Se on taivaan tosi. Välillä vaihtaisin mitä vaan että heräisin aamulla ja olisin uudelleen 7v ![]()
Mutta mieltä lämmitti Max Verstappenin huppari sekä 4v tyttären “ostama” prinsessa värityskirja. Ehkä sieltä se lapsenmielisyys löytyy. ![]()
Se on taivaan tosi. Välillä vaihtaisin mitä vaan että heräisin aamulla ja olisin uudelleen 7v ![]()
Mutta mieltä lämmitti Max Verstappenin huppari sekä 4v tyttären “ostama” prinsessa värityskirja. Ehkä sieltä se lapsenmielisyys löytyy. ![]()
Niin ja sain repun.
Äitini halusi ostaa mulle repun koska jääräpää pihi minä meni rikkinäisellä repulla 1.5v koska no… Sillä pärjäsi. Äiti oli ostamassa toista reppua aluksi kunnes kysyi tyttöystäväni mielipidettä joka osasi ohjata oikeaan osoitteeseen missä oli reppu mistä olin aijemmin haaveillut. 32 litraa tilaa ja 60 miljoonaa taskua. Toimii kun reissaa paljon busseilla ja junilla
Iloinen olen perheestäni.
Oon sellane astetiikan, tunnelman ja fiiliksen… Fiilistelijä… Joulufiilis iskee omaan hermoon tosi hyvin. Tykkään jouluherkuista, valoista jne… Joten ympäröin itseni sillä ja niiden myötä oon kehittänyt itelle vuosittain läpi joulukuun toistuvat rutiinit millä fiilistelen koko vuoden joulua.
-Pelaa videopelien joulupäivityksiä ja ime siitä hyvää joulufiilistä
-Katso FromtheBushesin imo YouTuben paras joulukalenteri “Haastekalenteri”
-Kuuntele Justimuksen Pukin Klikkiä
Noihin koulutin itseni teininä ja nyt sitten tuosta saa nostalgiaa, siten lapseninnokkuutta ja tottakai joulumieltä
Ittelläkin joskus alko vähän tämmönen tuleen. Ittellä autto kun alko aatteleen asiaa niin että se joulu sieltä tulee vaikka ei ota mitään stressiä asiasta. Suunnittelee asiat vaan riittävän kaukaa. Joulu kun tulee aina samaan aikaan vuodesta niin ne sapuskat voi tehdä vaikka juhannuksena pakstimeen ja pirtin koristella joulukuntoon lokakuussa niin ei tartte enää jouluna ottaa mitään stressiä siittä. Koko suvulle on sapuskat pakkasessa ja pirtti koreena niin antaa joulun tulla vaan. Se on sitä Tonttu Toljanterin kaipaamaa lapsuuden iloa ja hämärää ![]()
Tv2 näyttää just Suomen parasta tieteiselokuvaa Poika ja Ilves.
Jutia tänään muisteltu katsomalla highlightseja uran varrelta ja syöty Jutikinkku. Saunassa kertoiltiin parhaita tarinoita yms Timon elämän varrelta.
Tapparan junnujen myymä chilinen glögi yllätti positiivisesti. ![]()
Chili ja glögi ei kuulostanut hyvältä yhdistelmältä mutta hyväähän tuo on.
Itse kun olin ma ja ti vapaalla, niin nyt kyl jotekin ehkä alkaa tää rauhottuminen riittää taas tältä erää… Toki maanantaina käytiin äitin kaa kaupassa ja illalla vein nuoremmalle kummipojalle lahjat. Mut kyl tässä jo huomista päivää odottaa, että pääsee katsomaan kaverin kaa peliä telkkarin välityksellä. Ja töihin takaisin ti 7.1, niin tässä nyt ehtii vielä latailla akkuja.
