Liigaseurojen pätkätyöläiset ja lainapelaajat poikkeuskaudella 2020-21

Kirjoitin huonosti, lähinnä meinasin kommentillani sitä, että jos 15.2 on edelleen siirtoraja niin ei pelaaja palaa tänne, ellei ole Suomessa 15.2.

Oma pohdintani koskien karanteenia ja matkustamista on lähinnä että mentaalipuolelle tuo ei ole terveellistä. Vetää aikavyöhykkeiden ylitse “jatkuvalla” syötöllä edes taas ja olla karanteenissa sen 10 päivää. Varmasti fyysinen terveys myös ottaa k.o. matkustelussa hittiä aika nohevasti.

SaiPan tiedotteen mukaan Vaakanainen ja Tuulola osallistuivat torstaina viimeistä kertaa SaiPan harjoituksiin. Pelaajat matkaavat NHL-joukkueidensa leiritykseen.

Boston Bruinsin sopimuspelaaja Vaakanainen ehti pelata SaiPassa kahdessa ottelussa, Calgary Flamesin listoilla oleva Tuulola neljässä ottelussa.

2 tykkäystä
2 tykkäystä

Otan sittenkin vähän järkevämmillä vaihtoehdoilla äänestyksen tänne.

Miten joukkueen rakenteen muutos vaikuttaa Ilveksen otteisiin?
  • Vaikuttaa negatiiviseen suuntaan, vire ei pysy
  • Vaikuttaa hieman, muttei merkittävästi
  • Ei muutosta aiempaan
  • Vaikuttaa hieman positiivisesti
  • Vaikuttaa parantavasti otteisiin

0 voters

Seuraava mielenkiinnon kohde pandemian vaikutuksista on Ilveksen peli sunnuntaina, kun poissa on paljon alkukauden pelaajia, ml. Liigan ehkä paras maalivahti.

Minkälainen on rosteri ja jatkuvatko hyvät otteet.

Edit: No @peterran ja mun viestit menivät vähän väärään järjestykseen, kun laitoin omani toiseen ketjuun, jonne peterrakin alunperin kommentoi tätä viestiä, mutta peterra teki ensin uuden viestin tänne ja modet nyt siirsivät minun viestini. Kuulostaa monimutkaiselta :slight_smile:

Itse veikkaan, että Ilveksen peliin tulee notkahdus. Varmaan sijoituksiakin tullaan jokunen alaspäin. Mutta uskon, että se tasavuntuu kuitenkin ja jäljellä olevat ottelut pelataan noin 1.6:n pisteen keskiarvolla. Se riittänee kuuden sakkiin pääsyyn. Ihan seuraavat ottelut tulevat olemaan se suurin haaste. Sanotonaanko seuraavat viisi matsia voi olla melkomoista hakemista.

Tämä vain oma fanipoikamutuilu. En sitä lähde sen enempää perustelemaan.

Vuosia olen uskollisesti lyönyt Tappara henkisen kaverin kanssa vetoa lopullisesta sijoituksesta ja aina on rahat mennyt. Keväälle toive, että tänävuonna raha kulkisi vihdoin toiseen suuntaan. :grin:

4 tykkäystä

Ässistä lähti Markus Niemeläinen kohti Pohjois-Amerikkaa ja Edmontonia:

Kuka pätkätyöläinen ehti vähiten “auttamaan” Suomen pään seuraansa liigapelien määrässä?

Ainakin Tuulola ja Vaakanainen saipassa. Sit Jypin Dellandera?

1 tykkäys

HPK:ssa Jared McIsaac tais loukkaantua ensimmäisessä vaihdossa ekassa pelissä eikä pelannu sen jälkeen.

6 tykkäystä

Pajatsot tyhjenee.

7 tykkäystä

Keitä lainoja Lukosta nyt lähti takaisin muualle? Nutin vastaus oli, että Will, Work ja Spirit. <— ei auttanut yhtään :frowning:

Eipä sieltä tainnut lähteä ketään. Pospisil ja Koivisto puuttuivat tänään kokoonpanosta, koska ovat sairastuvalla. Ilveksestä lähti paljon ukkoja. Kärpistä lähti Pulju mutta tilalle on tullut Aaltonen, joka taitaa olla parempi.

1 tykkäys

Eiköhän Ville Heinola jää amerikkaan, vaikka kisat päättyvät. Aleksi Saarelan luulisi saavan NHL sopimuksen.

2 tykkäystä

Saarela on saanut jo sopimustarjouksen Floridalta, mutta ei ole kirjoittanut/hyväksynyt sitä. Vaikea uskoa Floridan sitä perustarjousta korottavan, joten ilman treidiä uskon kauden menevän Lukossa.

3 tykkäystä

Sama homma myös Henrik Borgströmin kanssa Floridalla. Tarjottu minimi palkankorotusta, jolla säilyy oikeudet pelaajaan ja siihen ei ole saatu allekirjoitusta.

Edit: Muistaakseni kummallakin on sopimuksessa pykälä, että NHL-sopimus pitää tehdä viimeistään joulukuussa tai sitten loppukausi pelataan Liigaa.

Borgström on ollut kyllä liigassa pettymys, sen vähän mitä pelejä olen nähnyt. Ei ole tehopisteillekään oikein juhlinut.

1 tykkäys

No ei ole ihmekkään, että Nikillä on ollut tahmea alku, allahan oli todella iso loukkaantuminen ja kuntoutusjakso. Itse uskon, että Borgström pelaa kauden loppuun IFK:ssa, tuskinpa sieltä nyt kovin kummoista lappua on Floridalta ihan heti tulossa.

Sanotaan, että kuudesta pelaamastaan pelistä Borgström on pelannut ehkä kaksi peliä hyvin, selittää suht vaatimattomat 1+2 tehot. Kyllä se siitä vielä lähtee

2 tykkäystä

Minusta Saarela ottaa aikamoisen riskin jos jää loppu kaudeksi tänne. Jos ei tule nappi kautta, niin voi sopimuksen tekeminen ensi kaudeksi olla vaikeaa.