Liiga-televisiotuotteiden tilausasiat ja hinnoittelu

Eilen koeponnistin Discovery+ Total paketin seuraamalla Lukon, HIFK:n ja naisten MM-otteluita.
TV:n oma appi pelitti mainiosti. Viiveistä ei mitään tietoa kun ei ollut vertailukohtaa, tänään varmaan seurannassa enemmän porukkaa linjoilla.
Ainoa miinus on tuo Discovery plussan kiekkostudio joka muodostuu suosikki-inhokeistani, Juhani “Hymy” Henrikssonista ja Tuomas Grönmanista vaihtuvine vieraineen. Tosin olihan C-Morellakin Karri Kivi joten saakoot anteeksi :grin:

2 tykkäystä

Hei,
kommentoitteko myös virallisesti jotain tuohon minun kirjoitukseeni mihin tuossa viitataan? Esitin hieman eriävän mielipiteen tuohon Telian markkinointiin, kun liittymäasiakkaalle tarjotaan C More Total + -pakettia 29.95/kk mutta eipä se onnistunutkaan kun etu ollut jo käytössä tänä vuonna ja tilaus katkaistu kesäksi. Minun hintani siis liittymäasiakkaana olisi ollut 44,95.

Discovery+total oli ainakin itselleni helppo vaihtoehto. Viime joulukuusta lähtien tuota käyttänyt tv:n appilla ja mobiililaitteilla ja hyvin pelaa. Liigan lisäksi olympialaiset, Cmoren puolelta u20 kisat ja mm-kisat, Eurosportin puolelta sitten snookerit ja tennikset. Ei paljon enempää voi paketilta vaatia tuohon 27€ hintaan.

Oli se siä jo pari päivää sitten, mutta reilu 2 viikkoa sitten, kun sitä Cmoren asiakaspalvelusta kyselin, ni sanoivat, että paketit saattavat muuttua vielä ennen kauden alkua (silloin oli vain total 34,95e) . Ylempänä noita ajankohtia oon tähän ketjuun kirjoittanut, mutta erikoista touhua hieman on. Ehkä D+ ois vieny liikaa asiakkaita, jos olisivat jättäneet pelkän totalin. Ken tietää…

1 tykkäys

Hei! Pahoittelut aikaisemmin saamastasi epäselvästä informaatiosta. Tämän C More Total+ -kanavapaketin saa kyllä keskittämishintaan, vaikka tämä etu olisi ollut aiemmin käytössä. Edun saa lunastettua ainoastaan asiakaspalvelun kautta, eli itsepalveluna verkkokaupan kautta tätä etua ei saa tällä hetkellä lunastettua. //Hanna S.

2 tykkäystä

Kausi voi alkaa: cmore total+ on hankittu. Toimi sen verran hyvin viime vuonna LG tv:n webOS käyttiksellä. En löytänyt Discovery appia LG:ssä joten cmore:lta suoraan

5 tykkäystä

@Isidore 23,99€ riittää Liigaan. Rahaa sekin mutta -25% mainitsemaasi kolmeen kymppiin.

2 tykkäystä

D+ on alkanut kiinnostaa, koska sieltä puolelta näkyy myös talviolympialaiset sekä muistaakseni marraskuun lopussa alkava ampumahiihto. Maksan nykyisestä C More -tilauksestani 30 euroa kuukaudessa. Olisi typerää tilata ampumahiihdon takia Disco C Moren päälle. Ja C Moren elokuvapakettia en myöskään halua tilata tuohon nykyisen C More -tilaukseni päälle.

Jos ottaa Discoveryn vuodeksi, kuukausihinta on 25 euroa. Pelkään kuitenkin, että Discoveryn sisällössä nähdään jossain kohtaa turbulenssia. Vai jääkö Telia vain sivusta seuraamaan, kun porukka menee halvemman ratkaisun perässä muualle.

