Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2026-27

Jotenkin sellainen fiilis että osa näistä isolla rahalla panostavista floppaa huolella.

Kärpillä ei oo oikein vieläkään mikään kummonen nippu, joo top6 ja eka pakkipari ok mutta muuten aika nihkee.

HIFK kanssa, pakistossa muutama arpa(rotaatio ukkoja Timråsta) ja 1C on näillä näkymin Lehterä.

JYP lähtee edelleen kahdella todella keskiverto veskarilla kauteen niin ei sekään oikein vakuuta mutta muuten rosteri on ihan ok.

Toki ihan liian aikasta tehdä mitään sen isompia johtopäätöksiä kun ei ole pelattu pelin peliä.

2 tykkäystä

Totta kai! Se kuuluu ah niin Jokereihin.

3 tykkäystä

Näin oon kuullut.

1 tykkäys

Jokerit top 9:

  • Curry - Nikkanen - Fortier
  • Kalapudas - Virta - Kuusla
  • Hännikäinen - Forslund - Tuulola

Tappara top 9:

  • Fabre - Suvanto - Lindqvist
  • Rautiainen - Mattila - Blichfeld
  • Haapala - Räsänen - Simontaival

JYP top 9:

  • Huovila-Lassila-Tukiainen
  • Pesonen-True-Ojantakanen
  • Torgersson-Mäkinen-Puustinen

Kärpät top 9:

  • Nilson - Koivistoinen - Räty
  • Erholtz - Hirvonen - Kantner
  • Anti-Roiko - Tikka - Okany

IFK top 9:

  • Huuhtanen- Lehterä- Marleau
  • Liukas - Uronen - Repo
  • Vanhatalo- Joki - Pakarinen

Ei tuo Kärpät nyt niin huono nippu ole.. samoin tuo JYP on todella kova. IFK vähän kahden vaiheilla. Isoja pelaajia paljon melkoisia pelejä edessä kun muistaa Jokisen pelitavan. Sanoisin silti, että Jokerit on ykkös haastaja Tapparalle. Ilves vielä puuttuu..kun eivät ole joukkuettaan julkaissut.

Nilsson taitaa olla 4 kentän ukko Kärpillä ja Päkkilä 1-3 kentässä.

3 tykkäystä

En osaa sanoa.. Räty ja Koivistoinen soittaa ykkösviulua Kärpissä. Nilson on enemmän puolustavampi.. Ja Allsvenskanisssa yli 60 pistettä kahdella kaudella Djurgårdenissa. Kyllä tuollainen on ihan hyvä tekijä Liigassa ja ehdottomasti Kärppien top 9 pelaaja.

Jokereilla on kovat nimet paperilla; kuin Kärpät menneellä kaudella. Valmennus: joukkueessa Valtosella, johon tuskin kukaan luottaa, on valmiiksi päällystakki aitiossa eli Hahl, joka tullee korvaamaan Valtosen jossain vaiheessa kautta. Kuvio, kuin Dufvan stunttaukset milloin missäkin. Sanoisin, että suorastaan maksimaalisen huono viritelmä valmennusryhmän osalta. Kaikki siellä varmaan tietävät kuvion, joten jännitteet sen mukaiset? On suorastaan käsittämätöntä, että joukkueeseen investoidaan rutkasti mutta valmennukseen ei.

2 tykkäystä

Valtonen on Jokerit projektin näköinen valmentaja..pitkää historiaa pelaajana seurasta. Eikä hän nyt aivan surkea valmentaja voi olla kun valittiin Mestiksen parhaaksi valmentajaksi. Edellisen voitti Dufva.

Valtteri Immonen myös kokenut valmentaja, jolla palkintokaapissa mestaruus ja takana 10 vuoden pätkä Davosin organisaatiossa. On muuten paljon kovempi CV kuin muutamalla päävalmentajalla ensi kaudella. :thinking:

Kukas huippupäävalmentaja Jokerien olisi pitänyt hankkia? Jussi Tapola?

Nimiä kehiin sellaisista joiden tiedätte olleen vapaana silloin kun Jokerien liiganousu varmistui? Pitkäänhän senkin vatvominen kesti, ja kaikki huippunimet on tehneet sopimukset jo ajat sitten muualle siinä vaiheessa.

Tomek on vähän työharjoittelija, mutta kuitenkin jo kohtuullisen kokenut ikäisekseen. Lisäksi tuo jatkuvuutta mennä samalla johdolla vielä tämä kausi ja vaihtaa jos on tarvis. Eikä nimekäs valmentaja tuo autuutta, TJEU Kärpät Laten tai Karjalaisen johdolla.

Jokerit on vaikeasti ennustettava joukkue suuren vaihtuvuuden takia. Kaiken mennessä nappiin voisi mennä pitkälle, mutta HIFK-tyylinen sukelluskin on mahdollinen.

