Taisivat mainita esim tänään lähetyksessä.
Jep. Näitä ihmettelen myös. Mitään erityisiä konetehoja Ruutu ei vaadi, kunhan nyt on suurinpiirtein moderni kone. On kyllä raskaampi kuin YouTube tai vaikka Netflix.
####Ruutu.fi troubleshooting:
- Käytä kevyt.ruutu.fi
- Käyttöjärjestelmäongelmat voi rajata pois esim. boottaamalla Ubuntun USB-tikulta, asentaa siihen Chromen ja testaa.
- LAN kaapeli on aina parempi kuin WLAN.
- WLANiin pari asiaa jotka useimmat jättävät huomiotta:
- Äänekkäät naapurit häiritsevät urbaaneilla alueilla. Asenna kännykkään Wifi Analyzer, tai vastaava, ja säädä WLAN purkkisi vähiten ruuhkaiselle kanavalle.
- Tarkasta samalla että kenttä on ylipäätään riittävän voimakas päätelaitteen kohdalla. Esimerkiksi kerrostalossa huoneiston nurkasta nurkkaan hyvä kuuluvuus ei ole mikään itsestäänselvyys.
- Käytä 5GHz taajuuksia jos mahdollista.
- Suurin osa käyttää operaattorin toimittamaa modeemi-reititin purkkia, jotka ovat lähes poikkeuksetta halvinta mahdollista sorttia. Huawein 4G modeemit (esim. B315) lienee parhaasta päästä. Kunnon WLAN-reitittimet maksavat karkeasti 150€ ja siitä ylöspäin. Olen todennut hintansa arvoiseksi investoinniksi. Gigantista voi hakea esim. Netgear Nighthawkin palautusoikeudella ja kokeilla parantaako tilannetta.
Eilen ainakin illalla tv 4:lla tuli mainoksia tiuhaan tahtiin.
Epäilen kyllä, että tiettyä liioittelua Ruudun toimimattomuuden suhteen saattaa myös esiintyä joillain henkilöillä (ei kaikilla) ja lisäksi tietysti on helppoa perustella itselleen kalliimman Nelonen Pron tilausta sillä, kun “Ruutu kuitenkin nykii” ja tuoda sitä foorumeillakin esiin. (Ihminenhän hakee aina tällä tavoin oikeutusta valinnoilleen.) Samoin kuin jos on ankkuroinut mielipiteensä siihen, ettei palvelu ole hyvä ja täten kiinnittää aina erityistä huomiota Ruudun toimimattomuuteen, muttei kiinnitä huomiota vastaaviin katkoksiin Prossa. (Tälläkin kaudella oli ainakin yhdessä pelissä tilanne, jossa nimenomaan Pro ei toiminut, mutta Ruutu toimi.) Viimeinen asia on sitten tietysti se tekninen osaamattomuus.
Minulle soitteli eilen puhelinmyyjä, joka tarjosi ruutu+ seuraavaksi kolmeksi kuukaudeksi hintaan 20e/kk. Onko tämä hyvä hinta?
Häviän ilmeisesti sille vuoden tilauksen hinnalle, mutta normaalisti ruutu+ ilmeisesti maksaisi 29e/kk, joten siihen nähden ihan hyvä alennus. 3kk jälkeen hinta pomppaa 29e/kk.
Jos sopimus 3kk mittainen ni onhan tuo hyvä hinta. Suosittelen ottamaan!
3kk lahjakortti R-kioskilla on esim. 74,95e eli on siihen nähden edullinen tuo 20e/kk…
www.bit.ly/ruutu-auki Ruutu nähtävissä to-su ilmaiseksi! Vaatii vain rekisteröitymisen tai jos on jo tunnukset niin aina vaan helpompaa
^Hyvä juttu! “Korjasin” linkin eli klikkaamalla pääsee eteenpäin.
Bit.ly on internetpalvelu, jolla linkkejä saa järkevämpään muotoon ja on helpommin jaettavissa.
Samaan syssyyn tarjous 6kkn sopparista 1 kk ilmainen. Muut 24,95 Jäi hintaa hiukan alle 21€/kk. Eli menin viimeinkin tilaamaan. Ny alkaa kausi😊
Mikähän mahtaa olla vika kun Smart tv:ssä kuva nykii jos katsoo ruudusta lätkää mutta jos kattoo jääkiekkoo ihan tavallisella kanavalla niin liike on sulavaa mutta ruutu sovelluksella nykivää…
Kuulostaa framerate (50 vs 60Hz) ongelmalta, jos nykiminen on tasaisen jatkuvaa liikeen “epäsulavuutta”.
Onko asialle mitään tehtävissä?
Itse en omista älytelkkaria eikä ole aavistustakaan mikä laite sinulla on:
- Onko asetuksissa jotain 50/60Hz kuvaan viittaavaa?
- Vaikuttaako “kuvanparannusominaisuuksien” veivaaminen päälle/pois?
Täällä on jotain vihjeitä etsintään: Television judder
Samsung smart tv jotain J sarjaa, ongelma on siis vain ja ainoastaan Ruutu sovelluksella.
Halpa Ruutu sopimus päättyy kohta ,jään oottaan uutta tarjousta ei viitti maksaa täyttä hintaa
Käynnistyykö muilla Firefox-käyttäjillä Ruudun lähetykset? Jos asetuksissa on flashin kohdalla “kysy käynnistetäänkö”. Mulla ei.
#vainFirefox-asiat
Hyvin näkyy täällä. Back-napin ja osoitekentän välistä pitäisi löytyä legopalikan näköinen kuvake, josta säädetään flaskin sallimista.
Joo, se on ihan kätevä, muttei niin kätevä kuin sen pitäisi olla. Kevyt-Ruutu toimii niinku pitää. Ruutu.fi on ainut sivusto, jossa flash ei toimi halutulla tavalla. Sivustoasetuksissakaan ei Ruudun kohdalla ole mitään ylimääräistä. Outoa.
Mites toi kuvanlaatu? Onko se jotenkin erityisen heittelevää tänään?
Tasaisesti priimaa tarjoaa mulle. Kevytversio on kyllä hyvä myös, mutta mä en vaan yleensä muista sitä käyttää.