Olen omistanut Chromecast-tikun melkein alusta asti ja nykyään on 2kpl. Boottailu Ruudun takia ei omien kokemusten perusteella ole ratkaisu mihinkään, koska ongelmia esiintyy nimenomaan Ruudussa.
Jos nettiyhteys pelaa (fast.com) ja esim. YouTube tai Netflix toimii, on vika Ruudussa.
Pahottelut floodauksesta, meinas alkaa turhauttaan vaan oikeen kunnolla.
Kyä toi Chromecasti yleensä toimii ihan ok, mutta tänään oli pahinta jökkimistä oman käyttöhistorian aikana. Ja tosiaan muiden pelien castaus toimi melki moitteettomasti, mutta nimenomaan juur toi Tapparan peli sitte päätti pätkiä urakalla. Ja vaan töllöön siirtäessä, puhelimen näytöltä toimi. Voisko vika olla silti siis Ruudun puolella, vaikka Ruudun kautta siis puhelimella toimii, mutta telefunkkeniin siirrettynä ei, ja siis ainoostaan yhden pelin osalta seittemästä Ja just sen väärän pelin osalta tietty
Jos omistatte Elisa Viihteen niin aika pitkään oli tuo Ruutu+ Urheilu ja Viihde 15€ / kk ilman määräaikaa. Siihen kauppaan sai vielä suoraan ne nelonen pro kanavat siihen digiboxiin ja ruutu+ tunnarit, jos ihan välttämättä haluaa katsoa toisella laitteella.
Itse vaihdoin tähän vaihtoehtoon juurikin Ruutu+ ja Chromecast heikon yhteispelin vuoksi ja 5 snt lisää kuukaudessa huomattavasti laadukkaammasta palvelusta, erittäin hyvä.
Tämä on mystistä ja mystisen huonoa tällä kaudella. Vaasan peli oli itsellä ihan mahdoton, mutta sitten Ässät peli ja paikallinen pelittivät kuin junan vessa.
Omissa laitteissa ei luonnollisesti tapahtunut mitään muutoksia tässä välissä.
En tiedä mikä tänään mätti, mutta tietokoneeltakin Ruudun kuva toistui tökkivänä ja piti nopeita lataustaukoja yms. häiriötä. Pystyi katsomaan, mutta ei ollut nautinto (flash ja html5…).
Mä olen siirtynyt tyystin katsomaan Tapparan pelejä Ruudun kanavastriimien kautta. Lähinnä siksi, että kanavat on olleet “ottelustriimiä” edellä ~15 sekuntia. Se on yllättävän pitkä aika. Kääntöpuolena, että kanavat pyörivät vain flashina.
Kanavanäkymä on teknisesti keskinkertainen, mutta vähän alaspäin skrollaamalla laitaan ilmestyy nuoli, jolla pääsee Urheilu-kanavien pariin.
Hieman ihmetyttää, että miksei ole nyt enää tullut otteluiden jälkeen Ruutuun pelaajahaastatteluja. Sillon parin ensimmäisen pelin jälkeen tuli haastattelut, mutta nyt ei enää tänään ole kuin ainoastaan Heiskasen haastattelu pelin jälkeen. Eikö siellä ole enää kellään mitään kysyttävää ja näinkö paljon Ruutu arvostaa kauden parhaita pelejä? Ja ihmetyttää sekin, että ei studiolähetyksillä arvosteta näitä pelejä. Kyllä näissä peleissä saisi joka pelissä olla studio jollakin paikkakunnalla mukana.
Realistisesti… tässä voi olla kyse ihan siitäkin, että palvelua ei enää tarvitse myydä. Kunnialla pitää lupaukset pitää, mutta hyvää palvelua ei varmaan tarvitse enää taata.
Kattelin Ruudun sovelluksesta peliä tabletilla ja olin tekevinäni havainnon, että yksi erä olisi vajaan gigan. Koko peli jäi alle kolmen, olikohan 2,8 gigaa. Suljin laitteen erätauoiksi ja alkuseremoniatkin jäi katsomatta.
Erä on ehkä 35 minuuttia, joten dataa menee mun laskujen mukaan ~1,6 gigaa tunnissa.