Liveseuranta: Joulu 2024

Meillä joulupöydässä perinteisten ruokien lisäksi frouvan tekemä makaroni/kinkkusuikale/omena/herne/majoneesi-salaatti mikä on junnun herkkua. Ja tietty itse savustettu ja graavattu lohi. Uudet perunat. Ja itse tehty sinappisilakka. Sitten myöhemmin glögin kanssa parmesankeksit. On muuten hyviä.

5 tykkäystä

Tää tunnetaan meidän joulupöydässä juuri yllä mainittuna italiansalaattina. :grin:

On meikänkin herkkua.

6 tykkäystä

Juuri tuhosin lautasellisen itsetehtyä italiansalaattia. On ollut niin kauan joulupöydässä kuin muistan. Parasta tietenkin oli iso-äidin tekemänä.

1 tykkäys

Joo, mut ihan eri kuin kaupan italiansalaatit. Herkkua.

3 tykkäystä

Vähän näin jälkijunassa, kun oli kaikkea jouluohjelmaa tuolla savonmualla, niin hyvää joulua naapurin miehille ja naisille.

Ps. Mikkeliläiseltä anopilta sain kyllä hemmetin tyylikkäät Ilves villasukat joululahjaksi. :smirk_cat:

11 tykkäystä

Enpä muista minäkään Suomessa syöneeni kananmunalla ja muualla maailmalla en tätä Italian salaattia ole useinkaan havitellut. Mutta nuorena poikana kun olin Hollannissa pitempään harjoitteluhommissa muistan jonkun kerran tilanneeni “Insalata russan” ja siellä se tehtiin niin, että keitettyä kananmunaa oli mukana. Reseptit vaihtelee maailmalla aikalailla, sanoo oheinen juttu.

Suomen pelin erätauolla meni vikat jouluruoat. Tämä joulu on siis tässä. Tänään areenalle ja missäs se juhannuksen seuranta on?