Liigan televisiointi: Ruutu+

Eikös grandiosalla oo joku tarjous että kaks pitsaa on se koodi mil näkee kiekkoo :smiley:

Mikäs tää on? 2kk 0€ jonka jälkeen 9,95€? Ruutu+ | Ruutu

Törmäsin samaan muutama päivä sitten, mutta vähän tarkastelemalla selvisi, ettei sisällä kiekkoa. Muuta urheilua kylläkin.

TÄTÄ KAIKKEA ON RUUTU+
Ei mainoksia
Sarjojen ennakot ja kokonaiset kaudet
Leffat ja dokumentit
Yli 1 500 jaksoa lastenohjelmia suomeksi
Veikkausliiga, Suomen Cup ja Eurooppa-liiga
NBA
MM-ralli ja Rallicross
Vapaaottelu
Superpesis, Salibandyliiga ja Vaahteraliiga
Lentopallon Mestaruusliiga ja lentopallon Mestarien liiga
Jääkiekon Liiga (Vain Ruutu+ Liiga tilaajille)

1 tykkäys

Irtisanoin myös. Katsotaan pystyykö jotenkin kikkailemaan loppukausi Grandiosalla yms. Jos ei, niin maksetaan sit kuukausi kerralla 15e.

Toimiko muilla tänään peli? Täällä “Tuntematon virhe” pukkasi vähän väliä. Palo niin käpy toisessa erässä et annoin pelin olla. Lopun 5min ja rankkarit katsoin, tänäkin aikana sama homma homma pari kertaa.

Tänään toimi erinomaisesti. Pari viime peliä oli pientä katkoilua.

Toimi ihan ok, viive oli ihan järjetön ja laatu oli aika huono.

Chromecast toimi tänään ilman ensimmäistäkään katkosta tai puskurointia. Viive normaali <1min. Jännä juttu kun Vaasan pelistä ei meinannut tulla yhtään mitään.

2 tykkäystä

Eikös se ollut Vaasassa Ruudun vika eikä Chromecastin?

Kyllä kyllä - ketju on Ruudun, mutta tänään katsoin, koska pystyin katsomaan, alusta asti Chromecast laitteella. Tällä kaudella olen pääsäätöisesti suosinut PC web-katselua, kun ei vaan meinaa pelittää.

Itse Chromecast, se mokkula, toimii kuin junan vessa. YouTube tai Netflix eivät takkuile käytännössä koskaan.

1 tykkäys

Mistä tietää onko vika Chromecast vai Ruutu?

Lue edellinen viestini uudestaan.

Käytännössä jos on kaistaa (Fast.com tai Speedtest.net), niin ei ole mitään syytä ettei Chromecast toimisi. Ruutu on äärettömän epävarma. Se, että kuva kulkee Hakametsästä mutta ei Vaasasta viittaa puutteisiin heidän verkkototeutuksessaan. Teliahan ilmoitti vetävänsä halleista valokaapelit Helsinkiin ja hoitavansa ohjauksen ja tuotannon sieltä etänä.

2 tykkäystä

Tänään mulla takkus tabletin kautta chrome. Ei päästänyt kirjautumaan sisään ollenkaan. Nooh eka erä meni ok Explorerilla mut sitten alko takkuamaan ja äänikin tuli viiveellä.

Vaihdoin ruutu sovellukseen ja se on aina toiminu ok. Ainoa vika mikä on että tabletin kautta peilatut jutut - tulee ääni myöhässä about 2-4sek. Kiekko maalis ja Alkio nukkuu.

Viestissäsi on useita epäloogisuuksia. Chromecastissa kuvaa ei “peilata” tabletin näytöltä, vaan se virtaa suoraan palvelun tuottajalta (Ruutu) Chromecast-mokkulaan.

Koitin kaivaa sopivaa ketjua, mutta en keksinyt. Jos sopii, niin laitan tähän.

Tuli kuidusta mieleen, että Elisan alueella kaivettiin kuituja vielä hetki sitten. Nyt kuulin asentajilta, että kuitu vedetään vain jakokaapeille, josta se jatketaan kuparilla taloille. Tulee halvemmaksi…

Nettiselain, chrome. Sitä tarkoitin.

On hyvin tyypillistä toteuttaa “viimeinen maili” jollain muulla kuin valokaapelilla. Näin häiriöherkkä kupariveto jää kuitenkin lyhyemmäksi. Sonera käytti 10 vuotta sitten samaa strategiaa Tampereen läntisessä keskustassa.

Asentajien mukaan ei. Muuttunut tässä jokin aika sitten.

Tämä tieto on Eltel asentajilta viime viikolta ja Elisa. Minä en tämän enempää rupea tällaisesta aiheesta sinua vastaan taistelemaan. Ja vielä aivan väärässä ketjussakin vielä.

Tietoni saattavat olla vanhentuneet. Eiköhän Elisankin verkkosuunnittelijat tiedä mitä tekevät. Itse olen vaihtanut pitkät piuhat pari vuotta sitten 4G modeemiin ja olen valintaan tyytyväinen.

1 tykkäys

Pakko vastata tähän + @Oijennus

Itse aikoinani Haukiluomassa omat taisteluni taistellut Elisan + verkon infran kanssa. Minulla vain vanhasta puhelinkuparista loppui puhti, vaikka kaikkemme yritettiin Elisan / asentajien toimesta. Sitten vaihdoin (kun mikään muu vaihtoehto ei enää käynyt, että saisin riittävän nopeuden talolleni) “kaapeliin” (En tiedä, mitä materiaalia se on =D), mutta 100Mt tuli, että tumpsahti edellisen 10/8/2M sijaan, mutta jossain vaiheesa luin, että Ikurissa tuota valokaapelia asentelivat omakotitaloalueelle, mutta ei sitten meille Haukiluomaan…

1 tykkäys