

1. Voit katsoa jatkossa yhtä urheilulähetystä yhdellä laitteella kerrallaan. Jos haluat katsoa esimerkiksi Tapparan peliä kahdesta eri laitteesta yhtä aikaa niin tämä poistuu (ns. Viaplay-muutos).
  2. MTV Urheilun puolella sinulla on pakettina todennäköisesti ns. “halvempi urheilupaketti”, johon kuuluvat mainokset. Tästä ei ole vielä mitään virallista mistään löydettävissä ja tuskinpa ihan heti tuleekaan.

Jos olette kovia Twitterin käyttäjiä niin pommittakaas nyt C Morelta vastaukset näihin kysymyksiin, että miksi paketiksi se oma tilaus ihan oikeasti muuttuu.

Edit 1:
Selvitetty C Moren kanssa, että jatkossakaan mainokset eivät siirry tilaukseen.

> Voimassa olevien C More -tilausten hinnat säilyvät muutoksen yhteydessä ennallaan. Tilauksesi sisältö kuitenkin muuttuu ja uudessa palvelussa tuotteesi on MTV Katsomo+ Urheilu ilman mainoksia, joka sisältää kaiken viihteen, sekä urheilun.

3 tykkäystä

Minulla ei myöskään näy Katsomon kautta kuin ilmainen sisältö, ei tilausta tiedoissa. CMore toimii edelleen normaalisti. Tilaus operaattorin kautta. Ei ole sähköpostia vielä tullut.

Ilmeisesti tosiaan porrastavat näitä siirtoja operaattoriasiakkaiden osalta. Suoraan CMorelta ostetut taisivat siirtyä ihan itsestään.

1 tykkäys

Samaa äsken kyselin chatissa. Eli itsellä cmore total telian kautta. Viestiä kun on tullut tästä muutoksesta, että tänään pitäisi näkyä mtv katsomossa tilaus, mutta ei vielä näy. Asiakaspalvelija kirjoitti, että siirrot vielä kesken ja sitten vasta kun tulee aktivointiviesti, näkyy tilaus katsomossa. Sanoi, että käytä cmorea rauhassa.

2 tykkäystä

Nyt jo alettu v*ttuileenkin. Hieno vastaus c-more sportilta.

Sori, en osaa upottaa…
Mode-edit: Upotettu.

3 tykkäystä

Näin näköjään toimii

Siinä yritetään olla hauska, mutta tehdään oma maali. Todella moni käyttää tota oikeutta oikein.

2 tykkäystä

Jaahas. Siellä on laitettu aspa asialle eli perinteinen kaava:

1. Firman johto päättää liiketoimintaan perustuen muuttaa toimintatapaa x toiseen.
  2. Firman johto ilmoittaa eri aspan porukoille, että nyt kerrotte tän asiakkaille.
  3. Aspa yrittää taiteilla huonosta ja ikävästä hommasta jonkin kulman, jolla saisi vähän positiivisempaa menoa aikaan.
  4. Lopputulos on surkuhupaisa.

Mikään yritys kun ei voi kertoa, mikä on päätöksen takana. Tavallinen tallaaja toki tietää homman nimen: massia lisää. Ensin tilauskantaa laajennetaan siten, että saadaan mahdollisimman moni katsomaan ja sitten kun tilauskanta stabiloituu niin aloitetaan pikku hiljaa asiakaskannan muuttaminen erilaisilla paketti- ja lisäkustannuksilla. Firma haluaa lisää massia, mutta sitä ei saa kertoa.

11 tykkäystä

Iso kiitos @peterra, että jaksat tätä tunkiota kaivella ja selventää :+1:

Alleviivaan vielä yhtä heikennystä Katsomon osalta, joka täällä on toki aikaisemminkin mainittu. Katsomossa ei ole käyttäjäprofiileja. Ainakin perheellisille varsin keskeinen ominaisuus.

2 tykkäystä

Kuulin väitteen, että Katsomossa ei voi matsia käynnistäessä valita “Katso alusta”, kuten CMoressa. Itse joudun useastikin ottamaan viivelähdön otteluihin.

Pitääkö tämä paikkansa?

1 tykkäys

Tällä hetkellä pitää. Testasin tv:n appilla tänään ja pelkkä live tarjolla. Ei ehdota lähetyksen alusta aloittamista eikä livessä voinut kelata alkuunpäin. Toivottavasti tämä korjataan nopeasti.

2 tykkäystä

Tämä on kyllä iso miinus, monesti tulee myöhässä peliin mukaan ja aloittaa matsin alusta. Tuleekohan tähän muutos…

7 tykkäystä