Liigapörssi

Tälläistä ketjua ei tainnut olla edes .infon puolella, mutta kausi tosin on puolessa välissä ja hiukan turha ehkä tälläistä avata tässä vaiheessa kautta, mutta avaan nyt kumminkin.

Tuossa katselin ensimmäiseen 9 pelipäivään ottelumääriä, jo tämä kertoo liigan ottelusuunnittelusta oleellisen:

SaiPa 6
TPS 6
Kärpät 6
KooKoo 6
Blues 6
KalPa 6
Ilves 5
HIFK 5
JYP 5
Ässät 5
Sport 5
Lukko 5
Pelicans 5
HPK 4
Tappara 3

Ja tämä ei ole ensimmäinen kerta, koska itse pihinä miehenä säästelen vaihtoja, vaikka kokeneempien suusta se kuulostaa tyhmältä, että vaihdot pitää tehdä heti alkuun… ja ostaa sitten lisää vaihtoja ja lisää vaihtoja… Mutta kumminkin olen joka jakson alussa, ensimmäisessä kolmanneksessa ja toisessa kolmanneksessa tarkastanut noi ottelumäärät, niin aina ne heittää, että jollain joukkueella on puolet enemmän pelejä ko ajanjakohtana kuin toisella.

Mutta kiva olisi kuulla teidän taktiikoitanne ajatuksianne ja ehkä ensi kaudella saataisiin jonkin sortin tapparakimppakin kyhättyä… Ainakin fanibussisa tiirailtuna aika moni harrastaa tätä, mutta foorumilla se ei ole vielä näkynyt…

Tässä on kätevä työkalu risaisen otteluohjelman hallitsemiseksi:

Itse olen Pörssiä pelannut alusta asti, mutta lopetin tähän kauteen enimmäkseen juuri otteluohjelmaan kyllästyneenä. Tämä yhdistettynä uudehkoon Kapteeni-toimintoon turhautti.

Khyyl infon puolella jokin Liigapörssiäkin sivuava aihe oli ja on myös kimppa meneillään. Kimpassa on pientä kiinnostuksen puutetta havaittavissa, tuntuu. Ja ymmärrän täysin. Otin täksi kaudeksi ensimmäistä kertaa myös NHL-version. Sitä jaksoi yhden jakson ja pinnistäen toisen. Kolmannessa missasin useamman kierroksen ja lopulta vain arvoin pelaajat.

Nyt taisi alkaa neljäs jakso LP:ssä. Myöhästyin aloittamisesta yhdellä kierroksella, koska en tiennyt joulutauon loppuneen lauantaihin. Pelaajien hinnat oli nousseet ärsyttävästi ja ne, joita suunnittelin hankkivani (tein suunnitelmia joulutauolla) jäi saamatta jonkun muutaman tonnin takia. Liigapörssin arki on välillä raakaa.

Myös minusta tuo kapteeniominaisuus on väsynyt. Ymmärrän, että se on ikään kuin koukku, jolla kävijät saadaan käymään sivustolla “päivittäin” ja tavallaan antaa jotain näennäistä tekemistäkin, mutta niille, jotka käy sivustolla harvemmin, se ei ehkä ole niin toivottu ominaisuus. Paras pitää kassari aina kapteenina.

Emmä muista taktiikoista tiedä.

Epätasaisen otteluohjelman vuoksi tämä on vähän “rahalla saa”-peli. Itse olen yrittänyt tuolla 11 vaihdolla per jakso pärjätä. Jos jostain syystä sattuisi pääsemään aivan kärkisijoille, niin ehkä lisävaihtoihinkin voisi investoida.

Olen itse ihan muistiolla tehnyt tekstipohjaista taulukkoa, jossa on peräkkäin pelipäivät, allekkain joukkueet ja rasti siinä risteyksessä, kun joukkueella on peli.

Yritän sumplia vaihdot niin, että pelattuja pelejä tulisi hyvä määrä. Tärkeämpää kuin pelien määrä näyttäisi kuitenkin olevan, että saa saalistettua isoja pisteitä, vaikka joukkueen pelaajilla ei joka kerta olisikaan pelejä.

Opettelua tuo on ollut. Vähän toista kautta on tullut oltua mukana. Otan ihan kivana, edullisena harrastuksena. Tuo Liigan seuraamiseen vähän lisämielenkiintoa. Viime jakson 799 taitaa olla paras pistemäärä, johon toistaiseksi olen päässyt.

