Liigan otteluohjelma kaudella 2016-17

Perjantai 16.9. klo 18.30

Jukurit - Sport
JYP - Ilves
KalPa - Pelicans
Lukko - HIFK
KooKoo - SaiPa
Tappara - Ässät
TPS - Kärpät

Ilvestä vastaan olisi ollut kiva nostella viiriä kattoon, mutta se kai ei ollut edes vaihtoehto? :tappara: :kannu: Ilves on ensimmäisessä keskinäisessäkin kotijoukkue.

Porilaiset pääsevät siis seuraamaan viirin nostoa. Kärpät olisi kelvannut (olikos se toissa kaudella kun oltiin samassa tilanteessa Oulussa) mutta käy se näinkin :smiley: Joka tapauksessa pääsee todistamaan mahtavaa tapahtumaa!

“Pitkä odotus päättyy tällä viikolla, iso päivä on lähellä. Pysy kuulolla. #liiga” Kyseessä siis otteluohjelma näemmä.

Kyllähän nää ns. keskikastin/peräpään joukkueet on taloudellisesti paras vaihtoehto viirin nostoon. PL Ilves. Miksi?
Koska, Ilves,Jyp,Hifk, Kärpät ja Lukko vetää muutenkin hyvin yleisö halliin niin rahallisesti on parasta ottaa joku vähemmän kiinnostava joukkue vastaan ja viiri kattoon. :smiley: Toki tässä tapauksessa joku Kalpa olis ollu paras vaihtoehto :smiley:

3 tykkäystä

Olisin ollut HIFKin kannalla tuossa viirinnosto avauksessa, vaikka se olisikin ollut puukon kääntämistä haavassa. Noh näillä mennään, ehkä se paikallinenki olis ollut paikallaan.

Ot, koska liittyy ensimmäisen pelin mainostamiseen 16-17 Liigan toimesta:
Liigan sivujen tekstistä osui silmään Tapparaan liittyen, että “… 13. mestaruusviiri…”
Niin, onhan ne 3 ekaa katossa olevaa viiriä vaihdettu TBK:n logoihin.

Muutama kausi sitten Liiga päätti, että kauden alkuun tulisi aina finaalirevanssi, mutta yhden kokeilun jälkeen tajusivat kuinka kakka idea se oli…

Ei hitossa Kalpaa meidän juhlapeliin! He ovat pilanneet jo:
-Ojasen viimeisen pelin (Tappara hävisi ja putosi puolivälierissä)
-Ojasen paidan nosto (Tappara hävisi)
-Marjamäen muisto-ottelu (Tappara hävisi)
Joten pysykööt kaukana viirin nostajaisista.

Ässät sopii erittäin hyvin. Nyt ympyrä ikäänkuin sulketuu. :slight_smile:

1 tykkäys

Nopeella laskulla Tappara ei pelaa kertaakaan väsynyttä joukkuetta vastaan ite levänneenä, mutta ite pelaa väsyneenä levänneitä vastaan ties kuinka monta kertaa. Palvelee kevättä.

Vuodesta toiseen sama juttu, joten uskon, että kyseessä on haluttu muutos :wink: Nyt mennään ties kuinka monetta kautta putkeen sillee, että vastuksella on jatkuvasti lepoetu. Toisaalta, Tapparan dieselmäinen pelitapa saattaa jopa toimia siinä paremmin. Viime kausilta oppineena oon huomannut, että Tapparalle ei ainakaan vielä ikinä oo sopinut se, että päästään itse levänneinä peliin. Yleensä tuloksena luokaton, ylimielinen ja heikko esitys. Päästiinhän tuossa viime kaudella muutama kerta levänneenä kokeilemaan ja tulos…no joo :smiley: Mm. Blues voitettiin “nipin napin” lepoedulla.

Itse kyllä ihmettelen etti Liiga ja seurat ole tästä “epäkohdasta” päässeet vieläkään eroon. En mitään lepoetua kaipaa vaan tasapuolisia lähtökohtia.

Äkkiseltään räknättynä lauantaipeleistä sen verran että Ipalla ja Kerholla on 12 lauantain kotipeliä ja meillä on 7.

Liigahan menee tunnetusti talous edellä ja urheilullisuus perässä. Pelipäivissä katsotaan yhä useammin sitä, mitkä vastustajat kiinnostavat massoja ja miten saadaan hallille paras myynti. Aika paljon oon kuullut, että itse “hardcore” fanit haluaisivat kovasti vanhan ti, to, la -pelirytmin takaisin, mutta ti / to myynnit on olleet niin pahassa laskussa jo vuosia, että seurat eivät halua pelejä näille päiville määräänsä enempää ja yllättäen kaikki haluavat noille päiville vieraspelejä. On siinä sitten suunnittelemista Liigan toimistolla, kun seurat haluavat yhtä, Liiga toista ja kannattajat kolmatta. Urheilullisuus ei ole se “pohja”, jolle rakennetaan, ei seuroissa tai Liigoissa, joten turhapa sitä marista sen enempää.

Toki jääkiekossa lähtökohtaisesti (huom. oma mielipide) markkinointi ja asiakaslähtöisyys ovat vielä kohtalaisen utopistisia ajatuksia ja monet seurat haluavat ns. helppoa rahaa eli mieluummin siirrellään olemassa olevaa tapahtumaa ristiin rastiin kuin yritettäisiin kehittää itse pelitapahtumaa.

Useampikin seuradirikka kertonut, että esim. perjantai paljon parempi pelipäivä yritysmyynnin kannalta kuin lauantai. Toki tuo lauantai varsin ideaali päivä vähän kauempana asuville kannattajille.

1 tykkäys

Perjantaipelejä näyttää olevan 6

Pelipäiviin sen verran, että taisi Jokerit olla ainoa, joka halusi kotipelejä paljon ti-ke-to yritysten takia.
Tästäkin syystä tervetuloa narrit takaisin joskus. Olisiko jo 2017-18 aika palata?

kyllä Tappara Ouluun laitettiin muttei kissoja Tampereelle???

mistä ja miten saisi Tappara-peli iLuuriin kalenteriin?

Joskus oli jossain juttua, että seurat itse saavat hyvinkin paljon vaikuttaa siihen, kuinka paljon rahakkaita pe-la -pelejä pelaavat. Tampereella tietysti rajoitteena on se, että kaksi joukkuetta käyttää samaa hallia ja CHL:ään osallistuvilla seuroilla on vielä lisärajoitteita. Kyseisestä syystä esimerkiksi Bluesin ja Tapparan välillä oli viime kaudella kuitenkin hurja ero back to back -kamppailujen määrässä. Mikki on luonnollisesti talousmiehenä pyrkinyt maksimoimaan viikonloppupelien määrän.

Viime kaudella ne ainakin ilmestyi tuonne Tapparan sivuille, kannattaa väijyä Ottelut-sivua josko niin kävisi nytkin.

tuolta, oikeassa reunassa puolivälissä sivua linkki lataa kalenterina:

Linkki vie liiga.fi:n sivulle

edit: kännykällä vasemmassa reunassa näköjään.