Cmoren lähetyksissä ollut enemmän ja vähemmän pätkimistä tällä kaudella. Katson siis Android CC yhdistelmällä. No nyt katsoin pesis pelin samalla setillä. Ja kun peli tuli siis ruutu palvelun kautta ei lähetyksessä ollut yhtään tökkimistä saati cmoressa esiintyvää hyrrän pyörimistä. Otanta pieni mutta väitän että pätkiminen johtuu cmoresta ei CC tai nettiyhteydestä.
@Devilady @Hippa Laittakaa palautetta ja painetta CMoren suuntaan. Olen tätä kovastikin tutkinut ja olen toistaiseksi siinä tuloksessa että CMoren Chromecast-toteutuksessa on jotain vikaa. Tietokoneen nettiselaimessa lähetys toimii paremmin. Mikään kotiverkossani ei selitä ongelmia.
CMoren ASPA on suhteellisen kovapäistä ja heidän mielestään vika on aina jossain muualla. Chromecastin boottailut tai resetoinnit ovat ihan nollatason vinkkejä.
Pääosin katson Android TV Cmore appiksella mutta myös joskus iPhone / iPad myös. Ei yhtään pätkimistä tai ongelmia Liiga, Champions league tai CHL katsottaessa. Olen myös joskus kokeillut Apple TV kautta streamata ja ei siinäkään ole ollut ongelmia.
Veikkaisin kyllä tuota ChromeCast, siinä saattaa olla jotain.
Tänään Ilves - Pelsu pelissä CMoren Chromecast lähetys pätki taas toisessa erässä oikein huolella. Tämä toimii nykyään niin huonosti ettei oikein ole hintansa väärtti. PC web tosin toimii melko hyvin. Nyt kuvanlaatu ei vaihtele, mutta latauspylpyrää tulee tämän tästä.
Meneekö @TeliaPartio kautta viesti perille? Tässä on useita saman suuntaisia havaintoja eri käyttäjiltä. Tilanne on tänä syksynä ollut tosi huono.
@ljpp minusta tuntuu että kannattaa reklamoida suoraan cmorelle. Ei tuu välikäsiä, ja “rikkinäistä puhelinta.”
Juu minulla on siellä case file auki, mutta hidasta on sillä minun ja “tekniikan poikien” välissä on ASPA.
Pitää kohta aloittaa reklamatioprosessi. Tosin epäilen ettei tilanne parane palvelualustaa vaihtamalla (esim D+).
Ootko nimenomaan chatin kautta yhteydessä, vai kaavakkeella? Ei ole kokemusta D+ ja castit. Tv app toiminut hyvin. Viivettä on enemmän kuin Cmorella, eli jotain eroakin on oltava.
Mun cmore sovellus alkoi nyt toimimaan, kun yhdistin TV:n johdolla modeemiin. Aiemmin wifin kautta. Toki ihan sama, kun matsi on ohi, mutta josko jatkossa.
Mites tämän päivän peli muilla CMore + chromecast -käyttäjillä?
Täällä ensimmäisen kerran alkoi latausrulla pyöriä 2. erän lopussa ja jatkui koko 3. erän parin minuutin välein.
Yhden kerran pyöri tokassa erässä ja seuraavaksi vasta loppuhaastiksissa.
Sama… 2. erän lopussa pistin hetkeks pauselle ja sen jälkeen alko rullat pyörimään koko loppupelin ajan. Vaihdoin läppäri+piuha -yhdistelmään ja ei mitään ongelmia…
Mulla läppäriltä ja HDMI. Kolmannessa erässä nyki kuva aikas paljon. Ei jäänyt lataamaan, mutta ihme nykimistä. Sport pelissä taisi olla hiukan, mutta ei näin paljon. Aiemmissa ei mitään moittimista.
Mä nyt vaihdoin kännykkä (S10) + HDMI yhdistelmään (c-usb → HDMI piuha) ja kuvanlaatu oli hyvä koko lähetyksen, ei tökkinyt kertaakaan, kelaus (15s hyppy, myös useampi ja vielä raahaus uuteen kohtaan) toimi välittömästi ilman latailua ja live toimi myös täysin moitteettomasti, kun sain lähetyksen kiinni. Olipa pitkästä aikaa ihan nautinto katsella (ja onneks voitettiin ). En enää edes aio yrittää chromecastin kautta katsella.
Edit. Ainoa miinus on se, että pitää muistaa ladata luuri ennen, että ei lopu yty kesken…
Edit 2. Unohdin, että mullahan on olemassa miehen vanha langaton laturi, eli ei mitään ongelmia
Ovatko CMoren ottelutallenteet vain 25fps laadulla?
Aloin katselemaan Kuuselan tonnipeliä vasta nyt (viive!), eikä 50fps kuvaa tule Chromecastiin ollenkaan.