Aivan helvetin mieltä ylentävää kun viemärit vetivät jouluaaton kunniaksi tukkoon, ja paskavedet tulvivat sisään kaikista viemäreistä - olitiin juuri lähdössä eilen ruokaostoksille kun autenttinen portugalilainen elämys iski. ![]()
![]()
Siinähän se iltapäivä sitten meni. Ensin me räteillä ja ämpäreillä, sitten El Jefet/paikan omistajat kärchereiden kanssa imemään lainehtivat paskavedet helvettiin (koko alakerta lainehti noin sentin-kahden syvyisessä skeidassa) sitten algarvelaiset putkarit selvittämään damagen syyt , ja lopuksi pyylevä siivooja lyllersi paikalle.
Alussa ■■■■■■■■ mutta loppujen lopuksi ei voinut muuta kuin nauraa
@Antti_Siitonen:sen vinkistä Tiernapojat kuunneltu. Onneksi niitä ei oo joka paikasta sensuroitu. Toi paljon nostalgisia tunteita ala-aste ajoilta, kun ainakin kolmena vuotena esiinnyin Mänkkinä.
Joulupukki toi riittävästi (2,2kg) vihreitä kuulia ja boxereita, sekä sukkia. Inflaatio sukissa käynyt, kun nuorena ne oli mummun itse kutomat villasukat ja sisällä lakritsat. Mukulana niitä ei osannu arvostaa, nykyään niitä menis kolme paria talvessa. Tai meni niitä mukulanakin, mutta sillon ne oli ehtymätön luonnonvara.
Löytyy myös tuo Tiernapojat videoversio youtubesta ihan alkuperäisenä.![]()
Se on tää muutos valkoisesta joulusta mustaan. Itse kokeilen perheen kanssa ens vuonna Lappia, jos tähänkin talouteen lumen mukana tulis jonkinlainen joulufiilis. Tai jos sitä tois edes mökki kodin sijasta. Tää on vähän jopa normaalia arkea ankeampaa, kun urheilusta tulee vaan pari NFL peliä. Onneks sentään lapset viihtyy.
Ei vissiin koto-Suomessa tapahtunu ![]()
Ite ostin ennen joulua putkireiskaa ihan vaan varoiks ![]()
No eipä ollu käyttöö, tänä jouluna ![]()
Kun tekee sen 300 kertaa ruokaa vuodessa, niin jouluna leikkaa mielellään kaikista kulmista ja ostaa eineslaatikoita. Hävikkiä ei yleensä juuri tule, mutta nyt on Saarioisen porkkanalaatikko niin muskottipähkinäistä, että pakko heittää mäelle.
Bataattilodju oli kaikki loppu, paitsi joku artesaanikama. Otin sen ja mielenmaisemani muuttui, nimittäin laatu on laatua. Eli ehkä ensi jouluna jää saarioiset hyllyyyn (pl. rusinaton maxalaatikko) ja tulee ostettua pari paremmin valikoitua artesaanilaatikkoa.
Täähän menee koirille ![]()
![]()
Koirille, kissoille, työttömille, ylhäistölle, bemarikuskeille, toyotakuskeille, erotuomarille, goonille. Siitä hienoa tavaraa, että kelpaa kaikille. Kuin Suomen kaviaaria, mutta halpaa.
Äsken söin pari lusikallista kylmänä ja tajusin, että piimä jäi kauppaan. On muuten loistava yhdistelmä.
Rusinoitahan ei koirille saa muutenkaan syöttää.
Ite vedän rusinamallia ja koirat syö rusinatonta ![]()
Menee myös kylmänä ”kulta kuume” versiona, veitsellä paloiks ja naamaan ![]()
Meillä ei osteta joulupöytään juuri mitään valmiseinestä. No kinkku ja juustot ostettiin kaupasta. Ja tietty lohet.
Frouva tekee itse lähes kaikki. Porkkana- ja lanttulaatikon porkkanat ja lantut, punajuuret yms. on itte kasvatettu kesällä. Saarisolaisleipä (oh my good kuinka hyvää) itse leivottua.
Kalat valmistetaan itse. Graavaus ja savustus
Noh, hän onkin jouluihminen potenssiin sata..
Ja eräällä vatsa kasvaa…