Liveseuranta: Joulu 2025

Kinkun lämpötila nousee matemaattista kaavaa nopeammin (1,5h per kilo) - nyt jo 70C. Nyt ollaan jännän äärellä.

Emäntä haluaa vääräoppisesti ylikypsää ja minä mehevää - ans kattoo kuinka käy.

Aurinko paistaa ja meren aallot liplattaa. Ei osaa kaivata lumista joulua.

7 tykkäystä

Nyt on Joulun sähläykset häsläilty ja kohta on H-hetki, eli pääsee syömään ja rauhoittumaan!

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille! :santa_claus:

7 tykkäystä

Aattohartaudessa käyty, kattaus laitettu ja kinkkua maistettu. Nyt porisee kahvit ja saunassa puut rätisevät ja saunavihta on likoomassa. Taustalla soi “ I’m dreaming of a White Christmas”.

Perheen pienin ehdottaa, että joulupukki jättäisi lahjat vain oven taakse. En tiedä, miksi ihmeessä kuvittelee, että voisin vaikuttaa joulupukin menemisiin?

Hyvää joulua, palstalaiset! :christmas_tree::glowing_star:

13 tykkäystä

Kaksi aattohartautta soitettu ja kotiuduttu ja nyt pian saunaan ja sit ähkyyn syönti.

6 tykkäystä

Nyt on ähky ja kohta pitäs valmistautua kolmeen kotiin pukkeilemaan. 16:30 eka kohde, sit 17:00 ja viel yks sen jälkeen.

9 tykkäystä

Nyt noustaan todella ikoniseen maisemapaikkaan: Pyynikin näkötornin huipulle.

2 tykkäystä

Käytiin meidän kaksvuotiaan kanssa kokeilemassa ensi kertaa luistimia jäällä. Intoa oli kivasti. Kohta menee jo paremmin kun isänsä. Nyt lisää ruokaa.

20 tykkäystä

Samu Sirkan joulutervehdys. Tässä on sitä jotain!

7 tykkäystä
6 tykkäystä

Kohta kuunneltava itselle jo perinteeksi tullut Tiernapojat spotifystä, jossa Timo Rautiainen, Jarkko Martikainen, Toni Wirtanen ja Ismo Alanko. Oikein iloista joulua kaikille palstalaisille!:santa_claus:

12 tykkäystä

Jaaha, taas kerran on syöty liikaa ettei oikein enää kävelemään pääse. Paketit on jaettu. Kahvit juotu kera joulutorttujen ja joulupullan. Jo likimain perinteeksi tullut myös aina aattoiltana neloselta tulevan vuoden Raskasta Joulua- taltioinnin katsominen suoritettu. Enää on jouluoluet kesken. Ja huomenna syödään taas. Lahjaksi saatu ainakin niin paljon vihreitä kuulia, että saa nähdä muuttuuko jo itse vihreäksi kuulaksi ennen kun ne on syöty :slight_smile:

7 tykkäystä

Tultiin just jouluyön kirkosta ja se olikin sitten ensimmäinen kerta ikinä. Nyt aletaan taas syömään.

9 tykkäystä

Haapala 25 Juhlakauden paita tuli pukin kontista

Mark my words. Tuo paidan saapuminen manifestoi Henkan nousua

4 tykkäystä

Ei tätä suklaan syöntiä pysty hallita, vaikka kuinka yrittäis. No saahan sitä nyt jouluna syödä.

4 tykkäystä

Itelle irtoaa vaan Dumple tai sit Sinivalkoinen.

Mut sit niitä kyllä menee :joy:

3 tykkäystä

Olen aina pitänyt joulusta. Nyt on monta vuotta ollut ettei oikein saa mitään irti joulusta, tuntuu ihan tavalliselta päivältä muiden seassa. Tämä ärsyttää kyllä suunnattomasti. Vaikka kivahan se on katsoa omien lasten riemua, mutta kun ei saa fiilistä niin ei saa fiilistä. Kai se jatkuva kiire ja häsellys syö omansa :smiley:

3 tykkäystä

Joululahjaksi sain sen mitä toivoin.

Foameeta, eli kananmunan valkuaistiivistettä, jota käytetään Whiskey Sourin tekemiseen. Pukki toi myös angostuuraa ja viinamitan.

Olen iloinen. :blush:

6 tykkäystä

Ite saan joulufiiliksen aikapaljon ulkosista asioista. Videopeleissa tulee yleensä joulupäivityksiä ja siellä on kiva räiskiä joulumapeissa vastustajia.

Sitten kattelen näitä youtubettajien kalenterivideoita mistä saan joulufiiliksen ja nostalgian. Ja toki joulubiisit.

Tiedä miten toimii kun minä vielä olen lapsi… Tai no täys ikäinen mutta ipana vielä :joy:

5 tykkäystä

Kai tää on väliaikaista, toivottavasti :joy: Ehkä menee myös 1:1 sen kanssa et meidän kotona on vietetty joulua nyt useampi vuosi ja kaikki vieraat on täällä.

Toki posia ettei tarvitse itse matkustaa mutta on tässäki kyllä oma rastinsa etenkin ihmiselle jolla todennäköisesti on ADHD tai joku muu vastaava. :rofl:

4 tykkäystä

Tarvitset sisäisen lapseninnokkuutesi takaisin :winking_face_with_tongue:

3 tykkäystä