Edit: ASPAn mukaan ovat 25fps.
Kysely vain Chromecast + C More -käyttäjille.
Vastaukset ovat julkisia.
Chromecast -laitteesi versio:
- v1
- v2
- v3
- Ultra
- Televisoon tai muuhun laitteeseen sisäänrakennettu
0 äänestäjää
Nettiyhteys tulee kiinteistöösi
- Kaapelilla
- 4G-yhteydellä
- 5G-yhteydellä
0 äänestäjää
Kokemuksesi Liiga-lähetysten toimivuudesta:
- Toimii enimmäkseen moitteettomasti
- Laadun alenemaa/liikkeen nykimistä
- Lähetys pysähtelee puskuroimaan (latauspyörylä pyörii)
- Niin huonosti ettei katselu ole mielekästä
0 äänestäjää
Vie puhelimesi Chromecast-laitteen viereen ja aja Fast.com -testi samaa WLAN-yhteyttä käyttäen.
Mitattu nopeus:
- Alle 10 mbps
- 10-25 mbps
- 25-50 mbps
- 50-100 mpbs
- Yli 100mbps
0 äänestäjää
Ongelmat alkoi tänä syksynä. En tiedä viitsinkö enää CC kautta katsoa. Viime pelissä siirryin katsomaan tvni cmore apin kautta ja 10 megan netin kautta. Siinä kuva ollut huonoa netin hitaudesta johtuen. Mutta kun CC toimii niin surkeasti cmoressa niin ei voi muuta. Tvssäni ei toimi wifi jostain syystä siksi en voi käyttää siinä 5Gtä.
CC toimii moitteettomasti muilla kuin cmorella. Myös siis urheilussa. Esim MansePPn finaalit näkyi moitteetta.
Mielestäni CC-lähetyksen laadussa oli alenemaa jo viime kaudella, mutta ajattelin pandemiaolosuhteiden nostavan kuormaa. Haasteet lisääntyivät kauden huipennuksen lähestyessä (semit ja finaalit).
Täksi kaudeksi laatu huononi ja näkyi heti Lukon viirijuhlissa. Laadun alenemaa on säännöllisesti CC:lla, mutta ei PC web-puolella.
Olin viikonloppuna reissussa 12~24mbps 4G yhteydessä. Matsien katselusta ei tullut CC:lla mitään edes jälkilähetyksenä. Useita minuutteja latauspylpyrää per erä. Kuitenkin YLE Areenan ohjelmia pystyi katsomaan 720p25 laadulla täysin ilman mitään laatuongelmia tai katkoksia.
Teknisesti paras kausi on ollut TeliaTV:n viimeinen. @Hippa se on tiedossa että 720p50 urheilu vaatii verkolta paljon, noin 10mbps tasalaatuista kaistaa. Chromecastissa on tosin iso muistipuskuri (noin 20 sekuntia liigamatsia), jonka pitäisi tasata yhteyden vaihtelut.
Edit:
CMoren tekninen tuki on vahvistanut minulle ettei DNS asetuksilla pitäisi olla vaikutusta kuin harvinaisissa poikkeustapauksissa. CMoren lähetykset jaellaan Akamain CDN verkosta maantieteellisesti pohjoismaihin kohdennettuna.
Täällä pääasiallisessa katselupaikassa koettiin sekä nykimistä että etenkin tuo puskurointi, joka alkoi toisen erän lopulla ja jatkui koko kolmannen erän.
Nyt tuota ei ole kahteen peliin ollut. Ainoa muutos on ollut se, että lähettävässä iPhonessa on kahden pelin ajan ollut latausjohto kiinni seinässä. Muuten kaikki laitteet ja speksit samoja. En uskoisi itsekään, jos en olisi näkemässä.
Sama huomio minulla tämän päivän pelin osalta. Toimi kun junan vessa kun Android puhelimeni oli kokoajan latauspiuhassa kiinni. Aikaisemminkin on siis ollut puhelimessa reilusti virtaa. Mutta ei koko aikaa latauksessa. Itsellä tuon pätkimisen loppuminen voi selittyä sillä että jaan kännykkäni 5g verkon crhomecastiin. Eli käytössä vain tämä puhelimen verkko ei muuta verkkoa.
Mutta kaiken kaikkiaan erikoista jos ns. normi tavalla CCtä käytettäessä tuolla puhelimen latauksessa pitämisellä on vaikutusta.
Teoriassa laturissa roikottaminen saattaa vaikuttaa puhelinen virransäästöominaisuuksiin ja siten WiFin toimintaan. Pitääpä viikonloppuna mökillä kokeilla.
Toki juurisyy voi olla sekin että laturissa puhelin on kenties fyysisesti eri paikassa.