Tapparan yleisömäärät 2016-17

Tässä ketjussa seuraillaan ja spekuloidaan Tapparan kauden 2016-17 yleisömääriä.

Ensimmäinen kotiottelu veti odotetusti täyden tuvan. Kuluvalla viikolla kaksi kotimatsia: tiistaina Tappara-Kärpät ja perjantaina Tappara-TPS. Toivottavasti noissa päästään 4700 kieppeille.

3 tykkäystä

Vastassa yleisesti ottaen kohtuu kiinnostavat joukkueet. Liekköhän Turusta tulossa fanilaumaa mylvimään Hakamettään?
Kärpät-peli taasen tiistaina, mutta Kärpät on aina Kärpät. Kyllä itse odottaisin Kärpät peliin sellaista noin viittätuhatta henkeä, ja TPS-matsiin sitten hiukan vähemmän. 4700 varmasti ihan hyvä luku, mutta itse odottaisin jotain 4850 keskiarvoksi näiltä kahdelta matsilta.

Vaikka Tepsi onkin yksi Liigan perinteisemmistä jengeistä niin jostain syystä ei ole vetänyt kovin kaksisia yleisömääriä: 2010-luvu keskiarvo 5058 ja vielä tarkennettuna syyskuulta 4354. Viime syksynä perjantai-peli veti 4578.

Kärpät on sitten vetäneet runkosarjassakin hyviä lukuja. Viime lokakuun alun (to) maali-iloittelua seurasi 4678 katsojaa.

Jos nuo viime syksyn luvut ylittyy niin eteenpäin on menty.

1 tykkäys

Mitä @Messi n laskuri näyttää tän päivän Kärpät otteluun?

Kalakulaattori lyö tyhjää. Sanoisin, että 5000 ±200

4500 jos sitäkään.

Aikalailla katsomokartalla klo 10:45 puolillaan halli eli alle 4000.

Istumapaikkoja oli mennyt eilen joku 3200. Siihen päälle seisomapaikat ja aitiot, eli yhteensä joku 4200. Pelipäivänä yleensä myyty 200-500 lippua.

Todella nätti lukema syyskuiselle tiistai-illalle.

2 tykkäystä

Optimismillä pärjää pitkälle, jopa yli 5000:n. :slight_smile:

Ainakin itse olen positiivisesti yllättynyt yleisömäärästä. Noin 400 hengen parannus viime kauden vastaavaan matsiin. Ja perjantaina kaikki halliin.

1 tykkäys

Eiköhän perjantaina palkita joukkueen hieno alkukausi vieläkin kovemmalla yleisöryntäyksellä :wink::tappara:

2 tykkäystä

Yleiseen taloustilanteeseen ja Liigan yleisömääriin verrattuna tämä viikko sujui Tapparan osalta varsin mukavasti: Kärppiä vastaan 5108 (lokakuu 2015 4678) ja Tepsiä vastaan 4738 (syyskuu 2015 4578). Eli viime vuotiset vastaavat pelit ylittyivät hienosti.

6 tykkäystä

Niinpä. Talous on pikkuhiljaa kasvussa.

Tapparalla huomenna vastassa kotona Lukko. Viime kaudella vastaava peli alkukaudesta (ke) veti halliin 4259. Jos tuo ylitetään niin parannusta tapahtunut, toki joku 4500 pitäisi olla minimi joka peliin.

4339 taitaa olla päivän luku Lugu-pelissä. Aika marginaalinen “parannus” viime kauteen.

Jep. No jonkin asteinen “torjuntavoitto”. Mutta tällaisilla kotiesityksillä ei satunnaiskatsojat kyllä halliin eksy.

Kattelin tuossa ensi lauantain karttaa, ja hyvältä näyttää. Yli 6000 mennään, jopa 7000 mahdollinen.

7 tykkäystä

Hienoa, sanoivat myös toimistolla että stadilaisiakin on tulossa jonkunmoinen porukka. Tunnelma kohoaa.

Kiva juttu. Annetaan tunti turpaan ja sit kotio ihmetteleen miksi kehäteitä on jo kolme.

3 tykkäystä