Voi olla, että myöhemmin vielä keitetään uudet kahvit. Saattaapi olla, ettei ensimmäisiä sittenkään laskettu “vaalikahveiksi”.
Kohta kyllä olis vaalipäivän illallinen. Mitähän sitten kahvin kanssa, suolaista vai makeaa. Jos menee jälkimmäiseen, niin saattaapi olla Tiramisua tarjolla. Viittaako tuo mihinkään näissä vaaleissa. Keksiköön jokainen itse. Lopputulos on mikä on. Nyt voi sanoa, ettei optimisti voi pettyä!
Iltapäivän koiralenkki suoritettu ja nyt voi keskittyä odottamaan kello 20:00 - 20:05 vaalivalvojaisia :p. Nojuu eiköhän Ylen kanava ole vähän pidempään auki kuin tuon 5min.
Tuohan olis maanvyöry lukemat… Eikös tilanne ole viimepäivinä vaan hiukan kiristynyt.
Mutta kerrankos mediat ja gallupit meitä vie. Otokset kuitenkin useimmiten pieniä ja virhemarginaali luokkaa 3%-yksikköä suuntaansa. Eikös näin yleensä ilmoiteta.
Tämä on nyt se päivä jota ei olisi halunnut tulevan vastaan. Sauli väistyy. Tai virallisestihan uusi presidentti astuu virkaan vasta 1. Maaliskuuta. Nyt on uuden miehen aika tarttua ruoriin.
Itse äänestin Stubbia, mutta käy kummin vain, niin ei haittaa minua. Mielenkiintoinen ilta tulossa. Lähipiirissäni äänet ovat jakautuneet aika tasan Stubbin ja Haaviston kesken
Eiköhän tuo äänestysprosentti kuitenkin nouse ensimmäisestä kierroksesta? Haaviston taakse kerätty taktinen koalitio ensimmäisessä vaalissa ja puhemiesvaalien manööveri aktivoivat vastapuolen liikkeelle. On ennusteltu äänestysaktiivisuuden laskevan 70% tienoille mutta uskoisin itse 76-77% ja selvät numerot. Media on pyrkinyt uutisoinnissa myös korostamaan tasaisuuteen liittyviä näkökulmia ja tulkintoja, joten sähköistävät Stubbin empivät tukijat äänestämään.
Ilman ihmeitä pressat taitavat istua sitten käytännössä sen kaksi kautta, jos terveys sallii. Sikäli on linjavaali sävyltään.
Pian se tiedetään vai tiedetäänkö. Asiantuntijan mukaan Stubbin voitto vaatii ennakkoäänissä johdon 52-48, muuten Pekka tulee… No, asiantuntijoita on varmaan muitakin. Mutta ehkä tästä vois lähteä, että Stubb tarvitsee etumatkaa.