Itse tein kanssa viime jaksossa oman ennätykseni 802 pistettä. (11 vaihdolla) Loppuosuudesta eivät vain vaihdot oikein menneet putkeen, parempiinkin pistemahdollisuuksiin oli olemassa…

1 tykkäys

Liigapörssi on taas auki ja pelitkin alkaa pian. Olisikos täällä kiinnostuneita pelaajia foorumin omaan kimppaan?

  • Kyllä
  • Ei

0 voters

Tuli tehtyä jo oma joukkue ja maksettua koko kausikin (11 vaihtoa per jakso). Lähinnä omaksi ilokseni olen parina kautena pelannut ilman mainittavaa menestystä. Jotain pientä kimppaa muiden “superkausijoukkueiden” kanssa voisi ehkä kokeillakin.

Liigapörssi on siitä jännä peli, että pystyn pelaamaan sitä ehkä kerran kolmessa, neljässä kaudessa. Aina pelatun kauden jälkeen tulee “ei ikinä enää” -fiilis – oikeastaan fiilis tulee jo kesken kauden – mutta kuitenkin kausien vaihtuessa intoa kertyy taas.

1 tykkäys

Aiemmin en oo pelannu, mutta nyt kokosin joukkueen ja katsotaan miten menee… yhden superjakson nyt siis ostin.

1 tykkäys

Ollaan kaveriporukoilla pelattu Pörssiä pienin rahapanoksin muistaakseni koko pelin olemassaolon ajan. Viime kausi oli ensimmäinen johon en osallistunut, koska sillisalaatti otteluohjelma vei touhusta maun. Aikaa kului liikaa sen kyttäämiseen kuka pelaa tänään ja minäkin päivänä, johon jokin aika sitten tullut Kapteeni-ominaisuus toi vielä lisämausteensa.

2 tykkäystä

Tässä pitkälti syy, miksen ole koskaan Liigapörssiä pelannut. Mikromanagerointi on hauskaa aluksi, mutta alkaa käydä työstä ennemmin tai myöhemmin. Mulla on tapana joka vuosi pelata jotain manageripeliä jääkiekon MM-kisojen aikaan. Siinäkin jo ilmiön huomaa: eka viikko menee hirveällä innolla, mutta sitten hiljalleen hiipuu niin, että finaalin jälkeen voi hengähtää ja todeta että vuoden päästä taas.

1 tykkäys

On se kumma, kun eivät saa aikaan mobiilisovellusta tosta

2 tykkäystä

Itse muistan ajan, kun lankapuhelimella soitettiin Liigapörssin numeroon ja näppäiltiin pelaajien ‘idnumerot’ puhelimen näppäimistöllä/veivaamalla. Alexander Andiyevskyn muistan valinneen noin kymmenvuotiaana.

Jääny niin paljon elämääni, että teen Liigapörssiin ja Hockeygm:ään noin kymmenen joukkuetta ensimmäisille jaksoille, jälkimmäisille kahdeksan paikkeilla. Se maksaa jonkun verran, mutta on sieltä tullut useamman kerran takaisinkin. Kimpoista ja ihan ylläpidoltakin. Paras saavutus on 800euroa yhdeltä jaksolta. Top-5:ssä olen ollut ainakin kolme kertaa jos molemmat pelit lasketaan mukaan. Top sadassa varmaan kymmenen. Kaveriporukan kimpasta useita kertoja voittoja, sekä veljeni työmaakimpastakin pari kertaa voittopotti joka lipeää yleensä 200 euroa per jakso.

Tappiolla varmaan silti. Enkä paheksu, on nämä niin loistavaa viihdettä omalle mielelle kuitenkin.

1 tykkäys

Onko nuo Liigapörssin sivut jotenkin rikki?

Minusta näyttivät ihan normaaleilta juuri äsken.

Firefoxilla näytti tuolta mutta Safarilla toimii normaalisti.
Vika siis omassa selaimessa.

1 tykkäys

Laskinko prosentit oikein, että täällä olisi 17 halukasta osallistumaan foorumin omaan kimppaan. Jaksaako joku järjestää…

No mä ehdin jo liittyä siihen Liigapörssiin Tappara-kimppaan… sieltä ei taida voida lähtee pois enää jos Tappara.co kimppa järjestettäisiin?

Edit: Eikun onhan siellä tuollainen “Jätä kimppa” -toiminto… eli mukana jos sellainen järjestetään :slight_smile:

2 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Tappara.co Liigapörssin kimppa

Kiitos Liigapörssi! Arvonnassa napsahti 2 kpl lippuja Karjala-turnauksen Venäjä-Suomi peliin :boom::smile::boom:

15 tykkäystä