Liput Tapparan peleihin 2022-23

Pakko takertua sen verran, että aiheeseen syventymättä, en ole saanut huonoa kuvaa seuran taloudenhoidosta viime vuosikymmenellä.

Ilves sitä, Ilveksen katsomolohkot tätä. Kuka palstalla tietää, kummalla oikeasti on parempi revenue managent mitä tulee lippuihin ja katsojamääriin? Minä ainakaan en.

Ainoa missä havaitsen selvästi petrattavaa, on lippu.fi -palvelu, jota niin kovin moni ilmeisen aiheellisesti moittii. Tosin partnerin lie valinnut halliyhtiö, ei seurat.

4 tykkäystä

Pelipäivät menivät ihan suoraan runkosarjamenestyksen mukaan, niin että ykkönen aloittaa 5.4. ja siitä eteenpäin vuoropäivinä. Toisaalta Tappara sai vitospelin maanantaille joka on vapaa ja Ilves joutui tyytymään tiistaihin.

Nyt haisee vahva sarkasmi vai väitätkö oikeasti maanantain olevan myynnillisesti parempi pelipäivä kuin tiistai? :face_with_monocle:

1 tykkäys

Olis se silti ihan kiva, jos Tappara pelaisi joskus lauantaisin pudotuspelejä kotona. Viime keväänä jäi haaveeksi.

1 tykkäys

Minulla ei ole tästä tietoa, mutta rohkenen epäillä. Pelicans käyttää edelleen dynaamista hinnoittelua lippuihin ja vain Ilveksellä ensimmäinen kotipeli on halvempi. Tapparalla taas G7 hinnat nousee, jos sinne päädytään. Esim Pelicans tai IFK ei tarjoa laisinkaan opiskelijalippuja, Tappara tarjoaa ne -50% ja Ilves -30%(?)
Sen verran on sirpaleinen tämä hinnoittelu, että pakoltihan tässä seurat ovat itse päättäneet hinnoittelumekanismeista?

Maanantai joka on pyhäpäivä? Minä väitän että sunnuntai on parempi pelipäivä kuin tiistai yleisömäärien kannalta. Ja tuo maanantai on verrattavissa sunnuntaihin nyt.

1 tykkäys

Kas. Minun kalenterissani kun ei ole erikseen pyhäpäiviä niin tätä en huomioinut.
Kannattaa kuitenkin huomioida että tuolloin pitänee kuitenkin maksaa työntekijöille pyhälisät?

Kolmatta päivää ei lippu.fi toimi puhelimella chromella. Firefoxilla toimii.

Kokeile päivittää sivu? Itsellä ainakin toimii.

Ei auta👍

Jouduin taas vaihtamaan salasanani Lippu.fi-sivulle… :-1: Sain silti liput hommatuksi.

@Rusakko tappara.lippu.fi toimii paremmin, mutta vaatii erillset tunnukset. Lippu.fi tunnus ei toimi Tapparan osastolla ja päin vastoin.

1 tykkäys

Juu tiedän kyllä. Ja mulla on kausarit. Lähinnä toin ilmi että sakkaa kun Tapparan henkilökuntakin palstaa lukee.:+1:

Mä en kyseenalaista Tapparan menneiden vuosien tekemistä tai revenue managementiä yhtään, päinvastoin.

Ja toki on tiedossa että Ilveksen menestyskiima ja sitä kautta kysyntä on kovempaa, mutta on myös itsensä huijaamista väittää ettei Tapparaa ja Ilvestä voisi millään tavalla verrata keskenään. Sama talousalue, about yhtä paljon kannattajia, sama halli ja päälle nyt verrattain vastaavat panokset peleissä - Ilveksellä tosiaan kannattajien näkökulmasta vähän isommat panokset suhteessa historiaan, mutta Tapparalla isomman yleisöpotentiaalin vastustaja (koska sitä vastustajaahan tullaan katsomaan).

