Liigan televisiointi: Ruutu+

(【ツ】) #966

Kyllähän tuo chromecast muilla palveluilla on toiminut kuin junan vessa (HBO, Youtube… ), mutta näyttävimmät pätkimiset tekee Ruutu. (HBO:lla antaa vielä 5.1 äänet, joten esim Game of Thrones jytisi ihan kunnolla.)

Suurin osa peleistä näkyy ihan OK ja koskee vain pientä osaa lähetyksistä.

Ruudun lähettämä maili ohjeisti vain lukitsemaan kuvan laadun (ei tietääkseni ole Android Ruutu + Chromecast yhdistelmällä mahdollinen vai onko?). Eivät ole ainakaan vielä vastanneet jatkokysymykseeni?

Juu juu…Vain ja ainoastaan Ruudun katseluun sitä mahdollisesti tarvittaisiin.
Kiekkoa olisi katsottavissa iPhonen TeliaTV-appsista.

(【ツ】) #968

Minulla kyse siis nimenomaan Ruudun omasta Ruutu-appsista - Teliasta ei kokemusta.

Ruutu on omankin kokemukseni mukaan huonoiten toimiva palvelu Chromecastin kautta. Katkeilua on lähes joka pelissä, esim. JYP-Ilves pelin on tänään saanut käynnistää uudelleen noin 5 kertaa nyt kun 36 minuuttia on pelattu. Ei iso vaiva mutta tuskin sen näin pitäisi toimia.

Mikä erikoisempaa, niin ottelutallenteiden katsominen tuottaa vieläkin isompia vaikeuksia. Pätkimistä ja virhetilanteita.

• Harva tulee raportoimaan että peli näkyi moitteetta. Silti Chromecastin toimivuus on alle 100% Ruutu-käytössä. Itsellä kuitenkin aika hyvä. Nolla katkosta tällä kaudella.
  • Reissuhommiin Applen adapteri on hyvä. Itse käytän mökillä jne. Kannattaa katsoa myös Tori ja Huuto.net – itse säästin 50% kun ostin sieltä.

Mikä tarkoitat Applen adapterilla?

Tällainen viiden euron härveli joka maksaa 49€

(Mukahauska juttu) #973

Mistä ruudusta löytyy tallenteet? Onko tän päivän peli jo siellä ja onko tallenteet Android app:idsakin?

(Aleksi) #974

Sieltä ylhäältä valikosta menee urheilu - liiga ja lähtee rullaan sivua alas niin tulee jossain kohtaa vastaan kohta ottelutallenteet.

Tuskin on tämän päivän peli vielä. Yleensä menee parista tunnista kuuteen tuntiin että tallenteet iömestyy katsottaviksi.

Vahva epäilys että Ruutu iOS sovelluksessa on jotain häikkää käytettäessä HDMI adapterin kanssa. Pätkii koko ajan ja ilman piuhaa toimii.

3 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Ruutu+: Selostajat ja studiotiimi

Sama havainto.
Itse vältän näitä sovellusten käyttöä ellei pakko ole.

Halliäänien tasoa laskettu tai sitten selostajan voluumia nostettu ja selostaja lääkitty, joka on liian hitaalla kokoajan?

Aivan turhia selostajia käytetään jotka eivät osaa pelaajia eikä muutkaan asiat ole pääsarjan tasollla!!!

Aika paljon on lähetysten taso laskenut vuodessa, korkeintaan kerran viikossa on studiotiimi ennen matsia kommentoimasssa.

Kyllä Jotenkin Vesa Rantanen ja Tuomas Nyholm sai tähän nykyseen puuroon pikkasen kinnostavuuta!!! :bus:

Tuote vastaa hintaa. Ruutuahan viedään viimeistä vuotta kuin viimeistä vuotta. Palvelu minimiin plus sopivat hinnat ja tuotot maksimiin.

Viime sunnuntaina tuli pätkäistyä Ruutu±tilaus, kun Tapparalla vähän pidempi tauko Liiga-peleistä, niin eilen tuli sitten sähköpostiin tarjous 19,90€/2kk. Alkaa oleen aika kova paine Ruudulla saada tuotetta myytyä hinnalla millä hyvänsä.

Pienenä off topiccina muutenkin kannattaa pitää vain yksi aktiivinen tilaus kerrallaan Netflix/HBO Nordic/Viaplay -akselilla, kun joku niistä ei-aktiivisista vinkuu vähän väliä takaisin käyttämään palvelua ilmaiskuukausilla.

(Aleksi) #982

Onko Ruutu pask… rikki vai onko vaiva taas vain minulla? Ei aukea mikään lähetys siellä millään selaimella, eikä puhelimella. Maalikoosteita olisin katsonut, jos näkyisi.

Juu ei toimi täälläkään huippuhetket.

(Aleksi) #984

Virhetilanne: Sisältö ei ole juuri nyt katseltavissa.

Ironisesti kysyy sitten siinä alapuolella, että miten tyytyväinen olet Ruutu-palveluun juuri nyt, ja vastausvaihtoehdot hymynaamoilla. Voitte arvata miten tyytyväinen olen/olin.

Samaa yrittänyt jo vähän aikaa. Onneks tää vaihtuu ens kaudelle. Tulee ehkä jotain halua panostaa palveluun.

On rikki. Ei näy edes elokuvat/sarjat.