Liveseuranta: Joulu 2021

Kolmenlaista tehty:Omenakaneli, luumu ja vihreäkuula.

3 tykkäystä

Kuusi ja kinkku sulamassa. Laatikot tehty, kala vielä kaupassa.Lahjoja ei osteta ku muija osti hevosen…

13 tykkäystä

Hyvä, ettei mustaa kukkoa :grinning:

4 tykkäystä

Kaikki ruuat ja lahjat hommattu. Muksut tulleet maailmalta äitinsä patojen ääreen. Itselle töitä pukkaa,huomenna ilta,aattona aamu ja joulupäivänä myös aamu,tapanista jäädään parin päivän vapaalle.
Rauhallista Joulua itse kullekin säädylle.

Mitä kertoi mulle tonttu?
Pipari tuo joulun.
Kynttilä tuo joulun.
Himmeli tuo joulun.
Mitä muuta kertoi tonttu?
Antoi ajatuksen uuden,
kertoi joulun salaisuuden.
Rakkaus tuo joulun.
Näin kertoi tonttu.

15 tykkäystä

Lohi Ranskan kerma

2 tykkäystä

Kinkkua ja kalkkunaa hommattu kypsänä, kinkku jopa valmiiksi siivutettuna :joy: Laatikot on vielä kaupassa, eiköhän ne kerkiä vielä hakeen. Torttutaikinaa pakkasessa odottamassa leipojaa :roll_eyes: Kuusta ei oo eikä tuu. Huominen töitä, aatto vapaa ja joulu- ja tapaninpäivä taas painetaan illat hommia.
Hyvää ja rauhallista joulua kaikille :christmas_tree:

9 tykkäystä

Kuusi (made in Bauhaus) tuotiin sisälle jo lauantaina. No Raaseporissa se oo kasvanu. Kinkku menee huomenna aamulla uuniin. Frouva hössöttänyt joulun eteen kiitettävästi… ruokia ja koristeluja. Jälkikasvu aveceineen tullee huomenna illalla ja appivanhemmat aattona. Juotavat pittää viel hakea ja ne mitä on taas unohtunut.

Huomispäivä vielä töitä, tosin ei o lomaa kuin pyhät. Mäkin otin loparit eilen, kuukauden irtisanomisella. Ja kolmospiikki haetaan aamupäivällä.

Niin ja lohen savustus aattona.

Ja hyvää ja rauhaisaa joulua kaikille

6 tykkäystä

Oikein hyvää joulua jokaiselle Tapparalaiselle!

14 tykkäystä

Kuin myös🌲

1 tykkäys

Kaunista…:+1::santa:

2 tykkäystä

Omasta metsästä haettu kuusi on ollut pirtissä jo sunnuntaista, tänään koristelin. Laatikot tehty aikanaan hiljakseen pakastimeen, piparit ja pullat leivottu. Kotikalja valmistumassa huomiseen, kun tänään pullotin sen. On toki myös “kaupankaljaa” muutama, mutta Joulu on sellainen hetki kun varsinaisesti en alkoholia kaipaa. Tänään kinkku nostettu suolauksesta valumaan. Ensimmäistä kertaa ikinä suolaan itse kinkkua. Saa nähdä mitä tulee. Sopisi myös hyvän tuulen ketjuun, mutta saatte sen nyt tänne, eli huomenna vielä viimeistä kertaa nykyiselle työmaalle. Otin lopputilin, ensiviikon pidän lomaa ja vuoden alusta sitten uuteen paikkaan uusiin hommiin. Huomenna sitten illalla kinkkua uuniin yöksi ja ruuat sulamaan pakastimesta ja niin edespäin. Kyllä Joulu ehdottomasti on parasta aikaa vuodessa. Vapaapäiviä vain tänävuonna ja lähivuosina eteenpäinkin tulee näistä pyhistä harmillisen vähän.

Hyvää Joulua kaikille palstalaisille!

16 tykkäystä

Äitille ja siskon lapsille lahjat hankittu ja toimitettu. Aamulla kinkku uunii, tänä aamuna meni lohi graavautuu, toinen lohifile huomenna savustukseen. Imelletty perunalaatikko aattoaamuna uuniin. Kotiin tuotu vähän joulutunnelmaa koristeilla ja muilla tekstiileillä. Nyt saa rentoutua.

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille.

8 tykkäystä

Tätä on odotettu.

Vihreät kuulat?
  • Ehdottomasti
  • Oksu
  • Ihan sama

0 voters

Mahdollisimman leppoisasti ja vähällä stressillä on tarkoitus selvitä tämäkin joulu.

Ruokien teko on ulkoistettu innokkaille sukulaisille, lahjoja haen huomenna ihan muutaman vain (ja nekin yhdestä kaupasta), jokavuotinen valkoinen muovikuusi on laitettu ja ”niin hirveä että se on jo hieno” jouluvillapaita on valmiina.

Läheisten kanssa yhdessäolo on tärkeintä, ei materia. Suurimman osan kanssa onkin sovittu, ettei lahjoja hommata.

13 tykkäystä

Jouluja vaan kaikille. Kyllähän joulussa on parasta loman ja ruuan lisäksi rauhallisuus ja läheisten kanssa oleminen. Niin ja halusin vain ilmoittaa, että vihreät kuulat pesee kaikki konvehdit ihan 6-0. Parasta bestiä, niin kuin joku voisi tokaista.

10 tykkäystä

Mieleeni herää kysymys: miksi tulin tänään töihin? 8 röi ukkoa paikalla sekä vastaava mestari. Noh kai sitä täällä nyt jonkun hetken istuskelee sormi pyllyssä ja pelaa pasianssia ennen kuin siirtyy joululomalle.

Lauantaina anoppilaan ja tapanina kotikonnuille, muuta ajat pelaan pleikkaria. Vissiin jotaa lahjojakin saamassa. Palataan niihin huomenna.

Edit. Siskojen lapsille ja puolisolle lahjat hommattu, vanhemmille pitää tänään vielä käydä haalimassa vähän jotain herkkukorin täytettä.

2 tykkäystä

Hyvää joulua kaikille palstalaisille! :christmas_tree:

11 tykkäystä

Kohta auton keula kohti laukontoria. Ja käyn ostamassa vanhemmilleni joululaatikot. Tässä muuten hyvä vinkki. Herkkuveräjän joululaatikot ovat älyttömän hyviä. Parempia kuin keskimäärin ihmisten kotonaan tekemät. Varasin ne etukäteen ja tänä vuonna ovat järjestäneet noutopisteen laukontorille. Normaalisti olen hakenut ne kauppahallin myymälästä.

Laatikot olen vienyt vanhemmilleni jo useana jouluna. Äiti ei sairautensa vuoksi pysty enää tekemään itse laatikoita. Kinkun ja muut jouluruuat isä valmistaa itse.

9 tykkäystä

Nämä on kyllä hyviä. Viime jouluna otettiin tuolta ensimmäisen kerran ja oli maistuvia. Tänä vuonna tilattiin myös etukäteen ja käytiin jo noutamassa.

2 tykkäystä