Varmaan ihan kuluistakin kiinni. Videokuva syö paljon bittejä eikä niiden siirtäminen katselijalle ole ilmaista. Jos katselu olisi ilmaista, olisi myös katselijoita enemmän ja sitä kautta pitäisi laittaa enemmän pökköä konesaliinkin.
Se oli muistaakseni joko niin, että saat telialta koodin jonka lisäät katsomossa käyttäjällesi tai niin, että telian sivuilla annat katsomo tilin spostin ja ne lisää sen sinne automaattisesti.
Osaakohan joku kertoa kun otin nyt katsomon ton discoveryn tilalle. Niin katsomon mobiilisovellus ei löydä mun chromecastiä ollenkaan? Kaikki muut applikaatiot löytää ja toimii moitteettomasti.
Kokeile peruskikkaa. Poista äppi ja asenna se uudelleen.
Mulla oli kanssa jossain vaiheessa kaikkien appien kanssa ongelmia ja asensin Chromecastin monta kertaa uudestaan eikä ollut mitään apua. Oikea ratkaisu oli puhelimen käynnistys pari kertaa.
Pääsin tänään lainatunnuksilla vähän kokeilemaan Katsomoa - aiheena TPS - Tappara jälkilähetyksenä.
- Pitäisikö tämän toimia PC selaimella? Kokeilin Windows 10 koneella ja parillakin eri selaimella ottelun katsomista, mutta sain vain sekunnin verran BYDin automainosta, jonka jälkeen kuva jumittui. Tämä oli huolestuttava havainto, sillä tienpäällä käytössä on läppäri.
- Vaihdoin Android kännykkäsovellukseen ja Chromecastiin. Koska katselin jälkilähetyksenä, hypyytin +10sek napilla kaikki pelikatkot ja mainokset. Pari kertaa lähetys jumittui tähän hypyyttämiseen.
- Erätauot kelasin ohi aikapalkkia siirtämällä. Se ei näytä siirrettäessä kellonaikaa missä kohtaa lähetystä olet, joten piti arvailla minkä mittainen siirto vastaisi 20 min erätaukoa.
Kyllä minulla toimi hyvin viime viikonloppuna Kotkassa, kun katselin selaimella läppäriltä Tappara-Ässät peliä.
Kotona tv:ssa Katsomon appi eikä mitään ongelmia ole ilmennyt.
Olikin näin yksinkertaisesta asiasta kyse. Applikaation uudelleen asennus toi chromecastin henkiin.
Kuulin, että jos ostaa Katsomon Telialta, se ilmestyy myös Telia Play sovellukseen. Telia Play puolestaan on entinen TeliaTV, jota sopimuskauden alussa käytettiin myös Liigan katsomiseen. Tämä alustojen kanssa sekoilu on kyllä legendaarista
Onko joku katsellut Katsomoa Telia Playn kautta ja jos on, niin onko siinä mitään eroa varsinaiseen Katsomo palveluun?
Mulla on mancavessa muutaman vuoden vanha OLED LG, silloin paras malli ja siinä toimi CMoren kanssa liiga kuin unelma. Katsomossa ei enää pysty kelaamaan mihinkäänpäin ilman että tulee ongelmia.
Nyt olkkarissa n. vuoden vanha toisiksparas Sonyn OLED malli. Katsomossa toimii kelailut oikeastaan ihan hyvin. Satunnaisia katkoja tulee mutta voi olla nettiyhteyksista tai wifipurkeistakin johtuvaa.
Yleisesti voinee sanoa että muutaman vuoden vanha TV alkaa jo olla vanha koska kaikki kehittyy paitsi se sun töllö. Prosessoritehot, muisti, appien ominaisuudet ym. ja kaikkea ainakin pyritään optimoimaan viimeisimpien yleistyneiden uudistuksien mukaan.
Tämä on totta. Perheestä löytyy yksi jo uutena paska Android Philips ja se pyörittää Katsomon sovellusta melkein siedettävästi. D+:n kanssa oli todella vaikeaa, kun oli niin hidas.
Toinen mitä huomasin, että sovellusta ei välttämättä edes tarvitse. Selaintoteutus on kännykälläkin ihan ok.
Perskeles. Tämä pitää paikkansa.
Sanoisin että äkkiseltään on toimivampi paketti kuin LG:n Katsomo-sovellus.
Ping @jansor
Juuri katsoin osan pelistä läppärillä ja selaimella(firefox). Kaksi ekaa erää katsoin suorana. Katsoin että kolmas alkaa noin ajassa 2 tuntia. Lähdin työkaverin kanssa syömään. Ja sen jälkeen läppäri tulille. Katsomo auki. Jälki lähetys alkamaan alusta hiirellä raahasin ajan kohtaan 2 tuntia ja kas siitähän se kolmas erä alkoi. Ei mitään ongelmia. Ainoa mikä harmitusta aiheutti oli naihoitetun lähetyksen alussa pyörineet 6 mainosta mitä oli pakko katsoa. Koska mulla mainoksellinen soppari.
Edit. Ja minulla kyllä näkyi missä kohtaa naihoitusta olin kun palkkia siirtelin.
Toinen huomio kun avaakin lähetyksen Telia Playn kautta niin sieltähän löytyi myös UHD-lähetys.
Katsoin juuri samaa. Ainakin Apple TV:n Telia Playllä sai tuon käyntiin. Laadussa en kyllä eroa huomaa, mössöksi pakattu tämäkin.
Onko sun setti 4K? En ole UHD-merkittyä kokeillut, mutta ei se varmaan sitä striimiä tarjoa, jos vastaanottava pää ei sitä tue. Vai milläs resolla tuon UHD:n pitikään olla tuotettu?
Ei ole 4K telkkaria mutta Apple TV tukee kyllä ja skaalaa tarvittaessa alaspäin. Mutta en kyllä tiedä mitä striimiä sieltä Telialta tulee.
Kolmas huomio on se, että Telia Playsta löytyy pelatut matsit useamman kuukauden ajan.
Testailin tuota torstain kierroksella ja kertaalleen sain 10 sekunnin “latauspylpyrän” (Google TV appi) ja hetkellisen laadun aleneman. Discoverylla näitä ei koskaan tullut, mutta edesmenneellä CMorella tuo oli tuttu ongelma. Heräsi epäilys, että Telia Playta pyöritetään vanhalla CMoren systeemillä edelleen, Teliaksi brändättynä.
Telia Play (ent. Telia TV) pyöri jo ennen kuin C More kauppoja oli tehty. Olisko vaan sen aikainen järjestelmä? Katsoin eilen pelin Apple TV:stä UHD lähetyksenä ja pelin aikana ei tullut pienintäkään pätkäisyä tai laadun heittelyä. Myös iOS äppi on hyvä. Kelailut ja jälkilähetykset toimineet erinomaisesti molemmilla laitteilla. Minulla ei ole Telia Playstä mitään moitittavaa, erinomainen soitin.
Mä katselin eilistä peliä LG-telkkarin Telia Play-sovelluksella ja nimenomaan sitä UHD-lähetystä. Ei ensimmäistäkään ongelmaa eikä yhtään Katsomosta tuttua rullappyärii-ilmiötä.
CMoren sovellus oli hyvä LG:ssä ja Katsomo on huono.
Myöskään Telia Play ei ole toimiva LG-televisiossa esim tallennusten osalta.
Urheilu ja Liiga sen sijaan toimii kuin se kuuluisa junan vessa samassa sovelluksessa.
Saatat siis olla hyvinkin jäljillä tuon Cmoren systeemin osalta.