Liigan televisiointi: Ruutu+

Minkähän ihmeen takia matsien jälkeisiä lehdistötilaisuuksia ei näytetä ruudusta?

On olemassa piuha iphonesta tv:n hdmi-liittimeen.

Käytän sitä paljon mökillä ollessani. Toimii siellä paremmin kuin chromecast…

2 tykkäystä

Itse en ainakaan allekirjoita tätä väitettä. Todella varma ollut itselläni ja tuttavilla.

Chromecast toimii. Ongelmat ovat sisällöntuottajilla. Jollain saattaa olla myös heikkolaatuinen nettiyhteys. Todisteena tästä on Netflix ja YouTube, jotka toimivat kivivarmasti. Useamman vuoden on ko. vimpain ollut ja en edes muista koska Netflixin katselu olisi epäonnistunut. Tämä syksy on alkanut Ruudunkin osalta ihan hyvin.

Chromecastin kanssa käytetyllä älylaitteella on hyvin vähän merkitystä, koska materiaali streamataan suoraan tikkuun.

Applen laitteille on olemassa HDMI-muunnin, jolla luurin tai tabletin saa suoraan telkkariin. Heikentää vähän kuvanlaatua, mutta toimii hyvin.

2 tykkäystä

Eilen minulla pätkäisi CMore Chromecastilla. Se on ainakin minulle aina yhtä suuri shokki. Edellinen Chromecastin pätkäisy taitaa löytyä keväältä Tappara–Ilves-sarjasta, kun koko lähetystä oli vaikea saada pyöriin. Käytän Chromecastia melkein päivittäin. Mitä olen ymmärtänyt, niin Chromecast tarvii suht vahvan wifin eli välttämättä pienin purkki kauimmassa nurkassa ei riitä.

Vähän nyt offtopickia, mutta olikos uudemmassa chromecastissa ihan ethernet-liitäntä?
Google olisi toki kertonut vastauksen jo, mutta päätin sitten laittaa tähän :smiley:

Ei kai? Mutta siihen näyttäisi olevan olemassa ihan virallinen ethernetadapteri.

Chromecast Ultrassa on ethernet-liitäntä mukana, mutta saa myös erillistä adapteria.

2 tykkäystä

Kaikkee sitä oppii.

Ultra taitaa maksaa 80 € ja idea on, että sillä saa puskettua 4K-matskua ulos. Vertailun mukaan Ultrassa on myös nopeammat latausajat ja HDR-tuki. “Perus” Chromecast maksaa 40 €, adapteri näytti olevan 19 €.

3 tykkäystä

Tätä hain. ISOT kiitokset!:thumbsup:
Tuollainen piuha löytynee Verkkokaupasta?

@ljpp
Oletan että mulla on ollut joku suodatin päällä lukiessa Chromecast-keskusteluja?
Enemmän on siis jääänyt mieleen negatiivisia asioita kuin kehuja laitteen toimivuudesta.
Ihan Ruutua varten ajattelin laitteen hommata…jos sattuu joskus olemaan muualla kuin kotona Tapparan vieraspelin aikaan. :wink:

Itse hommasin piuhan gigantista, mutta eiköhän noita löydy joka paikasta…

Kyllähän tuo chromecast muilla palveluilla on toiminut kuin junan vessa (HBO, Youtube… ), mutta näyttävimmät pätkimiset tekee Ruutu. (HBO:lla antaa vielä 5.1 äänet, joten esim Game of Thrones jytisi ihan kunnolla.)

Suurin osa peleistä näkyy ihan OK ja koskee vain pientä osaa lähetyksistä.

Ruudun lähettämä maili ohjeisti vain lukitsemaan kuvan laadun (ei tietääkseni ole Android Ruutu + Chromecast yhdistelmällä mahdollinen vai onko?). Eivät ole ainakaan vielä vastanneet jatkokysymykseeni?

1 tykkäys

Juu juu…Vain ja ainoastaan Ruudun katseluun sitä mahdollisesti tarvittaisiin.
Kiekkoa olisi katsottavissa iPhonen TeliaTV-appsista.

Minulla kyse siis nimenomaan Ruudun omasta Ruutu-appsista - Teliasta ei kokemusta.

Ruutu on omankin kokemukseni mukaan huonoiten toimiva palvelu Chromecastin kautta. Katkeilua on lähes joka pelissä, esim. JYP-Ilves pelin on tänään saanut käynnistää uudelleen noin 5 kertaa nyt kun 36 minuuttia on pelattu. Ei iso vaiva mutta tuskin sen näin pitäisi toimia.

Mikä erikoisempaa, niin ottelutallenteiden katsominen tuottaa vieläkin isompia vaikeuksia. Pätkimistä ja virhetilanteita.

1 tykkäys
  • Harva tulee raportoimaan että peli näkyi moitteetta. Silti Chromecastin toimivuus on alle 100% Ruutu-käytössä. Itsellä kuitenkin aika hyvä. Nolla katkosta tällä kaudella.
  • Reissuhommiin Applen adapteri on hyvä. Itse käytän mökillä jne. Kannattaa katsoa myös Tori ja Huuto.net – itse säästin 50% kun ostin sieltä.
2 tykkäystä

Mikä tarkoitat Applen adapterilla?

Tällainen viiden euron härveli joka maksaa 49€

3 tykkäystä

Mistä ruudusta löytyy tallenteet? Onko tän päivän peli jo siellä ja onko tallenteet Android app:idsakin?

Sieltä ylhäältä valikosta menee urheilu - liiga ja lähtee rullaan sivua alas niin tulee jossain kohtaa vastaan kohta ottelutallenteet.

Tuskin on tämän päivän peli vielä. Yleensä menee parista tunnista kuuteen tuntiin että tallenteet iömestyy katsottaviksi.

1 tykkäys