Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2026-27

Kyllä Ilveksen pelaajabudjetti on ollut ihan sarjan kärkipäätä. Väitän että sillä kaudella, kun hommasivat Nikun, niin oli sarjan isoin pelaajabudjetti.

Kuinka kauan asia on näin, niin se on toinen tarina.

3 tykkäystä

Olisikohan ihan vain siksi, että Ipalla on top5 pelaajabudjetit vaikkapa viideltä viime vuodelta siis yhteensä? Pieni ei tarkoita Jukureita tai Ketterää.

4 tykkäystä

Rostereita on kiva vertailla pitkin kesää ja hakea niistä vähän osviittaa tulevaan kauteen. Mutta sitten jos verrataan nyt vaikka Ilvestä esim Lukkoon, JyPiin tai Jokereihin niin raivopää Niemelä syö niin pahasti kollegansa elävältä että pelaajien nimet voidaan periaatteessa unohtaa.

Tässä vaiheessa kautta Kärpät ja IFK on aina vahvimmillaan. Siihen nähden varsinkin ensin mainitun tilanne vaikuttaa varsin heikolta.

Jahka Jatkoaikaan ilmestyy McTorson ennakko niin kyllä Kärpät Tapparan edellä on. Take my word.

3 tykkäystä

Torso taitaa tehdä nykyään jotain maksullista johkin päin mediaa, että ei välttämättä nähdä kaverilta voimanostoja ennakkoja jatkoajassa

Valitse tämän hetken tietojen mukaan mielestäsi ensi kauden 8 parasta joukkuetta ja paina äänestä.

  • HIFK
  • HPK
  • Ilves
  • Jokerit
  • Jukurit
  • JYP
  • Kalpa
  • K-Espoo
  • KooKoo
  • Kärpät
  • Lukko
  • Pelicans
  • Saipa
  • Sport
  • Tappara
  • TPS
  • Ässät
0 äänestäjää

No tämähän meni mielenkiintoiseksi, yllättävän paljon noita vielä tällä hetkellä, jotka eivät ole saaneet yhtään ääntä..

1 tykkäys

Mitenhän varsinkin nuo lähtökohtaisesti alemman kastin joukkueet suhtautuu tulevaan kauteen. Runkosarjassa on jo niin kova panos. Kannattaako sinänsä edes miettiä pudotuspelejä. Lataa vaan kaiken panoksen runkosarjaan ja kaikki sen jälkeen on plussaa. Toki jotenkin noin ne varmaan on tehneet tähänkin saakka, mutta nyt vielä korostuneesti. Tuolla on useampi joukkue mille sarjassa säilyminen on iso voitto.

Eikä tuolla ole edes isot seurat turvassa, jos hommat lähtee väärään suuntaan. Sekin nähtiin viime kaudella (Kärpät). Tai Tapparan tuloskunto toissakaudella (onneksi vasta joulun jälkeen).

Tässä kohtaa putoajaksi on aika helppo nimetä Jukurit. Sitten tulee Sport ja Pelicans. Mikä on Kerhon tilanne.

Veikkaan että noista ainakin kaksi putoaa ja sitten ehkä joku yllätys.

En näe kun Tapparan varmana top8, kaikki muut ovat isoja kysymyksiä täynnä tulevaan kauteen

1 tykkäys

Tepsi on tehnyt hyviä hankintoja. Friman, Paajanen, Ikonen ja Bryggman. Tähän vielä jatkava Savinainen, niin on johtajuutta joukkueessa. Voi olla ihan hyvä keitos. Mutta Turku on Turku.

1 tykkäys

Tuo Tapparan kausi jää elämään kuriositeettina jonkalaista en itse ole ollut muistikuvieni mukaan ikinä todistamassa. About puoli kautta oli liigan paras joukkue ja about toisen puolikkaan muistaakseni liigan 3.(?!) huonoin joukkue? Jotain ihmeellistä siinä tapahtui ja kurssia ei saatu mitenkään korjattua.

1 tykkäys

Mietin olisiko tarvetta äänestykselle/veikkaukselle siitä mitkä kolme joukkuetta putoavat, mutta tuo @Rasse :n kahdeksan parhaan äänestys tavallaan hoitaa senkin homman: HPK, Jukurit ja Sport ovat jääneet äänittä eli nuo voidaan kai hiljaisesti hyvästellä. :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 tykkäystä

Itse veikkaan että Sport, Jukurit ja K-Espoo tipahtaa. Toinen asia on sitten meneekö jonkun seuran talous siihen kuntoon, että ei pysty jatkamaan listaan voitaneen lisätä Pelicans.