Pelissä ei ole pelkästään polku kohti Liigan mestaruutta perinteistä kilpailijaa vastaan vaan ”road to historiallinen paikallisfinaali” joten kyllä tässä pitäisi porukkaa pystyä liikuttamaan. Samalla tietysti pelissä tupla- tai triplajahti vähän miten tuo tarina halutaan paketoida.

Katsomoiden avaaminen ei ole pelkkä kulu vaan potentiaalinen investointi. Revenue management korostuu runkosarjassa missä joku SaiPa-peli voi olla ihan hyvin tappiollinen. Nyt break even on jo kasassa ja sitten lähinnä säädetään prosentteja.

Hakametsässä ajattelu oli kärjistäen ”kaikki paukut yritysmyyntiin plus maksimoidaan kate, tavan tallaaja tulee kyllä menestyvän tuotteen perässä”. Tämä sama resepti vaan ei riitä Areena-aikana. Ja se yritysmyyntikin oletettavasti vetää paremmin mitä enemmän peleissä on porukkaa.

Tämä nyt ei ole yhdestä tai kahdesta katsomolohkosta kiinni, enemmän kyse on mentaliteetista ja siitä millaisia odotuksia luodaan.

5 tykkäystä

Olet täysin oikeassa.
Miksi esimerkiksi tätä ei käytetä markkinoinnissa hyväksi? Tämä tuote myisi.
Ai että mitä tarinaa tästä pystyisi myymään ja samalla laittamaan pientä painetta naapurille kun kerrottaisiin/annettaisiin markkinoinnilla ymmärtää heidän jo olevan varmasti finaalivastus.
Aika vähän Tappara pystyy tarjoamaan tällä hetkellä mitään uutta ja ainutlaatuista koettavaa mutta tässä sitä olisi.

1 tykkäys

Taitaa olla niin, että meidän ei kannata alkaa väittelemään revenue managementista, kun sen kohteena ovat käyttöasteet (tässä täyttöasteet). Olen saanut seurata tuon tekemistä ja työkaluja sangen läheltä. Mutta tämä tästä. Yhdessä eteenpäin.

2 tykkäystä

Vaikeahan meidän täällä kirjoittelijoiden on edes yrittää huijata itseään, kun kummankaan seuran tulovirtoja ei tiedetä.

Mutupohjalta on huono heitellä kommentteja kuinka kukin on onnistunut?

1 tykkäys

Ehdotan, että menette seuraavalle Diili kaudelle.

Jotenkin huvittavaa keskustelu nykyään ja mielestäni lähtenyt vähän laukalle. Ja kyllä ymmärrän Nokia Arenan tuomat mahdollisuudet. Tappara on myynyt peleihin yli 15.000 lippua. Ja myyntiaikaa on jäljellä.

Ja mitä tulee hintoihin, niin aika hyviä paikkoja saa edulliseen hintaan. Toki edullinen on maksajan päätettävissä.

4 tykkäystä

En halua Diiliin. Yritän tosiaan ainoastaan olla siinä uskossa, että mainittua asiaa toimistolla pohditaan.

1 tykkäys

Oma veikkaus on, että keskiviikon pelissä on about 10000 katsojaa ja perjantain pelissä about 12000. Tapparan tulevia kotipelejä tarkoitan.

Eikä näihin yleisömääriin ole mitään hokkuspokkustemppuja. Tapparan tuote on kunnossa.

4 tykkäystä

Ei varmaan kannatakaan alkaa väittelemään vaan laitetaan tosiaan Diiliin laput vetään ja toivotaan et sieltä osuu heti ekaksi tehtäväksi Tapparan pelin tuoton maksimointi :sweat_smile: Revenue management termin soveltamisen käyttökelpoisuus tässä kontekstissa menee ehkä vähän semantiikkaan mutta eiköhän anneta olla ja keskitytään nauttiin peleistä. Varmaan pointti molemmin puolin tuli selväksi. Ja eiköhän sitä toimistolla pohdita.

1 tykkäys