Eiköhän Cmore luota omaan ohjelmistoon sen verran, ei kaikki kuitenkaan halvan hinnan tai olympialaisten perässä juokse. Ja monelle varmaan uusi tieto palstojen ulkopuolella, että D+ edes näyttää kiekkoa.

Ja tuskin Discoveryn kokoinen pulju tekee 1v diilejä tv oikeuksista. Nappi pohjaan vaan, tai sit meet sillä kk/laskutuksella.

1 tykkäys

Mulla oli vähän vastaava case itsellä. Elisa Viihteen kautta Eurosport paketti, johon tuli D+Sport kylkeen alkukesästä. Tykkään katsella snookeria, niin siksi toi paketti ylipäätänsä. Hintaa ne nosti syyskuun alusta 6,99->9,99 ja samaan aikaan täällä oli keskustelua näistä Liigan hinnoista yms, niin tajusin, että mun kokonaishinta olis noussut yli 30e, kun Liiga oli Telia TV:n kautta (vanhalla hinnalla Tappara passin kautta ostettuna). Irtisanoin molemmat ja otin D+Totalin 26,99, jolla näkee lisäksi myös futiksen Mestarienliigaa ja CHL&Olympia&MM-kiekon. Formulat ja KHL ei nappaa. Otin tuon kuukausimaksun just sen takia, että laitan sen poikki joka tapauksessa snookerin MM-kisojen jälkeen. Syksyllä taas uudestaan niin toi kuukausimaksu tulee lopulta edullisemmaksi kuin vuosimaksu.

1 tykkäys

Minulla taisi olla tämä tuote, ja nyt tuli postista lappu, että Telia tekee palvelumuutoksia johtuen kolmansien osapuolien palvelumuutoksista. Ja ilmeisesti Vsport poistuu tilaukselta.

Tarjoavat premiumia, jossa ilmeisesti lisänä myös vanhat Viaplayn jalkapallokanavat, eli koko Viaplayn urheilutarjonta + liigapassi suolaiseen 45€ hintaan.

Mistäs nyt Liiga + NHL? NFL ollut mukava bonus, kun sekin on näkynyt, mutta karsittavissa…

On aika kova hinta, mutta eipä taida saada kauhean paljon halvemmalla muualta. 100varmaksi en sano, mutta taitaa NHL näkyä vain telian paketeissa tai sitten viaplaylta ja sitten joutuu ottamaan liigan erikseen. Itselläni on pelkkä liiga telialta kun aikanaan oli joukkuepassi (14,90) joka on päivittynyt vuosien varrella liigapassiksi (23,90).

Jos itse olisin NHLlää ja muuta urheilua vailla, niin ottaisin telialta. (Jos ei muualla ole halvempaa pakettiratkaisua) Ihan vain kun itselläni on sovellus toiminut aina moitteetta ja chromecastin kautta näkyy teeveessä.

Minulla on köyhän miehen NHL ja NFL -paketti Elisan kaapelikortin kautta (näkyy muutamia matseja viikossa = “Viasat Urheilu” -kanava vapaassa katselussa) ja Liiga+muuta “Discovery+ Total” -paketin kautta (=Liiga, Cmore Max, Cmore Sport 1-2, Eurosport 1-2, KHL).

Ps.

Ylekin alkaa näyttämään muutamia NHL-matseja vapaasti:

Ylen ensimmäisten NHL-pelien aikataulu

Sunnuntai 30.1. klo 20.00
NY Rangers–Seattle

Sunnuntai 27.2. klo 20.00
Carolina–Edmonton

Lauantai 12.3.
Klo 19.30
Nashville–St. Louis
Klo 22.00 Carolina–Philadelphia

Kaikki ottelut suorina lähetyksinä TV2:ssa ja Yle Areenassa.

3 tykkäystä

Olen parisen vuotta ollut CMore Total+ -asiakas jotta näen Liigan ja perheessä katsotaan jonkun verran sarjojakin. Onkohan nyt tosiaan niin, että vaikka F1 jäi pois valikoimista, hintaa ei aiota tässä paketissa alentaa? 29,95 on kipurajoilla muutenkin. No kun tämä jääkiekkokausi (ml.MM-kisat) saadaan päätökseen niin ehdin jonkin aikaa mennä kevennetyllä ennen Pitsiturnausta.

