Kenenkään verotietoja ei itseasiassa salata. Henkilö voi kieltää verottajaa laittamasta tietojaan esim. tietyn alueen kovatuloisimpien listaan, joita media verottajalta pyytää. Kyseisen henkilön tiedot on kuitenkin annettava, mikäli niitä erikseen pyydetään.
Verohallinto tekee valmiiksi toimittajien työt: toimittaa valmiit listat median hakukoneisiin. Ilmeisesti Ruotsissa saa suoraan verohallinnosta tiedot yksilöidyllä pyynnöllä eikä ’massatoimituksin’, joten toimittaja joutuu tekemään työt juorunnälkäisen yleisönsä eteen. Tätä voisi harkita tännekin.
Kuinka moni listoille nykyisin päässyt on sinne joutunut, kuinka moni halunnut itse? Mitä hyödyttää tietää, että joku liigapelaaja on ansainnut 18t€ ja toinen 19t€ vuodessa?
Näistä verotiedoista ei edes pysty saamaan tietoa, paljonko pelaaja on tienannut. Pitäisi lisäksi tietää paljonko pelaaja on rahastoinut/nostanut rahastosta rahaa, sekä muut mahdolliset palkkatulot.
Itse kannatan verotietojen julkisuutta, mutta verotiedot pitäisi aina yksilöllisesti jokaisesta erikseen. Verottaja voisi palvelusta muutaman euron veloittaakkin minun puolestani.
Sanomalehtien listaukset lisäksi ovat laiton henkilörekisteri.
Mäkin olin joskus sitä mieltä, että hyvä juttu, kun on avointa. Nyt näen punaisen häivähdyksen lisäksi virtuaalivaluutan perässä oleville “hyvän” profilointityökalun.
Mutta miesten palkkakehitys näyttää edelleen olevan hyvä jääkiekkosektorilla. Se on myös hienoa, että Suomessa pidetään kiinni ambitiovastaisista perinteistä.
Ikonen Jasse Kärpissä noin 180k ja Heponiemi päältä 30k sekä Kristof. Mitä ihmettä, huh mikä diili Ikoselle ![]()
Mielestäni kaikkien verotiedot saisivat olla julkisia. Nyt tämä eriarvoistaa hyvätuloisia. Ainakin NHL:ssa palkkojen avoimuus on nostanut pelaajien tulotasoa.
Miten lienee valmentajien verotiedot? Oikeastaan kiinnostaa mihin hintaan Kivi valmensi naapurissa ja miten eri seuroissa arvostettiin valmentajia noin rahalla mitaten.
Kaikkien tiedot ovat julkisia, saa pyytämällä verotoimistosta. Verottaja palvelee erikseen mediaa, ilmaiseksi, lataamalla heille juorulistat hyvätuloisista pakettina heti aamusta.
Minusta he palvelevat tuolla itseään, sillä muuten he joutuisivat erikseen tulostamaan noita tietoja monille
Siellä toimistossa on verohallinnon tietokoneet, josta toimittajat etsivät haulla yksitellen ’pienituloisia’. Ei heitä sentään ihmisen tarvitse joka kysymykseen siellä palvella. Mutta on siis edes jotakin kenttätyötä toimittajalle pelkän dramaattisen otsikon keksimisen sijaan.
Johan Motin 175 000€
Jasse Ikonen 182 000€
Jyri Marttinen 166 000€
Finleytä en edes mainitse mutta onhan tämä…
Ei hyvää päivää sentään ![]()
![]()
Antti Pennanen 107 000
Emmää tierä, mutta nyt joku kolehti pystyyn!
Tapparamiäs ja tulot alta 9000€.
Tuu ny vaikka mulle hommii jos luet tän viesti.
En tiedä kenestä on puhe mutta jos töitä tarjolla lähden mieluusti joksikin aikaa ennenkuin mahdollinen USA:n työ toteutuu. Olen myös Tapparanmies ja kortistossa about ekaa kertaa ikinä.
Yhteisöjen voima on kyllä valtava
Voi Antti-parkaa, kun meni möläyttämään työttömyytensä julkisuuteen. Nyt sitten rupeaa tulemaan työtarjouksia ![]()
Onhan se kyvykkääksi havaittu. Murtautunut jopa kansalliseen tietoisuuteen. Hyvä Antti! Valikoi sitten semmoinen tarjous, joka ei häiritse - tiedät kyllä mitä. ![]()