Liveseuranta: Joulu 2019

Joulu tuo mukanaan paljon rauhoittumista ainakin itselleni. Joulu tuo myös mukanaan paljon stressiä ihmisille, niin myös minulle.

Kaikki lähtee siitä, että taistelen läpi tämän joulua edeltävän hektiisyyden. Hommaa lahjat, hommaa kuusi, muista ruuat, muista sitä ja tätä. Tämä kaikki tähtää siihen, että pidän lomaa ja rauhoitun. Se on minulle joulun isoin asia. Ok kinkku myös. Silti parasta on päästä istumaan takkatulen ääreen ihan kaikessa rauhassa, ottaa kirjat ja rauhoittua.

Miksi perustin tämän ketjun? Siksi, että meinasin kirjoittaa lahjojen hankkimisen vaikeudesta ja ennenkaikkea paketoinnista harmitusketjuun. Kyllähän nuo asiat harmittaa aina, mutta pitää sietää, koska hyvää on tulossa.

E. Harmituksia ja toivottavasti hyviä hetkiä tulee kaikille, joten puretaan ja nautitaan tässä ketjussa yhdessä.

16 tykkäystä

Toivotan kaikille hyvää alkavaa joulunaikaa, todennäköisesti kirjoittelen tähän ketjuun useamman viestin.

Että hyvää joulua vaan :christmas_tree::christmas_tree: :christmas_tree:

14 tykkäystä

Pari lahjaa on vielä hankimatta ja työt aiheuttavat hankaluutta, kun pääsin yövuoroon lumisateiden johdosta. Noo ehtiihän sitä vielä viimeistään maanantaina ostamaan loput lahjat.

Jouluna aion lähinnä lepäillä ja syödä hyvin.

5 tykkäystä

Muut joulun etukäteisvalmistelut alkavat olla tehdyt. Vielä pitäisi jaksaa tehdä kunnon joulusiivous. Hyvää Joulua ja uutta vuotta kaikille!

joulu

25 tykkäystä

Joulu menee aikalailla töissä,Tapaninpäivä on vapaa. Ny oon vähän lahjoja ostamassa,juuri ostin pari käsilaukkua. :smile:

6 tykkäystä

Kyllä joulu on mukavaa aikaa. Todella rennosti otan. Perhepiirissä menee varmaan aatto ja sitten on varmaan aikuisten leikkejäkin aaton jälkeen.

5 tykkäystä

Meillä frouva on kova jouluihminen ja joulua on valmisteltu jo tovin aikaa. Meille tulee aattona jo kotoa Tampereelle muuttaneet lapset avokkeineen ja appivanhempani. Syödään hyvin, saunotaan ja oleillaan yhdessä. Lapsenlapsia kun ei vielä ole, niin rauhaisaa yhdessäoloa ehkä lautapelejä pelaillen. Kuusi haettu ja se tuodaan sisälle viikonloppuna. Kinkku saadaan mun appivanhemmilta (joululahja meille) ja maanantaina sikavainaa menee uuniin.

8 tykkäystä

Kaveriporukan kanssa on aina pidetty yhteinen joulu ennen ns. “perhejoulua”. Matka 1. jouluun alkoi klo 17. Livematkassa tällä hetkellä isompi viive kuin Telialla viime kaudella. Juna 28min myöhässä LÄHTÖPYSÄKILLÄ… Saas nähä kauan joudun odottelemaan loppujen lopuksi.

3 tykkäystä

Tällä kanssa töiden merkeissä. Joulupäivä vapaana ja muuten painetaan sorvin ääressä. Onneksi aattona pääsee kuitenkin ajoissa niin ehtii ihan viettämään joulua ruoan, saunomisen, vanhempien ja perheen kanssa.

2 tykkäystä

Jouluruuat tehty niiltä osin mitä etukäteen voi tehdä, joulupullat ja piparit leivottu ja niin edespäin. Kuusivaihtoehtoja on metsässä tutkittu, että sunnuntaina saa käydä hakemassa. Aattoon asti ei viitsi hakua jättää, kun silloin on muutakin hommaa ja melkein jo muutenkin myöhäistä ja lauantai ja maanantai menee töissä. Työnantaja ilmoitti, että nyt lauantaina saa mennä töihin jos haluaa ja tehdä päivän sisään ja pitää sitten joulun jälkeen perjantain 27. päivän vapaana. Huomenna tai lauantaina varmaan pitäisi käydä ostamassa kinkku. Ja kotikalja pitäisi laittaa porisemaan tästä lähipäivinä.

2 tykkäystä

En joulua sen erikoisemmin vietä tänäkään vuonna, mulle ollut aina joulunpyhät normaaleita vapaapäiviä muiden joukossa. Leppoista oleilua kotosalla paremman puoliskon kanssa ja Tapaninpäivänä raumalta hakemaan pisteet.

Hyvää Joulua kaikille palstalaisille ja muistakaa nyt se pukin ainoa ja oikea osoite! :heart::pray::heart:

79780200_2631806813553563_3725767258924908544_n

21 tykkäystä

Toivottavasti Tappara ei ole vielä joulutunnelmissa.

5 tykkäystä

Onneksi itsellä on jo kaikki lahjat hommattuna eikä tarvitse ryntäillä missään kaupoissa. Voi rauhassa odotella joulun tuloa.

3 tykkäystä

Nyt on koulun joulujuhlasta selvitty ja lasten joululoma alkoi.

4 tykkäystä

Hyvää joulua kaikille palstalaisille tasapuolisesti! Aion itse rauhoittua ja levätä loman.

3 tykkäystä

Totuus Joulupukista:

5 tykkäystä

Joululahjat siskolle ja faijalle hankittu :santa:

Kirjoja, tällä kertaa kävin divarissa ja tein huippu löydykset. Tuon lisäksi yleisiä lahjoja itseltäni ovat joskus taulut. En tiedä miksi, olen vähän huono ostamaan lahjoja.

Huomenna onkin suvun perinteiset jouluruokailut, on siellä viiniäkin… eli sunnuntaina näemme krapulaketjussa.

7 tykkäystä

Se alko sitten loma! Onpa mukavaa :blush: Hyvää joulua kaikille, nyt levätään ja nautitaan. Heti kun siis Illan peli on päättynyt :grin:

4 tykkäystä

Vähän sama täällä kuin @Rebeto67 :lla, päivä muiden joukossa. Lahjoja ei sen ihmeellisemmin olla saatu, en minä eikä sisarukset vuosikausiin. Ja ollaan sovittukin, ettei niitä ostella sisarusten kesken ainakaan. Aattona syödään yhdessä ja vietetään aikaa muuten, samoin joulupäivänä. Lahjat on aivan toisarvoisia asioita täällä. En kyllä ole jouluihminen koskaan ollut muutenkaan, mutta hyvää joulua silti kaikille. :grin:

E. Tosin kasaan (siskon rahoilla) siskonpojalle tietokoneen huomenna, ja omaakin siihen mennyt muutama kymmenen euroa, lasketaan se lahjaksi!

3 tykkäystä

Joulun menoliikennettä valvoo sata kameraa.

1 tykkäys