2 tykkäystä

Hyvä huomio Ehkä sinne pitää laittaa viestiä, että nyt kun tuote on “downgreidattu” hinnoittelun pitäisi seurata, ja nyt kun ei ole niin käynyt niin hei hei. Tuskin oma-aloitteisesti tekevät mitään, nyt kyllä pitänee pudottaa tämä siihen “sarjat” tasoon, oliko vajaa 10€/kk ja ottaa liiga ja formulat muualta.

1 tykkäys

Helpoten saat hinnan alentamisen irtisanomalla paketin kesäkaudeksi.
Itse en usko, että kyseisen paketin hintaan tullaan pudottamaan.

Ehkä isompi kysymys on mitä sisältöä pakettiin kesäkaudeksi keksitää palveluntuottajan puolelta, että isompaa irtisanomisaaltoa ei tule? Ralli ei kuitenkaan F1 korvaajaksi täysin riitä.

4 tykkäystä

Tägäänpä piruuttaan @TeliaPartio kun olen tässä nyt aamulla kolme kertaa jonottanut Minun Telian aspaan ja pudonnut kaksi kertaa jonosta ja kertaalleen katkaistiin, kun en ehtinyt vastaamaan asiakaspalvelijalle sillä minuutilla kun tämä avasi chatin. Nyt sinne jonoon ei edes pääse enää.

Vaihdoin tammi-helmikuun vaihteessa mobiililaajakaistan tilaamisen yhteydessä puhelimitse Liigapassin C More Hockeyyn. Siis kanavapaketin piti vaan vaihtua ja hinnan pudota 27,90 → 24,95/kk. No nyt tuli 45 € lasku jossa on Liigapassia 10.2.-2.3. hintaan 20,93 €. Efektiivisesti siis maksaisin nyt Liigan katsomisesta enemmän kuin ennen, vaikka tuon jyvittäisi kuudelle kuukaudelle.

Vahvasti haisee scam, koska mistään irtisanomisajasta Liigapassin osalta ei sanottu mitään, vaan piti olla ainoastaan tuotteen vaihto toiseen.

Onhan tää kiinnostava teema. Telialta liiga+nhl helmikuun loppuun 39,90/kk. Maaliskuun alusta tarjottiin: liiga+V-premium 44.90 MUTTA edellyttää tv-kortin tai telia digiboxin, aiemmasta poiketen. Periaatesyistä en mitään lisälaitteita tai kortteja enää nykyään, langattomana aikana, hanki. Periaatteesta sitten maksetaan: 27,90/kk liiga Telialta + uutena Elisa-Viaplay tilaus 39,90/kk; perusidea siis, että toimivat normaaliin tapaan täysin langattomana.

Voi olla, että muutokset eivät perustu pelkästään markkinaan vaan siellä on toisen toiselle asettamia sopimusehtoja mukana hinnoittelussa mutta voi kai sanoa, että jos ei halua palata historiaan ja hankkia lisälaitteita katsomisen iloksi, siitä pitä maksaa aika paljon ylimääräistä.

Mulla kävi täsmälleen samanlailla, ymmärsin kun otin sen cmore hockeyn että vaihtuu vaan telia tv liigapassi siihen. No vaihtuhan se mutta tuli päällekkäistä maksua.

1 tykkäys

Paketin vaihdossa on ollut 30 päivän irtisanomisaika ja summasta päätellen päällekkäistä laskutusta on veloitettu samasta sisällöstä. Eli kun jono pikkasen rauhottuu niin ehdottomasti yhteyttä chatin kautta niin korjataan tuo lasku. Chat palvelee 24/7, joten tuo voidaan katsoa kuntoon mihin vuorokauden aikaan tahansa.

//Merja

1 tykkäys