Liigan televisiointi: Ruutu+

(【ツ】) #946

Onko tuossa kiekko Liiga mukana vai onko pelkkä Ruutu+?

No… kele ei olekaan. Kaikki muut urheilut on. My mistake.

Nyt riitti minullekin paskojen striimien katselu.
Nyt näkyy Tapparan vieraspelit kotonakin telkkarista.:muscle:
Eikä tarvi pelata chromecastien kanssa minkä toimimattomuutta saa lukea viikottain.:slight_smile:

Kaupan päälle sai HBO Nordicin ohjelmakirjaston käyttöön vuodeksi ihan maksutta.

Luulin että tuo kanavapaketti olisi maksanut enemmän Telia TV:n kylkeen, mutta 14,95,- oli hinta kuukaudelta.:astonished:

Tänään näköjään nykii minulla Chromecast ihan kivasti.

Jos haluan puhelimesta pelin näkyviin televisioon, niin onko muita vaihtoehtoja kuin Chromecast tai Apple-TV?
Chromecast on edullinen, mutta toimivuudesta on ollut paljon moitteita.
Onko olemassa johtoa iPhonen ja TV:n HDMI:n väliin?

Pystyy myöskin peilaamaan, ainakin älytelkkareihin.

Ei ole ollut mitään ongelmia. No silloin tällöin pätkinyt hieman.
Olen testannut Chromecastin iPhone 6, iPad 2 ja Huawei mediatab laitteilla.
Kaikkien kanssa on toiminut.

Ja lisätään vielä, että testattu samalla paketilla eri langattomia verkkkoja hyväksi käyttäen.

Itsekin olen tuota chromecastia harkinnut, mutta monessa paikassa kuullut että tökkii melkoisen paljon. AppleTV taas kustantaa sen 150-200€ enkä sitäkään haluaisi maksaa…

Chromecast pelittää ainakin meillä ihan ok. Sony,iPhone Honor testattu. Joskus harvoin pientä pätkimistä,mut niinhän se on meillä kaikilla myös.

(Tomi ) #955

Minkähän ihmeen takia matsien jälkeisiä lehdistötilaisuuksia ei näytetä ruudusta?

On olemassa piuha iphonesta tv:n hdmi-liittimeen.

Käytän sitä paljon mökillä ollessani. Toimii siellä paremmin kuin chromecast…

Itse en ainakaan allekirjoita tätä väitettä. Todella varma ollut itselläni ja tuttavilla.

Chromecast toimii. Ongelmat ovat sisällöntuottajilla. Jollain saattaa olla myös heikkolaatuinen nettiyhteys. Todisteena tästä on Netflix ja YouTube, jotka toimivat kivivarmasti. Useamman vuoden on ko. vimpain ollut ja en edes muista koska Netflixin katselu olisi epäonnistunut. Tämä syksy on alkanut Ruudunkin osalta ihan hyvin.

Chromecastin kanssa käytetyllä älylaitteella on hyvin vähän merkitystä, koska materiaali streamataan suoraan tikkuun.

Applen laitteille on olemassa HDMI-muunnin, jolla luurin tai tabletin saa suoraan telkkariin. Heikentää vähän kuvanlaatua, mutta toimii hyvin.

Eilen minulla pätkäisi CMore Chromecastilla. Se on ainakin minulle aina yhtä suuri shokki. Edellinen Chromecastin pätkäisy taitaa löytyä keväältä Tappara–Ilves-sarjasta, kun koko lähetystä oli vaikea saada pyöriin. Käytän Chromecastia melkein päivittäin. Mitä olen ymmärtänyt, niin Chromecast tarvii suht vahvan wifin eli välttämättä pienin purkki kauimmassa nurkassa ei riitä.

Vähän nyt offtopickia, mutta olikos uudemmassa chromecastissa ihan ethernet-liitäntä?
Google olisi toki kertonut vastauksen jo, mutta päätin sitten laittaa tähän :smiley:

Ei kai? Mutta siihen näyttäisi olevan olemassa ihan virallinen ethernetadapteri.

https://store.google.com/fi/product/ethernet_adapter_for_chromecast?hl=fi-FI

Chromecast Ultrassa on ethernet-liitäntä mukana, mutta saa myös erillistä adapteria.

Kaikkee sitä oppii.

Ultra taitaa maksaa 80 € ja idea on, että sillä saa puskettua 4K-matskua ulos. Vertailun mukaan Ultrassa on myös nopeammat latausajat ja HDR-tuki. “Perus” Chromecast maksaa 40 €, adapteri näytti olevan 19 €.

Tätä hain. ISOT kiitokset!:thumbsup:
Tuollainen piuha löytynee Verkkokaupasta?

@ljpp
Oletan että mulla on ollut joku suodatin päällä lukiessa Chromecast-keskusteluja?
Enemmän on siis jääänyt mieleen negatiivisia asioita kuin kehuja laitteen toimivuudesta.
Ihan Ruutua varten ajattelin laitteen hommata…jos sattuu joskus olemaan muualla kuin kotona Tapparan vieraspelin aikaan. :wink:

Itse hommasin piuhan gigantista, mutta eiköhän noita löydy joka paikasta…