Liigan pelaajien ja valmentajien verotiedot 2018

Pelaajien palkoista aina välillä keskustellaan, joten parempi varmaan avata verotiedoille oma ketjunsa tälle kaudelle – vaikkakin vastaavat eivät ole aikaisemmin ole olleet mitään hittejä.

Kristian Kuuselalla oli hyvä verovuosi:

Kuusela Kristian Martti-Mikael 222 734

Satunnaisotannalla tarttui verrokiksi Lasse Kukkonen:

Kukkonen Lasse Juhani 217 566

3 tykkäystä

Rautakorpi Jukka Tapio 177 323€

Halvalla ei saa hyvää?

Kaskinen Kalle Olavi 105 322

2 tykkäystä

Ei saa ei :joy::joy:

1 tykkäys

Kyllä se Jukka saa aika kovaa palkkaa. Vertailun vuoksi Marjamäki 296 799e ja Westerlund Ufassa 2018 104 011e.

Aika yllättäviä summia… olisin luullut esim Bloodin olevan halvempi.
Puhumattakaan Leimusta.
Tuukka taas vetää rakkaudesta lajiin.

1 tykkäys

Ulkkarit ei kaiketi laita osaa rahastoon?

Mitä palkkoihin tulee:

Ammattilainen saa ammattilaisen liksan. Esim. Rautakorpi ja Kuusela on palkkansa ansainnut.

Todella monella kiekkoilijalla on mitättömän pienet pääomatulot eli hyvin maksetaan veroja.

2 tykkäystä

Täältä voi katsoa pelaajien palkkoja kaikista joukkueista. Kyllähän tuossa muutaman kohdalla meni meni monttu auki totaalisesti.

Tämä päivä on ihan perseestä minun mielestäni. Miksi näitä tietoja pitää julkistaa?

10 tykkäystä

Mun mielestä taas tämä päivä on yksi tärkeä avoimuuden päivä. Jos joku kadehtii jonkun toisen tuloja niin ongelma on kadehtijalla - ei tienaajalla. Näin minä sen ajattelen.

Ammattilaiset saavat ammattilaisten palkkaa. Jos joku tekee itselleen hyvän uran ja saa isoja ansiotuloja niin jotakin hän on tehnyt toisin kuin vaikka minä. Toisaalta raha ei määrittele kaikkia ihmisiä - olen onnellinen pienillä tuloillani toistaiseksi. Ja tiedän myös, että luonteeni on sellainen, että minusta tuskin koskaan on noille listoille pääsemään.

11 tykkäystä

Mielestäni pelaajien palkkoja on mielenkiintoista tutkia ja katsoa miten pamput on onnistunut joukkueen rakentamisessa. En minä tässä ainakaan kadehdi jonkun Jasse Ikosen posketonta liksaa, vaan joukkueen rakennus edellä. NHL:ssä nämä on julkisia ja sitä kautta tämä herättää mielenkiintoa.

13 tykkäystä

Jokereitten Sami Lepistön pisteet viime kaudella 7+22 tienistit 588 946e, hohhoijaa.

1 tykkäys

Laatu maksaa. Leppä tienaa toki liikaa kykyihinsä nähden, mutta ei arvoa mitata vain tehoissa. Ja Jokerit maksaa vieläpä korkeamman verotuksen takia enemmän kuin muut KHL:ssä.

Avoimuudella (läpinäkyvyydellä) voidaan tarkastella verotuksen oikeudenmukaisuutta ja rakennetta. Veronlainsäädöksiä käsittääkseni tehtykin julkaisujen jälkeen.
Yli 100 000 tulot voidaan salata. Ilmeisen helposti ovat hakemukset menneet läpi.

Mutta miksi se kuuluu muille mitä joku tienaa tekemisellään?
Ainoa syy mitä keksin tälle toiminnalle on ihmisten uteliaisuus.
@Ranari verotuksen oikeudenmukaisuus on nähtävissä ilman näitä tietoja. Mm. täältä löytyy tarvittavat tiedot.

3 tykkäystä

Ei mitenkään. Yksityisyydensuoja jää median veromässäilyn alle.

1 tykkäys

Mielestäni tämä riippuu mm. alasta, jolla kyseinen henkilö on töissä.

Ihan mielelläni näen näitä pelaajien palkkatietoja, vaikkakin tiedostan että niistä ei voi täydellisiä johtopäätöksiä vetää esimerkiksi rahastojen olemassaolon vuoksi.

Oman naapurini tuloista en ole kiinnostunut, koska en tietääkseni osallistu hänen palkkansa maksua muodostaviin tuloihin millään lailla (kausikortti, fanituotteet…).

2 tykkäystä

Tapparan summista huomaa heti, että Mäntylä, Erkinjuntti ja Zabo ovat takuulla laittaneet maksimit rahastoon sekä Vittasmäki ja Bäckström suuren osan. Tapparan maksimipalkat ovat liikkuneet vähän yli 200 tuhannen ja Kuusela tuota nyt edustaa ihan listattuna.

Huvittavaa tuo Ifk:n rahankäyttö. Maksoivat Petrelille ja Kangelle yhteensä Kuuselan palkan ja sitten vielä Salmelainen teki jatkosopparit molempien kanssa, vaikka liigataso on jo karannut molemmilta :grin:. Toki lisäksi Finleyn 183 tuhatta ja Malisen toissa kauden 250 tuhatta ovat esimerkillistä rahan tuhlaamista.

1 tykkäys

Valtaakäyttävien ja yritysjohtajien verotiedoille löytyy kyllä peruste miksi ne ovat julkista tietoa. Eli ovatko poliitikot niin rehellisiä kuin antavat ymmärtää. Trumphan ei suostu julkaisemaan verotietojaan, vaikka USAssa on politiikot yleensä niin tekee.

Ja sitten kuitenkin toimitaan näin:

Mutta köyhän naapurin palkat voit tarkistaa. Ei mitään järkeä.
Parempi olisi vain salata kaikki ja luottaa siihen, että verottaja osaa työnsä.

4 tykkäystä