Liveseuranta: Joulu 2019

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille palstalaisille!

6 tykkäystä

Jouluinen kotimatka on nyt puolivälissä, kun Tampereella odotetaan bussin lähtöä Ruoveteen. Siellä joulu meneekin mukavan leppoisasti. :innocent:

Hyvää joulua kaikille! :christmas_tree:

6 tykkäystä

Hyvää joulua kaikille! Kuukausi erilaista elämää ollut takana ja fiilis paluusta kotiin on mahtava. Perhe, netti, ystävät ja oma rakas työ sekä tietysti Tappara! Siinä ne tärkeimmät on.

Ikävä tulee myös Saksaa, omanlaistaan rentoutta ja elämän helppoutta täällä. Helppous on sitä, kun on arjessa vain yksi fokus ja vapaalla vaan lepoa. Tän saisikin mukaan Suomeen. On se Suomi, Tampere ja elämä siellä kuitenkin lopulta se mun juttu. Simppeli arki. Tappara osana sitä. Voi olla @TTman juttuja ikävä :smiley:

Ehkä se isoin asia kuitenkin on se, että jälleen maailma on isompi. Oma joululahja on se, että katsoo arjen haasteita taas ihan uudesta vinkkelistä. Arvostaa taas kerran hyvin pieniä juttuja - tää on aika opettavainen tapa olla ulkomailla. Näet paljon ihmisiä ja ennen kaikkea rohkeus puhua ihmisille on ihan eri tasolla kuin 1kk sitten.

8 tykkäystä

https://www.instagram.com/tv/B6TQVyxFscc/?utm_source=ig_embed

Ei mulla muuta tähän hätään.

E: Myös Ilta Sanomat huomioinut tämän.

15 tykkäystä

Hyvää Joulua kaikille! Ei sitten murjoteta ja tapella.

5 tykkäystä

Hyvää joulua @Treppu ja muutkin kunnon Tappara-fanit!! Mutta mutta… ei viitsisi joulun alla nipottaa, mutta ei kai se bussi nyt sentään Ruoveteen mene?! Syytä olla silloin varuillaan, ettei putoa avantoon tms. Siis veikkaan menevän Ruovedelle. :wink: :wink:

3 tykkäystä

Kielipoliisit on jo lomilla mutta ilmeisesti kielitontut kyyläävät ruutujen takana. :grin: :wink:

Koko ikäni olen puhunut noin ja tulen jatkossakin. Otan vaikka kellukeet mukaan, en ainakaan huku pudottuani veteen. :sunglasses:

4 tykkäystä

Ai saamari! :heart_eyes: Olin unohtanut, että lauantaisin meillä on saunavuoro!! Käytännössä suoraan tien päältä saunaan! :muscle: :heart_eyes: Viimeksi olikin ollut saunassa 16.10., kun huuhdottiin Oulun ryöstön todistusaineistoa pois. :innocent:

7 tykkäystä

En oo muuten koskaan kuullut tuota muotoa Ruoveteen. Uniikkia! :wink:

1 tykkäys

Mutta ruoveteläisiä emme silti ole! :grin: Joo, virallisesti ollaan mutta en tuota muotoa siedä. xD Melkein yhtä paha kuin ketä-kuka homma…

1 tykkäys

Niin ne orivesiläiset kanssa kieltää tuon vetelyyden.

2 tykkäystä

Joulukuusivarkaat on hieno elokuva.

Orivesiläiset on siis tehneet jotain muutakin hyvää kuin kasvattaneet Atte Pentikäisestä kiekkolegendan. :innocent:

Ketjun aiheeseen liittyen, pari joulua tuli Oriveelläkin osittain vietettyä aikoinaan. :speak_no_evil:

Hyvää joulua kaikille ihastuttaville ja vihastuttaville palstaveljille :grin: Terveisin Hekatonttu. Ps. terästetty glögi on ihan Hyvvää näin joulun aikaan.

10 tykkäystä

Kaissää ny meet Ruoveteen uimaan? :wink:

Joo la kevennys, tuli haettua kuusi pystymetsästä tänään ja oli muutenkin ulkoilua sisältänyt päivä. Nyt kun täällä kotosalla on takkatulen loimussa ja nauttii lökiä ja kylmää ohrapirtelöä on aika veto poissa olo. Mutta kyllä se tästä.

6 tykkäystä

Ai hitto. Tämän joulun paras aivan ehdottomasti. Todella liikuttava.

3 tykkäystä

Kesällä tuli mentyä Heinäveteen. :wink: Mutta en kyä uinu. En kyä hukkunnukkaan. Siällä tuli nähtyä munkkeja. Maistoinki mutta niitä piänempiä reikäsiä. Hyviä oli. :slight_smile: Ja tää oli illan murrepläjäys. :wink:

Joskus ennen oli joulustressiä. Nyt siitä on aikalailla päästy eroon. Ei enää mahdotonta lahjojen ostoa eikä äärimmäisen joulupöydän tavoittelua. Eikä enää mitään minuuttiaikatauluja. Ennen piti aina ehtiä kummitädin luo parin tunnin ajomatkan päähän ajoissa katsomaan telkasta joulurauhan julistus. Se oli tädille todella tärkeää. Välillä hitusen myöhästyttiin ja silloin kommentti oli, että “ette ehtineet”. Vieläkin kuulen tuon korvissani. No, rauha kuitenkin tädin muistolle. Hänet kävin lokakuun lopulla hautaamassa Kotkassa. Kyllä niitä hyviäkin muistoja on, mutta tuo ehtimispakko stressasi.

6 tykkäystä

Pitkään joulu oli ihan yhdentekevää mutta nyt kun on 4v muksu niin kyllähän se taas mukavaa aikaa on kun näkee lapsen ilon. Omista joulu muistoista paras on kenties,kun sain lahjaksi E-Typen levyn ja pleikkarille James Bond: tomorrow never dies pelin. Aamuun asti angels crying pauhas ja Mr Bond räiski menee. Those were the days…

13 tykkäystä

Mulla taas hassusti joululahja joka ei edes ollu tarkotettu mulle. Pikkuveljelle ostettiin kitara jota se kovasti mankui ennen joulua, se koitti sitä suoraan paketista kerran ja kun ei se onnistunukkaan heti niinkun Mark Knopflerilta MTV:llä niin se jäi siihen (ei muuten koskenu siihen enää sen jälkeen ikinä). Itse illanmittaan aloin sitä tapailla, jäin koukkuun ja siitähän se harrastus sitten lähti.

14 tykkäystä

Selvinnyt viikonlopusta ilman isoja vilauksia stressistä. Huomenna lomapäivä ja tiistaina kruisailua autolla tiedossa palttiarallaa 300km kaikenkaikkiaan. Mukissa lökiä ja nyt voi ottaa rennosti, kun viimeyönä tuli nukuttua semmotteet 9 tuntia.

2 tykkäystä