1 tykkäys

Lukolla on ihan hyvä nippu…top 4 kevyesti!

Niinkuin viime kaudellakin. Kyllä Lukon tippuminen ekalla kierroksella vähän yllätti. Ehkä siitä on jotain opittu.

2 tykkäystä

Niin kauan kun Sahlstedt yrittää Lämsän kautta saada sen Pekka Virtamaisen pelitavan rullaamaan väkisin vaikka Tomppa sitä ei osaa peluuttaa niin Lukko ei tule menestymään vaan kosahtaa jatkossakin samalla tavalla. Jos tuosta on jotain Raumalla opittu niin ehkä sitten mutta en usko.

Lukolla on poikkeuksetta ollut joka vuosi kova rosteri mutta mä väitän että esim Almarin lähtö pakistosta on odotettua isompi palanen jota ne tulee kaipaamaan jossain vaiheessa takaisin. Myöskään en vaan jaksa uskoa siihen että Raanta pystyy pelaamaan sitä 40 peliä vaan taas arvuutellaan että kuka hankitaan kolmosveskaksi kun se Salonenkaan ei vielä ole selkeä ykkönen.

Lukon kohdalla on valtavasti potentiaalia mutta samalla myös kysymysmerkkejä.

3 tykkäystä

Jotenkin haistan itse Nilssonista TPS:n kuluneen kauden Linus Nässenmaista floppia. Kyllä Päkkilä miljoona kertaa sadasta ennen häntä kärkikenttiin

1 tykkäys

Ilves julkaisi kokoonpanon.. ja no kyllä tuolla pudotuspeleihin mennään, mutta jos tuolla ollaan top 4 Hölö on kauden valmentaja :thinking:

1 tykkäys

Ihan laadukas rosteri Ilveksellä on. Kyllä tuolla pitäisi kilpailla neljän joukkoon pääsystä ihan realistisesti.

Johansson oli paha menetys. Omasta mielestä oli Ilveksen paras pelaaja ja pelin moottori. Samoin Kucerik iso menetys.

Kilpailu kyllä kovenee ja monilla muillakin on hyviä rostereita.

Mutta niin moni muukin asia merkitsee kuin vain nimet selässä.

2 tykkäystä

Jokerit top 9:

  1. Curry - Nikkanen - Fortier
  2. Kalapudas - Virta - Kuusla
  3. Hännikäinen - Forslund - Tuulola

Tappara top 9

  1. Fabre - Suvanto - Lindqvist
  2. Rautiainen - Mattila - Blichfeld
  3. Haapala - Räsänen - Simontaival

JYP top 9:

  1. Huovila-Lassila-Tukiainen
  2. Pesonen-True-Ojantakanen
  3. Torgersson-Mäkinen-Puustinen

Ilves top 9:

  1. Kos - Jasek - Lööke
  2. Henmaan - JMJ - Török
  3. Hynninen - Borg - Haataja

Tuossa vertailun vuoksi JYP, Tappara ja Jokerit. Mielestäni Ilves on noista heikoin mikä on kyllä ihme kun vertailee resursseja :thinking:

2 tykkäystä

Veikkaan muuten jo nyt, että Tepsi parantaa viime kaudesta. Kuinka paljon, niin jää nähtäväksi. Mutta Tepsi voi yllättää.

Paljon on tuotu johtajuutta joukkueeseen ja tuodaan, jos se Paajanenkin sinne siirtyy. Savinainen, Friman ja Paajanen on aika korkean profiilin johtajia mm.

Ikonen ja Brygmann myös laadukkaita hankintoja.

Veikkaan myös Savinaisen pelaavan hyvän kauden jos pysyy terveenä. Siis ottaen ikä huomioon.

2 tykkäystä

En ymmärrä miten täällä kuvitellaan että Ilveksellä olisi jotenkin isot resurssit? :thinking: Ilves on sijoittanut rahaa jalkapalloon eikä jääkiekkoon. Jääkiekko on tappiollista toimintaa ja viime kausi ei ollut taloudellisesti mitenkään onnistunut. Kiitos CHL ja kyllästyneen yleisön.

Tässä on kokonaan unohtunut Lukon rosteri..

Lukko top 9:

  1. Beaucage - Ruohomaa - Liedes
  2. Al. Saarela - Robert - Tuuva
  3. An. Saarela - Virtanen - Krannila

Nyt kun käynyt muiden joukkueiden kokoonpanoja läpi, niin Tappara selvästi ykkönen (ja on vielä sopimuksia julkistamatta) mutta sen jälkeen tuleekin 7 joukkueen porukka missä todella tasaisia kokoonpanoja. Melko lailla on kahden kerroksen porukoita ensi kaudella :thinking:

Samassa Areenassa paremmalla porukalla Tappara tekee 0 tai voittoa. Ilves huonommalla porukalla tappiota. Kyllä Ilveksellä on resursseja..

2 tykkäystä