Liveseuranta: Sveitsi-Suomi, 31.5.2026, klo 21:20, Finaali (MM-kisat)

Älä poista allaolevaa ohjeistusta. Lähetä tämä viesti sellaisenaan ja tee varsinainen keskustelunavaus uuteen viestiin.

Liveseurannan ohjeet:

  • Otsikoi seurantaketjut muodossa: Otteluseuranta: Kotijoukkue - Vierasjoukkue PP.KK.VVVV.
  • Huomioi muiden käyttäjien erilaiset viiveet ottelun seuraamisessa.
    • Tahalliseksi tulkittava tuloksen “spoilaaminen” kiusaamistarkoituksessa voi johtaa pelikieltoon.
  • Pyri vähintään lauseenmittaisiin viesteihin. “1-0” ei tuo merkittävää lisäarvoa lukijoille.
  • Virheellisen tulostiedon tahallisesta levittämisestä seuraa automaattisesti pelikielto.

Jos seurannan aiheena on joku muu tapahtuma kuin jääkiekko-ottelu, niin toimitaan muuten samoin mutta otsikoidaan ketju tapahtuman nimeä ja sen kestoa vastaavasti.
.

3 tykkäystä

Torille vai nukkumaan? Saako Leijonat revanssin? Päättyykö Sveitsin hopeaputki? Hiljentääkö Leijonat fanaattisen Sveitsiläisyleisön? Näihin saadaan tänään vastaus kun yksi vuoden odotetuimmista peleistä alkaa klo 21:20 ja kyseessähän on tottakai MM-kisojen finaaliottelu!

Leijonat​:fire:

4 tykkäystä

Alkurynnistys pitää kestää. Jos ja kun tulee tiukka matsi, niin Leijonien parempi materiaali vie voiton.

1 tykkäys

Vahva tunne. Oikeastaan kaksi pointtia:

  1. Sveitsin avauserän rynnistys ja ne yläkulmavedot pitää kestää

  2. Jäähyt maksoi viimeksikin hintaa ja tänään tuomarit ovat Sveitsin puolella, joten puhdasta peliä pitää pelata

2 tykkäystä

Eilinen shakkimatsi keikautti minun papereissa tämän matsin reippaasti Suomen puolelle. Ihan sama mikä alkurynnistys, ihan sama tuomarit. Ihan sama. Leveyttä ja peliälyä piisaa.

2 tykkäystä

On luottavainen olo, koska meillä on Barkov..

4 tykkäystä

Sveitsiläiset fanit ainakin tuntuvat olevan niin varmoja voitostaan, että ansaitsevat hopeaa. Pelaajien kohdalla voi taas olla heillä paineita.

Suomella on Stanley Cup voittajia, maailmanmestareita ja olympiavoittajia ja muitaki voittajia. Ei pienistä hetkahdeta, luottavainen fiilis on. Sankaritarinat eivät synny, ne tehdään.

Päätuomareina toimivat ruotsalainen Tobias Björk ja saksalainen Andre Schrader. Linjamiehinä ovat kanadalainen Brian Birkhoff ja ruotsalainen Anders Nyqvist.

Päätuomaripari Björk-Schrader tuomitsi yhdessä eilisen Sveitsi-Norja-välierän. Ottelun jälkeen Norjan leiristä kantautui purnausta tuomaritoiminnasta.

Schrader oli toinen päätuomareista myös alkusarjan päättäneessä Suomi-Sveitsi-ottelussa, jossa Sveitsi pääsi ylivoimalle neljästi ja Leijonat vain kerran.

Genoni. Siinä mies joka pitää pystyä murtamaan.

Näin sitä mennään. Irtsulit kipossa, limppari lasissa. Jännitystä ei ole tippaakaan, toivotaan kivaa peliä ja hyvää mieltä, kun menen välittömästi pelin jälkeen joka tapauksessa nukkumaan.

1 tykkäys

Pytty kotiin, Leijonat!

1 tykkäys

Toivotaan ny ettei tuu 2014 uusinta tuomarien osalta, peli näyttää.

1 tykkäys

Ja meininki on Let’s Go

Nyt jännittää. Ensimmäisen kerran oikein kunnolla koko keväänä.

Hyvä alku. Luotto on vahva.

Meidän peli mutta Pennanen tuo valmentajanero unohtaa kätellä

Se voittaa jolla on Barkov

2 tykkäystä

Onkohan tuola katsomossa ketään koputtamassa olkapäälle et voitko olla hiljaa häiritsee keskittymistä. Kehtaavatkin laulaa, varsinkin sivukatsomoissa

Vähän sama fiilis kuin kevään tärkeissä peleissä. Tapparaa kannatettiin, mutta KooKoon voitto olisi ollut ihan söpöä ja kivaa – nyt vain kyseessä Suomi ja Sveitsi.

3 tykkäystä

Tää on selvä peli, lähden jo torille.

1 tykkäys